Update Sam probleem valkje hoe gaat het nu met hem?

Gestart door Jeroenw, 20 mei 2011, 01:57:25

« vorige - volgende »

Jeroenw

20 mei 2011, 01:57:25 Last Edit: 18 januari 2012, 15:33:14 by Jeroen-valkparkiet
Hallo mijn naam is Jeroen
En ik ben hier vaak of zo nu en dan actief bij valkparkiet . Com
En voor een lange tijd zeg maar een kleine jaar
Ik heb me nooit voor gesteld .  :-[  hier bij deze

Ik heb sinds vandaag 5 valkparkieten in een grote kooi
Ik was al in bezit van twee valkjes Lisa en Rosa twee dames
Een week terug is Sam bij mij komen wonen een geparelde man van 12 jaar oud. Ik weet dat hij  gepareld man is of beter gezegd opaline man.

Omdat hij heel jong bij me zus is  gaan komen wonen. heb hij een aantal problemen ontwikkeld. daarom  is hij bij mij komen wonen om dat hij ver eenzaam was. En om  hem boven op te helpen . hij hield zich bezig met veren plukken en meer van dat soort dingen.

Mijn dames heb ik met de hand groot gebracht. ze zijn Zeer aan mij gehecht Lisa is een opaline en Rosa is een
Opaline cinnamon. op dat moment heb ik er drie . maarTot vandaag niet meer...

Ik ging naar een dierenzaak om eten te kopen voor mijn vogels. En ik zag ...
Daar een kweek koppel witmasker . Man is wild kleur witmasker . Vrouwtje opaline wit masker . Een kweek koppeltje van drie jaar oud .

Ik heb hun  al paar weken eerder gezien en had toen twijfels om het stelletje  te kopen.

Het is  stiekem mijn stille wens om te gaan kweken met valkparkieten en dat was mijn kans.

Ik had er spijt van. dat ik ze niet gekocht had.
ik heb er alle ruimte voor. Maar niet gedaan  :'(
ik dacht ze zullen nu wel verkocht zijn jammer . Maar met mijn grote verbazing  :o zag ik dat  de koppel er nog zat.

ik had er goed over na gedacht ik heb Sam erbij. en dan hun echt eenzaam kan hij niet meer zijn . Ze waren zo gezond als wat .

ik ken de zaak goed . Toen ik had besloten om hun mee naar huis te nemen .

zij de verkoper tegen mij als je jongen krijg .
mogen wij ze dan hebben van jou ?
ik zei ja natuurlijk.

Ik vind het een goed idee als er jongen komen dan weet ik zeker dat ik ze kwijt raak.
En niet overvol met jongen komt te zitten die ik moeilijk kwijt kan Ik kan met gerust hard kweken nu . als ze het willen natuurlijk. Valken die bepalen dat.
niet wij ;D

dan is dit het beging van mijn dag boek ik ga het bij houden met foto's met elk nog een beschrijving erbij.
en dat word het tweede stukje van mijn dag boek .

motherof2beautys

alvast veel succes gewenst dan maar ;D
Dat je maar een boel gezonde donsjes mag gaan krijgen :D
En dat Sam zich weer snel opperbest voelt tussen de andere valken

ik kom snel weer spieken of je foto's er staan
groetjes Diana

Jeroenw

21 mei 2011, 02:24:20 #2 Last Edit: 13 juni 2011, 02:41:15 by Jeroen-valkparkiet
dank je wel  ;D
ik hoop het zo dat het ga lukken ik wil eerst .mijn kweek koppel van goed gezond eten voorzien. zo als je mischien weet moet het eten in een dieren winkel eenvoudig zijn . anderst kos het geld

hier zijn mijn valkjes ik stel ze aan u voor

Rosa opaline popje

rosa is nu zo in juli /augustus  1 jaar bij mij ik heb haar met de hand opgevoed . het is een heel lief popje dat niks anders dan de hele dag wil kroelen . ze ging al heel jong eieren leggen ze was nog maar zes maanden. gelukkig is het goed gegaan.

lisa  cinnamon  opaline popje

lisa kwam in oktober . bij mij ook haar heb ik met de hand opgevoed . ze is niet bij mij weg te slaan bij wijze van spreken ;D.
zo draai ik voor de kooi staat is zij altijd als eerste bij mij.
ze wil alles weten wat ik doe en hoe ik het doe . liefs wil ze 24 uur aan mij vast geplakt zitten. het is een heel bijzonder lief popje

sam opaline man

sam kwam nu iets meer dan een week geleden bij mij wonen zo als je ziet is het een probleem vogel en daarom is hij bij mij komen wonen hij was vereenzaamd .at niet goed plukte zich kaal en had gedrag problemen veel schreeuwen dat doet hij nu niet meer en eet nu goed.  zijn veren beginnen op zijn rug terug te groeien het gaat vooruit met sam .  ;D
sam is 12 jaar oud. en ik ben heel blij met hem hij is mijn eerste valkparkiet man ik  heb alleen popjes gehad .

nu mijn valkjes die ik gister heb aangeschaft als mijn kweek koppel . ze zijn niet tam wel rustig als ik met mijn hand in de kooi
gaat .

witmasker man hij heb lichte spots op zijn rug  vermoedelijk witmasker opaline hij is  3 jaar oud

hij is mijn tweede valkparkiet man die ook echt van mij is  :)
sam deel ik met mijn zus waar hij ook vandaan kom.
ik vind hem prachtig mooi kuif grote brede borst .hij is niet tam maar wel rustig hij raak niet in paniek als ik met mijn hand in de kooi kom . hij is ook geselecteerd voor de kweek de vorige eigenaar van de dieren winkel waar ik hem gekocht heb kweekte zelf valkparkieten. hij heb ook eerder jongen gehad en die waren helemaal wit .

zijn weder helft waar witte jongen heb voortgebracht
ze is een opaline witmasker popje ook ongeveer van drie jaar
ze is op dit moment in de rui

een vrij rustige pop ze is ook niet tam maar kan wel goed vinden met de rest. met hun twee wil ik gaan kweken binnen kort ik wil het heel goed voor bereiden . ik wil dat koppeltje goed aan sterkt goed kan wennen bij mij .ik heb hun pas een dag .   ze zitten ook lekker dicht tegen mekaar aan en praten ook met elkaar met geluidjes.

dit is deel twee van mijn boekje volgende keer komen er meer foto"s ik werk ze langzaam naar de kweek toe en ik hou het hier op de hoogte .

tot dan

Jeroenw

21 mei 2011, 17:07:31 #3 Last Edit: 22 mei 2011, 00:52:50 by Jeroen-valkparkiet
waar woon mijn valkpaerkieten ? hoe zie hun kooi eruit ?

hier wonen mijn valkjes nu voor tijdelijk. op de plek waar de kooi nu is. wil ik een grotere hoger volere hebben.

hun verblijf plaats is een speel palijs op zich ze hebben veel speeltjes ik heb extra eet bakjes en drink bakjes geplaats. om ruzie onderling te voorkomen.

en ze hebben ook nog een speel plek buiten de kooi .daarvoor had ik hem ook gemaakt maar dit speel palijs is met een trap verbonden met de kooi. zo dat ze makkelijker naar de speelplek kunnen gaan.

brug daar wordt veel gebruik van gemaakt.

en niet alleen van de brug wordt gebruik van gemaakt.

als ik niet weg ben staat de kooi open ze kunnen in en uit
als ik ga slapen of ga werken dan is de deur dicht voor de veiligheid.

dit was mijn verhaal over hun verblijf plaats. ze hebben het behoorlijk na hun zin veel ruimte hoop speel goed (afleiding)
en aandacht .

binnekort krijgen ze meer ruimte

gr jeroen

cals

Groetjes van Carla

Jeroenw

ze hebben het eerlijk naar hun zin erkomen nog foto's aan

Jeroenw

Hoofdstuk 3 het leven in en  rond om de kooi

zo als je ziet leven ze in een behoorlijke grote kooi met veel speelgoed

ze klimmen heel de kooi over en halen daarbij rare capriolen uit .

het is altijd leuk om er na te kijken.

hoe zal het in de kooi er aan toe gaan ? nou dat laat ik nu zien.
met deze foto"s

kijk daar hebben we sam die ouden deugniet .
hij vind het blijkbaar niet leuk dat ik een foto van hem maak met een flits.

haha het getrouwde stelletje witmasker van de bende van 5
zijn niet bij elkaar vandaan te krijgen.
en schijnbaar was ik ook niet gewenst met mijn camera  :(

weer sammie
sam begint aan te wennen hij ging zelfs model staan voor mijn camera
die uitslover .

de veren groeien goed aan op zijn rug .
hij word steeds mooier.

Rosa..   ik heb haar altijd gigantische grote brede valkparkiet gevonden.

hey een vreemde in de kooi  ???
nee hij is mijn grasparkietje en woont bij mijn valkjes waar hij enorm naar zijn zin heb.

ik noem hem bram past goed bij sam

dit was hoofdstuk 3

helaas blijf ik een foto schuldig van lisa maar die wou  alleenbij mij zijn en niet in haar kooi nou weltrusten tot snel

Jeroenw

pacotjuh

hey,
ik ga zeker jouw dagboek volgen ;D, volgens mij hou jij nogal van opaline?? :D
ik heb zelf ook een opaline man van 2 jaar, helaas is hij zijn pareltjes al verloren ;D. Je hebt erg mooie valkjes!! en grasje natuurlijk. het ziet er leuk uit hoor ;). gelukkig dat het met Sam weer wat beter gaat.

groetjes jorien

Jeroenw

hallo  :)

ja ik vindt ze heel mooi ook anderen mutatie vind ik ook mooi
dat ze allemaal opaline zijn komt door samenloop door omstandigheden.

ik ga een stukje over sam vertellen dat is 1 van de omstandigheden
hij komt van een kweker uit delft 12 jaar geleden .
we wisten niet wat voor valkje we zullen krijgen.
meer .... in hoofd stuk 4   ;)

Jeroenw

Sam komt uit delft bij een hobby kweker 12 jaar geleden . we kregen hem via een kennis en weer via
hij zal naar me zus toe gaan. en daar is hij ook 12 jaar
gebleven. met alle problemen die toen zijn ontstaan

zo als u weet

hij was kaal toen hij bij mij kwam . :-[

was hij een paar dagen bij mij

hij at toen ook eenzijdig voedsel
ik biet hem nu van alles aan en hij at het op.
en het schreeuwen. dat doet hij  niet meer :)
sinds  hij bij mij woont ,  :D

je ziet hier als je heel goed kijkt een kleine verbetering

op zijn rug dan zie je het verschil

wordt al een mooie sammie

sam nu wat een verschil  :D

is er hoop voor sam ?
als ik het zo  zie  ::)  wat denkt u ?

volgende  keer ..deel 5 trosgierst training voor bram en linda

Larissa

Ik denk dat er wel een aantal rui periode's over gaan voor dat Sam een mooi verenkleed heeft, misschien niet zo mooi als de andere valkjes maar ik hoop dat het allemaal weer goed komt

S6 met dit valkje

groetjes larissa

*Esther*

Die Sammie, hopelijk krijgt hij weer een mooi verenpakje.

gr Esther

Jaimy

leuk om te lezen jeroen! Mooie speeltuin hebben je valkjes!  ;D

Groetjes Jaimy

Jeroenw

Citaat van: Larissa op 25 mei 2011, 23:25:24
Ik denk dat er wel een aantal rui periode's over gaan voor dat Sam een mooi verenkleed heeft, misschien niet zo mooi als de andere valkjes maar ik hoop dat het allemaal weer goed komt

S6 met dit valkje

groetjes larissa
Citaat van: Jaimy op 26 mei 2011, 13:32:54
leuk om te lezen jeroen! Mooie speeltuin hebben je valkjes!  ;D

Groetjes Jaimy

Citaat van: *Esther* op 26 mei 2011, 08:23:01
Die Sammie, hopelijk krijgt hij weer een mooi verenpakje.

ik hoop het  ;D zo als hoe het er nu uit ziet gaat het goed
en door het constant plukken maken je schat ook beschadigt en kan dan na een paar rui perioden weer mooi zijn  :)
dank je wel ja ze maken er  goed gebruik van  de speeltuin  ze spelen heel de dag  :D

gr jeroen ..... deel 5 is in de maak