11 mei 2025, 01:13:38

vogel speeltjes maken

Gestart door samantha21, 8 juni 2011, 13:24:24

« vorige - volgende »

samantha21

wie heeft er ervaring met vogelspeeltjes maken. je ziet vaak op internet losse spulletjes om vogelspeeltjes te maken maar heeft iemand hier leuke ideeen? of speeltjes gemaakt?

mariannenl

Gebruik sisal of henneptouw in verschillende diktes , wc rollen of keukenrollen, , kralen, leren veters
wilgen of berkenout,  en oud maar wel degelijk kinderspeelgoed, ( sleutelhangers, rammelaars enz )
reepjes stof, er zijn zoveel leuke dingen waarvan je iets kan maken
Daar kun je mee mee gaan werken en er speeltjes van knopen
Hout kun je in blokken of rondjes zagen met in het midden een gat waar je het touw doorheen laat komen

Heel leuk werk maar erg verslavend, ik houd hier eens in de zoveel tijd een middagje knutselen en het is altijd heel erg leuk voor mens en dier

Eventueel kun je blokjes hout verven in vogel-vriendelijke verf

Knutselpakketten zijn ook kant en klaar verkrijgbaar bij de grotere dierenspeciaalzaken zoals oa de Vogelkelder in den haag, maar die zijn er landelijk natuurlijk veel meer.

Heel veel plezier !

samantha21

dank je wel voor de leuke tips.

gekleurd verf geschikt voor vogels..weet je toevallig ook welke dat is?

mariannenl

....de meeste verven op waterbasis zijn geschikt

wat je ook nog kunt gebruiken zeker voor een iets kleinere vogel als een valkje is rietjes, houtjes van een ijslollie, en zoveel meer  dingen !

Marianne

foatum

Ik zou zelf geen rietjes gaan gebruiken, het is toch plastic en ze knabbelen er wel stukjes af
Kan dat geen kwaad dan?

Caroline 1569

Wat dacht je van sleutels aan een bosje of een grove ketting.
Hebben ze hier uren plezier mee.
Caroline 1569

samantha21

wat een leuke ideeen allemaal!

misschien toch vanmiddag is ff naar een bouwmarkt enzo om wat leuks te maken, al ben ik niet zo crea.. im going to do my best ;D