11 mei 2025, 19:56:11

tam en niet tam

Gestart door Gerdaaaa, 8 mei 2011, 21:56:37

« vorige - volgende »

Gerdaaaa

Is het mogelijk om een tamme valk bij niet tamme valkjes in een voliere te plaatsen?

Passen de valkjes zich naar elkaar aan?

Rianne

Hey,

dat geeft helemaal geen problemen. Het kan wel zijn dat het valkje minder tam wordt, maar dat heb ik met mijn valkjes nog niet meegemaakt, en ik had er 3 :)

Jeroenw

Je moet niet de wilde valkparkieten opjagen bij tamme valkparkieten want ze nemen de angst en vluchtgedrag over

Cherro

Dit kan heel goed gaan hoor :)

Ik heb in mijn voliere een tamme valk, die ondanks dat er het meerendeel niet tam is, gewoon nog lekker bij me komt kroelen en knuffelen.

Ook heb ik een pop overgenomen, zij laat zich (nog) niet kroelen, maar zit wel altijd bij me als ik in de binnenvoliere bezig ben.

en onze Coco is ook handtam, en zit ook bij me :)

Dus mocht je je valkjes buiten willen plaatsen, dan zullen ze gerust tam blijven, en als jij de gewone aandacht blijft geven die ze altijd kregen, dan zie ik het niet snel gebeuren dat ze verwilderen ;)

Ook onderling zal dit geen problemen op hoeven leveren, omdat een tamme valk in principe verder gewoon t zelfde functioneert. Hier gaat alles goed samen en mijn Coco is zelfs helemaal knuffelmaatje met een van onze wildste valkjes :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!