11 mei 2025, 11:58:22

nieuwe valkparkiet en kleine kinderen

Gestart door sabina, 27 mei 2011, 03:14:09

« vorige - volgende »

sabina

Hoi allemaal.

Ik krijg binnen een paar dagen me valkparkiet , neem hem over van iemand anders waar de parkiet helemaal tam is, hij gaat onder andere mee onder de douche houd van kroelen enz.

Nou heb ik een vraagje , ik weet dat hij mischien wat gestresst kan zijn door de verhuizing en dat ik hem gewoon even moet laten wennen.

Nou is het zo dat ik een peuter van bijna 2 en een baby van paar weken heb waardoor het dus overdag niet stil is in huis, de baby huilt niet veel maar als ze huilt wel hard en me peuter kan aardig druk door huis rennen en roepen.
Nou vroeg ik me af of hij hier aan zal wennen?
verder paar vraagjes.

- zal hij net zo tam zijn als bij zijn huidige baasje of moet ik hiermee van voor af aan beginnen.

Eigenlijk vroeg ik me af hoe ik het allemaal het beste kan aanpakken vanaf het moment dat hij hier is.

Sorry voor het lange verhaal maar wil het gewoon heel graag goed doen. ;D

hilde

dan zal je veel ogen nodig hebben met een peuter van 2.

het zal wel een tijdje duren eer je nieuwe aanwinst zich heeft aangepast aan de omgeving en de kindjes .

groetjesssssssss

sabina

Bedankt voor je reactie na overleg met me man en degene waar we de vogel van overnemen hebben we dan ook besloten om het niet te doen en voor een jong valkje gaan zodt we hem zelf tam kunnen maken en we hemzelf alles kunnen leren waardoor hij dan opgroeit met onze kindjes.

bedankt voor je reactie

Cherro

Het hangt ook heel erg van de vogel af.

Hier zijn vogels zowel uit huis als uit een voliere in huis geweest, alvorens ze de voliere ingingen, en vrijwel allemaal pasten zich aardig snel aan aan de nieuwe situatie.

Maar als je 100% safe wil spelen dan zou ik inderdaad voor een jong valkje gaan wat je helemaal zelf kunt vormen zoals je wilt.

En zorg inderdaad voor een stevige kooi, of een plek waar deze kan staan waar je kinderen er niet bij kunnen.

Ik heb een kamervoliere en mijn zoontje van 17 maand kan hem alleen heen en weer rijden, maar niet omtrekken.
Als je een gewone kooi op poot hebt, of een kooi los op de kast bestaat de kans dat ze eens een ruk er aan geven.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

kuifje10

Hallo,

Wij hebben een jonge vogel, supertam, en een kleinzoon van 2 die drie dagen in de week bij ons is.

Gaat supergoed, onze kleinzoon is  vrij druk, vliegt, rent door het huis, heeft de vogel absoluut geen last van, die gaat zijn eigen gangetje.

Onze valk is nog aan de pap, wanneer de vogel eten krijgt heeft hij ook honger en geeft dan dat speciale babygeluid wat best wel hard is en gaat dan ook met zijn vleugels op en neer, wat onze kleinzoon perfect imiteert zodat de hele familie platligt als aan hem gevraagd wordt: "Wat doet de vogel?"

Onze vogel is normaal het grootste gedeelte van de dag los, behalve als onze kleinzoon er is en buiten mooi weer, dan gaat de vogel in zijn kooi.

Wij hebben voor de oplossing gekozen om onze kleinzoon aan de kooi te laten zitten totdat de kooi met donderend geraas ondersteboven kieperde (zonder vogel natuurlijk) we hadden er nl ook wat lawaaidingen ingestopt zoals een paar oude kommetjes, dat maakt een kabaal. Sinds die ervaring komt hij er niet meer aan.

Een peuter vertellen dat de kooi van de vogel is en als de vogel er inzit dat de peuter er niet aan mag komen heeft bij ons niet echt gewerkt omdat hij volgens ons nog niet begreep wat wij hem wilde laten begrijpen. Dus voor bovenstaande oplossing gekozen.

Verder gaan die twee uitstekend samen en wij hebben een plezier van de valk dat wil je niet weten. Het zijn echt de leukste vogels. Vanavond heeft de vogel ingestopt in een fleece lapje heerlijk geslapen tussen de koffiebekers.

sabina

Allemaal erg bedankt voor de tips, we zin gister wezen kijken bij een nestje en hebben er 1 uitgekozen hij is nu 8 weken en kwam gelijk bij ons op de hand en klom naar me schouder en bleef daar de hele tijd zitten, dus we waren gelijk verliefd.
Ook heb ik vandaag een kooi gereserveerd op marktplaats een Ferplast binnenvoliere, genoeg ruimte lijkt me dus? en me kids kunnen dan niet de kooi omgooien ;D

Wat vinden jullie goed opgelost?

sabina

ow p.s het valke komt pas bij ons als hij zelfstandig is dus nog ff wachten maar we worden op de hoogte gehouden met foto's en verhaleen en ze blijft met hem werken zoat hij tam blijft ;D