28 april 2024, 02:29:41

Zieke valkparkiet?

Gestart door kiwi42, 7 juni 2011, 09:29:21

« vorige - volgende »

Manouk

Goed dat je toch naar een dierenarts bent gegaan nu...
Ik hoop dat hij iets voor je vriendje kan doen ;)


kiwi42

Ben nu weer thuis. (goed dat de dierenarts letterlijk om de hoek is) Ze hebben gekeken naar kiwi en zeiden dat hij moeilijk kon ademhalen omdat 1 neus al helemaal verstopt is met gedroogd bloed. De andere neus was ook beetje verstopt. Hij was wel wat mager maar niet erg. Het kan ook zijn dat hij een hersenschudding heeft gehad. Morgen kan ik hem ophalen.

Ik hoop dat het goed met hem gaat worden want is gewoon me maatje :'(

Tamireya

Ik zeg ook niet dat er met opzet fouten/verkeerde keuzes gemaakt zijn (fouten/verkeerde keuzes horen bij het leven waardoor je leert iets beter te doen) maar als je advies krijgt (omdat je er naar vraagt) is het beter deze aan te nemen ipv te negeren.

Ben blij dat kiwi deze advies gevolgd is en naar de DA geweest is met het valkje en hij nu de hulp krijgt die hij nodig heeft.

@kiwi: Ben je naar het WHG geweest of toch naar een andere DA?
Ik zou het zeer op prijs stellen als je nog even verteld hoe deskundig hij was en zo, want zoals gezegd heb ik alleen met hem ivm bartagamen ervaringen met hem gemaakt en zou graag willen weten hoe het is met vogels.

Ik hoop dat je valkje weer helemaal top gaat worden en dat je dan een leuke en gezellige tijd tegemoet gaat met hem/haar  :)

kiwi42

Ik ben bij dierenkliniek oudorp geweest. Ik ga zometeen vertrekken naar me werk. Denk dat ik veel aan me valkje ga denken :-\

kiwi42

Werd vanochtend gebeld door de kliniek. Kiwi is helaas niet beter op geworden na behandeling van zijn neus. Het blijkt dat hij een hersenschudding heeft gehad van de klap en zal altijd zo  gaan blijven. Hij vroeg me of ik ermee zou stemmen als we hem in laten slapen. Ik moest spijtig wel ja zeggen. :( Vind het heel triest voor hem. :'( Ik had hem pas een week en leerde net elkaar goed kennen en dan dit...

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

animallovertje

Wat erg, Veel sterkte!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Sanna

Ach wat sneu.... heel veel sterkte.

kiwi42

Ik hoor net van de kweker dat ik voor niets een wildkleur valkje mag hebben om de pijn te verzachten ;D Maar toch zal ik kiwi missen :(  Maarja gebeurt is gebeurt. Van fouten leer je. :-\

Denk dat ik de site wat af ga lezen eerst :)

Caroline

Ik zou eerst vragen of deze wel zelfstandig is en zo niet hem nog even lekker bij de kweker laten zitten ...

Dan zou ik er tevens voor zorgen dat je VOOR je nieuwe valkje komt een goeie kooi voor hem klaar hebt staan en niet dat je deze nog ergens moet gaan regelen ....

Ook zou ik een goeie weegschaal aan schaffen en je nieuwe valkje in het begin elke morgen en elke avond wegen zodat je in ieder geval weet dat hij goed eet en niet afvalt ...

Voor je je valkjes los gaat laten vliegen zou ik goed lezen hoe je de huiskamer zo veilig mogelijk kan maken en deze informatie ook delen met je huisgenoten want ik begreep dat die hem nu los hadden gelaten terwijl jij er niet was ... hij is waarschijnlijk met een klap tegen een raam of iets dergelijks gevlogen.

Sluit altijd alle gordijnen voor je je valkje of welke vogel ook uit de kooi laat. Een vogel ziet de raam namelijk niet en zal niet afremmen maar met dezelfde snelheid met een klap tegen de raam vliegen met alle risico's, zoals nu dus ook.

Inderdaad is eerste heel veel informatie lezen altijd beter en nog veel belangrijker, doe iets met deze informatie en met alle tips die je krijgt want als je ze negeert heb je er nog niks aan

Succes!!   
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.