13 mei 2025, 08:32:30

op de bodem

Gestart door sha, 20 mei 2011, 19:53:25

« vorige - volgende »

sha

Hallo,

Spikey is rond 18:00 uur op de bodem van de kooi gevallen. Zij zat op de bodem te eten en daarna bleeft zij op de grond staan en viel in slaap op twee pootjes.
Ik wilde Spikey pakken maar toen ging zij naar boven klimmem. Nu zit hij weer op de bodem (zelf naar beneden geklommen) en zit te eten en valt weer in slaap.
Moet ik hier voor zorgen om maken te zij op de bodem in slaap valt of is dit normaal want ik zie haar nooit op de bodem in slaap vallen....
Spikey is 4 jaar

Cherro

In principe is dit normaal gedrag voor een jonge net uitgevlogen vogel.

Beide boefjes hier kunnen bovenin zitten slapen, maar na hun laatste papvoeding duiken ze toch nog ff hun schoenendoos in onderin om te slapen.

Maar bij oudere valkjes ken ik dit hier niet.

Hoe lang doet ze dit nu?
Miscshien toch voor de zekerheid haar even laten controleren, want het is wel vreemd dat ze dit gedrag ineens vertoont.

Oogt ze ook ziek, en slaapt ze meer dan normaal? Is er iets anders dan anders aan haar wat je duidelijk opvalt behalve het zitten onder in?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

biene

Is ze niet broeds?
Aiko had dit ook vorige week, ze bleef een paar minuten slapen op de bodem en ging daarna weer vrolijk verder waar ze mee bezig was, dit gebeurde een paar keer en nu zit ze heel broeds op de bodem alsof ze al eitjes heeft  ::)