24 mei 2025, 22:58:25

Vogeltuigje

Gestart door cynthia, 13 juni 2011, 15:12:16

« vorige - volgende »

cynthia

hooi,,
het is weer zomer en ik ben er nu dus over aan het nadenken om een vogeltuigje te kopen voor mijn valkparkiet,, het lijkt met echt super om hem mee naar buiten te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee of is het af te raden?

Rianne

Ik raad het je af. Stel je voor dat je lekker op straat loopt of in de tuin met je valkje op je schouder, en hij schrikt ergens van. Dan gaat hij alsnog proberen weg te vliegen maar omdat het tuigje om hem heen zit, wat aan een touw vast zit, krijgt hij in ene een grote druk op zijn borstkas, om vervolgens op de grond te ploffen.
Je kunt ook een klein kooitje voor weinig aanschaffen, hoeft echt niet megagroot te zijn. Hier kun je m veilig indoen en kan hij evengoed in de tuin :)

Jeroenw

het is ook puuren mishandeling  heb ik ervaren  :-\
ze zijn er echt niet blij mee . hoe tam ze ook zijn
het is beter zoals rianne al zeg . om een kooitje te kopen veilig en wel

gr jeroen

PAF19

Ik heb hier WEL goeie en leuke ervaringen mee.
Aan het tuigje van mijn Dushi zit overigens een soort van lang elastiek vast. (aviator bird harness, denk om de juiste maat!)
Dit zorgt ervoor dat ALS ze al van mijn schouder wil vliegen, ze niet met 1 ruk tot een soort van stilstand wordt gebracht.
Ze voelt dan dat ze niet meer goed vooruit komt, draait zich om en komt weer naar mij toevliegen.
Zo zit ik dus zelfs met haar op de fiets!

Samen onderweg zijn lijkt mijn valkje heerlijk te vinden. Ze blijft eigenlijk ook gewoon op mijn schouder zitten (op 2x na) en kijkt nieuwsgierig om zich heen, kuif in de wind, en daar gaan we..

Alleen zorg ik er wel voor dat Dushi het tuigje niet langer dan 2 uur om heeft.
Dit wordt ook afgeraden, maar ik merk zelf ook aan haar dat dit lang genoeg is.
Daarna zit ze tevreden en moe in haar kooi te suffen!
Succes met beslissen...
Patricia

Jeroenw

Citaat van: PAF19 op 14 juni 2011, 23:38:17
Ik heb hier WEL goeie en leuke ervaringen mee.
Aan het tuigje van mijn Dushi zit overigens een soort van lang elastiek vast. (aviator bird harness, denk om de juiste maat!)
Dit zorgt ervoor dat ALS ze al van mijn schouder wil vliegen, ze niet met 1 ruk tot een soort van stilstand wordt gebracht.
Ze voelt dan dat ze niet meer goed vooruit komt, draait zich om en komt weer naar mij toevliegen.
Zo zit ik dus zelfs met haar op de fiets!

Samen onderweg zijn lijkt mijn valkje heerlijk te vinden. Ze blijft eigenlijk ook gewoon op mijn schouder zitten (op 2x na) en kijkt nieuwsgierig om zich heen, kuif in de wind, en daar gaan we..

Alleen zorg ik er wel voor dat Dushi het tuigje niet langer dan 2 uur om heeft.
Dit wordt ook afgeraden, maar ik merk zelf ook aan haar dat dit lang genoeg is.
Daarna zit ze tevreden en moe in haar kooi te suffen!
Succes met beslissen...
Patricia

Oké volgens mij ken ik ze je krijg toch ook een dvd erbij ?

PAF19

Klopt  :) Er zit idd een dvd bij...

Misschien dat mijn Dushi het zo leuk vindt om met mij op pad te gaan omdat ze sowieso ALTIJD bij mij wil zijn?
Of ik nu ga stofzuigen, afwassen, douchen enz.. Ze blijft gewoon op mijn schouder zitten en verhuist hooguit tijdelijk naar mijn rug als ik moet bukken om iets van de grond te rapen...

Open ramen in de zomer? Ik heb er gewoon gaas voor gemaakt zodat het raam open kan en Dushi binnen blijft...
Maar soms.... zo heel af en toe... gaan we dus samen de natuur in en dat vind ik echt genieten!  :D

pacotjuh

ja ik vind zo'n aviator harness ook het beste tuigje, maar dat moeten ze wel al van jongs af aan kennen geloof ik... :D

Destiney

misschien is dit iets voor je ?

http://www.de-vogelkelder.nl/Pak-O-Bird%20Travel%20Cage%20Small%20-%20Olive/d12723/18///167/

:)

Rozzy-lee

Aiiiiiiiii De Vogelkelder ???

Jeroenw

Citaat van: Rozzy-lee op 12 juli 2011, 00:36:17
Aiiiiiiiii De Vogelkelder ???

wat is er met de vogelkelder ?

Rozzy-lee

Citaatwat is er met de vogelkelder ?

Hele slechte ervaring mee.  :-\

Jeroenw

Bedoel je de vogelkelder uit Rotterdam ?
Of die van de web shop vogelkelder

Rozzy-lee

Heeeee weer wat geleerd. Ik wist niet dat er in Roterdam ook een zat.  :-X  Ik bedoel die in Den Haag

Jeroenw

Oké in den haag die in Rotterdam is er al lang niet meer was heel slecht zieke vogels cavia's met schurft enz

bobbie

Zoiets tas heb ik ook voor mijn gaaien. Ideaal!!! Gekocht bij een webwinkel.

Gr, Nel