11 mei 2025, 01:01:37

roepen

Gestart door maggy, 30 januari 2004, 12:59:29

« vorige - volgende »

maggy

:)hallo,
ik ben sederd gisteren de trotse eigenaares van jefke
een hele leuke en niet wilde valkpariek was vel verwonderd dat hij niet bang was van mij dat deed mij dus beslissen om hem te kiezen eet zelfs stukjes brood uit mijn lippen en dat op de eerste dag,
wel roept hij geweldig is dat zo of wil dat iets betekenen dat doet hij ook als ik de living verlaat wie heeft daar iets op wat natuurlijk erg is als we s'avonds tv ;) kijken
groetjes maggy  :)

Paul

Hoi Maggy,

Een valkparkiet is een groepsdier en leeft altijd samen met een partner.
In dit geval ben jij zijn partner en hij vind het daarom niet fijn om alleen gelaten te worden.
Zo gauw je in zijn buurt bent zal ie weer stil zijn.
Ze hebben ook behoorlijk wat aandacht nodig als je ze alleen hebt.
Zorg gewoon dat ie je ziet als je tv kijkt dan maken ze niet zoveel lawaai.
Je kan ook kiezen voor een tweede erbij als maatje maar je hebt wel kans dat hij dan iets minder naar jullie toe trekt en iets minder tam word.
Ik heb er hier 19 en met tv kijken  maken ze eigenlijk nooit lawaai omdat ze elkaar hebben.

Groetjes, Paul

suus

hoi maggy,
leuk joh dat je jefke nu hebt.
En wat goed dat ie gelijk al zo tam is.
Een valkparkiet roept nu eenmaal. Daar kun je in de basis niet zo heel veel aan veranderen. Je moet wel nagaan waarom ie roept, Is er wat met hem aan de hand, is ie ziek of heeft ie geen eten of wil ie gewoon aandacht!!! ect ect.
Wanneer je de woonkamer verlaat, vindt ie dat niet leuk en wil hij bij je zijn.
Als het echt heel erg wordt, kun je overwegen een tweede vogel er bij te nemen, dan focust hij zich minder op jou.

Verder besteed geen aandacht aan hem als ie in de kooi zit, maar des te meer als ie er uit is. Wees veel met je vogel bezig, heb plezier met elkaar.
Voor verdere omgang met je valkje bied deze site je heeeeeel veel informatie :D :D
groetjes suzanne (1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

luukluuk

eee wat een leuke foto lijken erg op mijn koppie zeg !
wat zijn dat een witkop valk of zo ?
gr Margot

suus

hoi maggy,
Ja, het zijn idd witkoppen. Twee broers in hart en nieren (kunnen niet met en niet zonder elkaar) en supertam.  Ondanks dat je veel verhalen hoort dat ze niet tam zijn / blijven als je er twee hebt, klopt dat niet. iets minder tam wel misschien focussen zich alleen niet, alleen maar op mensen, maar ook op elkaar
groetjes suzanne(1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

luukluuk

wel gezellig hoor zo samen ! ,ik heb er nu nog maar eentje ,hij vermaakt zich ook best nu, hij heeft denk ik vroeger altijd alleen gezeten ,hij zat eerst bij mijn andere 2 valken maar het ging niet super ze bekeken hem niet echt ,en andersom ook niet ,wij zijn nl al de 3e eigenaar van hem ,hij is aan komen vliegen ,
gr Margot