12 mei 2025, 17:48:16

geen idee?

Gestart door Patries1304, 10 mei 2011, 10:29:51

« vorige - volgende »

Patries1304

hoi hallo,

ik heb een vraagje... ik heb een valkje van bijna een jaar (eind juni) en heb nog geen idee wat het is. voor een mannetje gekocht maar hij/zij heeft nog steeds gele stippen onder zijn/haar vleugels.

maar sinds kort heeft 't vreemd gedrag. voor mij dan. heb al meer valkjes gehad maar dit heb ik nog nooit gezien.
Snowy gaat op een stok zitten,hangt naar voren,neemt 2 spijlen van de kooi in z'n bekje,laat 1 pootje hangen en knijpt teentjes in.. en dan begint hij te "fluiten"/"piepen" hoe ik het noemen moet weet ik niet..

wie kan mij helpen?

grtj Patries

p.s als bijlage een foto

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Landiej

Hmmm, dat heb ik ook nog nooit gezien bij mijn valkjes. Zou een vreemde manier van "kippetje zitten" kunnen zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. :/

Patries1304

ja dat idee was al opgekomen bij me maar idd wel een erg vreemde manier dan he?!
thnx voor je reactie! :)

foatum

Ik heb ook geen flauw idee maar zou het ook zo kunnen zijn dat hij/zij ergens pijn heeft?
Ik hoop dat er mensen zijn die het herkennen en je kunnen geruststellen.

carco

Dit is een pop die kippetje zit  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Patries1304

10 mei 2011, 15:09:42 #5 Last Edit: 10 mei 2011, 15:13:07 by Patries1304
toch wel???  :o tjee..........  ::) haha..

thnx voor je reactie

Patries1304

Citaat van: foatum op 10 mei 2011, 13:17:35
Ik heb ook geen flauw idee maar zou het ook zo kunnen zijn dat hij/zij ergens pijn heeft?

nou,daar heb ik ook aan gedacht hoor! maar ZIJ doet het dus iedere keer zelf he....dus neem aan dat ZE dan geen pijn heeft?! lijkt wel of ZE het leuk vindt hoor haha... tjee wennen hoor,dat het een popje is. had de hoop dat ZIJ toch een HIJ zou zijn  ;)

Patries1304

nou als mijn Snowy dus kippetje zit en dus dan een popje is,klopt haar naam ook.   ;D
ze is een enorme kroelkip en heeft dus van mij het koosnaampje Kip/Kippetje gekregen haha.. noem haar zo ook altijd liefkozend...

verklaard ook een deel van het gedrag. ze gaat altijd onderdanig naar Kuifje toe.. en wilt graag bij hem zijn maar hij niet bij haar. zou dit nog veranderen? het gedrag van Kuifje dan?

zo zie je maar weer he... had geen garantie gehad hoor maar had Snowy wel voor mannetje gekocht haha..

grtjs Patries

foatum

Citaat van: Patries1304 op 10 mei 2011, 15:11:37

nou,daar heb ik ook aan gedacht hoor! maar ZIJ doet het dus iedere keer zelf he....dus neem aan dat ZE dan geen pijn heeft?! lijkt wel of ZE het leuk vindt hoor haha... tjee wennen hoor,dat het een popje is. had de hoop dat ZIJ toch een HIJ zou zijn  ;)

sorry hoor dat ik hij/zij typ, maar dan ZE schreeuwen hoeft toch ook niet? (hoofdletters typen is nl hetzelfde als schreeuwen)
Overigens bedoelde ik ook niet dat ze pijn kreeg van de manier van hangen maar juist ontlasting van een pijnplek kreeg door de manier waarop ze in de tralies hing.
Maar gelukkig zijn er mensen die er meer verstand van hebben en het herkennen als kippetje-zitten.
Gelukkig maar

Patries1304

Citaat van: foatum op 10 mei 2011, 20:18:00
Citaat van: Patries1304 op 10 mei 2011, 15:11:37

sorry hoor dat ik hij/zij typ, maar dan ZE schreeuwen hoeft toch ook niet? (hoofdletters typen is nl hetzelfde als schreeuwen)
Overigens bedoelde ik ook niet dat ze pijn kreeg van de manier van hangen maar juist ontlasting van een pijnplek kreeg door de manier waarop ze in de tralies hing.
Maar gelukkig zijn er mensen die er meer verstand van hebben en het herkennen als kippetje-zitten.
Gelukkig maar

nee ik heb niet het idee dat ze pijn heeft. poept goed,eet goed,is gewoon zichzelf,doet allen vreemd voor mij haha.. maar toch erg bedankt voor je reactie hoor! das het fijne van dit forum!