16 mei 2025, 23:48:50

man overleden, redden de jonkies dat?

Gestart door spikey, 24 mei 2011, 17:38:47

« vorige - volgende »

spikey

Hallo,

Vandaag is van één van mijn 3 koppels de papa overleden.
De jonkies zijn van 01-05-2011, 02-05-2011, 03-05-2011 en 05-05-2011.
Ongeveer 3 weken oud dus.
Moeder voert volgens mij redelijk, maar heb er geen goed zicht op omdat ik overdag veel weg ben.

Wat zal ik doen?
Jonkies overleggen naar andere koppels of het even aankijken of moeder het aankan?

Raf

Als ze geen eitjes meer hoeft uit te broeden, gaat ze dat waarschijnlijk perfect zelf aankunnen.

ROCKS

Hoi,

Ik denk ook dat ze het wel red.
De jongen zijn niet meer zo heel klein/jong, dus dat moet te doen zijn. Zorg wel dat de moeder genoeg eten aangeboden krijgt, zodat ze niets tekort komt.
Let wel op het gewicht van je valkjes, ik zou ze voor de zekerheid even een paar dagen wegen zodat je weet of ze genoeg krijgen.
Succes!

Rocks

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

spikey

Ik controleer nu regelmatig de kropjes.
Ik heb namelijk geen speciale weegschaal om te wegen.
Maar ik denk dat ik aan de kropjes ook wel kan zien of ze goed gevoerd worden.

Bedankt.

Jaimy

moet opzich te doen zijn. Zorg ervoor dat er genoeg eivoer en ander lekkers aanwezig is. Papa krijgt het wel zwaar, misschien paar druppies druivensuiker in het water doen? Goed in de gaten houden hoe ze alle 4 erbij zitten en eventueel bijvoeren, wat makkelijk te doen is als ze 3 weken zijn! Succes!

Groetjes Jaimy

spikey

Nou helaas trof ik een albino jong vanochtend dood in het hokje aan. Heel dunnetjes.
Ik heb de andere 3 nu overgeplaatst naar de andere nestjes. 

In beide nestblokken zitten nu 5 jongen. Dat is voor de andere koppels wel te doen toch?
Van één koppel zijn de oudste 3 jongen al uitgevlogen. Maar ik zet ze voor de nacht nog wel steeds terug.
Ik ben de hele dag weg geweest (cursus) dus ik weet niet of er vandaag gevoerd is. Ik hoop het maar.

Hebben jullie nog tips/ ideeen?

Linda.

spikey

Tot nu toe lijkt het goed te gaan. Ze lijken gevoerd te zijn.

Iemand nog tips?