9 mei 2025, 17:41:08

vakantie

Gestart door dick, 4 februari 2004, 02:40:50

« vorige - volgende »

dick

Hey allenmaal  

Begin maart ga ik lekker een maandje naar america samen met mijn vader. Nou kom ik natuurlijk bij het probleem wat doe ik met me parkiet. Ik heb wel een adres gevonden en dat is bij mijn moeder thuis, maar dat is een heel ander huis en er wonen natuurlijk hele andere mensen.  

Ik heb de parkiet nu 2 maanden en hij begint net een beetje tam te worden en aan mij te wennen. Ik hoop dat hij het er niet al te moeilijk mee krijgt om ineens in een ander huis te zijn en tussen andere mensen. Ik hoop natuurlijk ook dat hij me weer herkent als ik terug kom.

Hoe kan ik het nou het beste aanpakken zodat de parkiet er zo min mogenlijk last van heeft?
Is het een optie om hem al een dagje bij mijn moeders huis neer te zetten om hem te laten wennen??

Paul

Hoi Dick,

Ik ging ook altijd 2,5 week op vakantie en dan ging mijn valkje naar vrienden toe.
Als we terug kwamen en we gingen hem halen dan leek het altijd dat ie even heel boos was op ons  en met een dag was ie toch weer helemaal de oude.
Een valkje went altijd heel snel en als ie dan nog genoeg aandacht krijgt bij je moeder is er niks aan de hand denk ik hoor.

Groetjes, Paul

Lique

Ja, je zou je parkiet een dagje bij je moeder neer kunnen zetten, zodat zij al aan elkaar kunnen wennen.
je moeder zou verder kunnen gaan met het vertrouwen te winnen, zodat hij tammer wordt.

Veel succes.

groetjes Lique