23 mei 2025, 20:28:31

Ramen

Gestart door dick, 2 februari 2004, 19:34:18

« vorige - volgende »

dick

Ik wou weten hoe ik er voor kan zorgen dat mijn valk parkiet niet tegen het raam vliegt!!
Bij het raam voor hangen lamelle dus dat is niet zoon probleem ook niet als ze open  staan want daar durft hij tog niet tussen door. Bij de ramen achter zitten gordijnen, normaal als me parkiet eruit gaat doe ik ze altijd dicht omdat ik bang ben dat hij er tegen aan vliegt en zijn nek breekt.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik hem ook buiten zijn hok kan laten zonder de gordijnen dicht te doen?
Ik heb dit ook in de dierenwinkel gevraagt maar die hadden als enige antwoord dat ik nep vogels op de ramen kon plakken maar dat lijkt mij ook niet alles!!

Is er een oplossing voor of moeten altijd de gordijnen dicht?

freya

ik had precies hetzelfde probleem met mijn grasparkietjes maar dat hebbik heel simpel opgelost.
mijn raam is best wel groot dus in het begin had ik een paar planten op de vensterbank staan en mijn rolluik dichtgedaan.
na ze een paar keer losgelaten te hebben deed ik het rolluik steeds 20cm minder vber dicht tot op een gegeven moment hij helemaal niet meer dichthoefde.
jij kunt natuurklijk gewoon de lamellen steeds minder ver dichtdoen :)

dick

met de lamelle gaat het ziezo goed die kunnen helemaal open daar vliegt hij zoiezo niet tegen aan!!

maar met die planten voor de ramen is wel een idee het enigste nadeel is dat ik heel bang ben om het te proberen ik wil niet dat hij zichzelf strax wat aandoet door tegen het raam te vliegen

freya

de mijne zijn ervoor een keer ontsnapt en allebei tegen het raam aan gevlogen (klinkt heel eng) maar ze hadden gelukkig niks en daarna hebben ze het niet meer gedaan
of dat nu komt doordat ze weten dat ze erniet doorheen kunnen of omdat ik dat rolluik steeds verder omhoog heb gedaan weet ik niet.

maar het lijkt me sterkt dat als je van onder steeds een stukje open laat dat ze dan nog tegen je raam aan vliegen.
dan zouden ze eerst tot op een hele lage hoogte moetten dalen, (wat ze al niet zo snel doen) ik denk dat ze dan eerste op de vensterbank gaan zitten en tegen het raam aanlopen (dit kan nooit hard aankomen).