6 mei 2024, 13:16:48

Mijn lievelingen

Gestart door mieke_06, 2 mei 2011, 11:29:44

« vorige - volgende »

mieke_06

Hallo Allemaal,

Na een jaar hier weggeweest ben ik weer terug.
er is veel gebeurd in dit jaar. ik woon in Nieuw-Lekkerland en ben ondertussen alweer 3 maanden getrouwd de voliere doet het goed en de valkjes hebben het goed naar hun zin.
ook heb ik alweer 6 eitjes waarvan ik verwacht dat volgende week dinsdag de eerste uit kan komen. als jullie niet meer weten wie ik ben dit was mijn eerste dagboekje: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,31651.0.html

groetjes, Mieke

mieke_06

Nu even verder over de valkjes. Helaas is vorig jaar mei mijn lieve bikkeltje overleden hij heeft de leeftijd van 8 maanden gehaald ik heb er veel verdriet van gehad en nog steeds als ik naar hem terugdenk dan voel ik een groot gemis.
ik zal even vertellen hoe dat gekomen is:
vorig jaar rond deze tijd waren we druk met de bouw van de voliere mijn vogels zaten toen bij mijn ouders en bikkeltje dus ook. op een keer toen ik weer is bij mijn ouders was zat bikkeltje veel bol. toen heb ik bikkel meegenomen (naar mijn toekomstige huis waar ik de meeste tijd was) en heb hem onder de warmtelamp gezet en gelijk de dierenarts gebeld, hij was namelijk ook aan het overgeven en diarree en at en dronk niks. ze konden me niet verder helpen en na even zoeken op internet heb ik de dierenfaculteit in Utrecht gebeld. die hebben toen gezegd dat ik gelijk met hem naar hun moesten komen. ik heb gelijk de auto gepakt en naar utrecht gereden daar kreeg mijn lieve bikkeltje een sonde en een heel scala aan medicijnen. de volgende dag kreeg ik een berichtje van het ziekenhuis dat bikkeltje helaas was overleden. mijn lieverd had een ernstige darminfectie.

R.I.P. Bikkel rust zacht

ManjaV

Hoi Mieke,

Wat een verschrikkelijk bericht  :'( Ook al is het vorig jaar gebeurd, zoiets blijft je altijd bij. Je zal nog vaak aan Bikkeltje terugdenken.

Welkom terug dan op het forum en spannend hoor de zes eitjes :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

☺ Pita ☺

Welkom terug , leuk weer eitjes.

mieke_06

Hallo allemaal,

Ik keek net weer in het nestblok liggen er al 7 eitjes, ik hoop dat ze nu even gaat stoppen anders ben ik bang dat ze het niet aankunnen.

Simba verdedigt zijn nestje goed, niemand mag in de buurt komen in tegenstelling tot 2 jaar terug toen zaten op den duur alle vogels in het blok.
het is toen ook verkeerd gegaan.

maar goed, duimen jullie voor me dat alles goed mag gaan?

en trouwens hoeveel mag je ongeveer vragen voor een witmasker en bonte witmasker?

groetjes, Mieke

Gerdy

Hoi Mieke,

Leuk dat je weer terug bent getrouwd en al..

super dat je nu 7 eitjes hebt..

gr Gerdy

mieke_06

Hallo Allemaal,

Ik ben in een oppperbeste stemming :) :)

ik keek vanmorgen in het broedblok en daar lag een prachtig wit donsje onder papa's vleugels  ;D ;D

papa en mama doen het uitstekend ze wisselen elkaar mooi af.

met de rest van de vogels gaat het ook goed alleen die zijn niet zo in de broedstemming maar ach het is maar hobby dus dat vind ik niet erg.

trouwens wat kun je vragen voor een witmasker en een bonte witmasker?

groetjes, Mieke

Landiej

Gefeliciteerd met de kleine! :)

Volgens mij vragen de meeste kwekers tussen de 25 en de 35 euro. Voor de witmasker wat minder dan voor de bonte witmasker.
Maar er zijn hier vast kwekers die ervaring hebben met verkoop!

mieke_06

Hallo Allemaal,

Landiej bedankt voor de info het kan wel kloppen want zoveel heb ik ook voor de ouders betaald volgens mij.

nou met het nestje gaat het goed er is nog een eitje al 2 dagen aan het piepen en er zit al een scheurtje in dus dan is hij er morgen zeker.

papa en mama broeden nog steeds erg goed en verdedigen hun nest goed.

mag je eigenlijk wel elke dag even in het broedblok kijken? kan dat geen kwaad?

ik heb net de kleine gewogen en hij woog 7 gram.

groetjes, Mieke

Serita

Mooi dat het goed gaat bij het nestje!! Wat betreft het broedblok controle, ik zou het zo even niet kunnen zeggen, ik heb er geen ervaring mee. Maar ik denk dat je ze niet al te vaak lastig moet vallen, maar een keer per dag moet denk ik wel kunnen.

Succes :)

mieke_06

Hallo Allemaal,

Het 2e donsje is ook inmiddels geboren.
moeder en kind maken het goed :P

je ziet nu echt verschil tussen de oudste en de jongste (tot nu toe)
ben benieuwd of de rest ook uitkomt.
de oudste woog vanmorgen 7 gram.
maar ze worden goed gevoerd ik heb al een aantal keer voergeluidjes gehoord vandaag.

groetjes, Mieke

Larissa

Hoi Mieke

Gefeliciteerd met de beide donsjes, ik kijk 2 keer op een dag smorgens en savonds een keer, voor de rest weeg ik de jongen niet omdat ze goed gevoed worden door de ouders

Met een dag of 8 kijk ik meerdere keren op een dag ook omdat ik moet ringen.]

wat de prijs betreft zien Landiej goed dit is zo'n beetje de gemiddelde prijs

groetjes Larissa

Landiej

Gefeliciteerd met je tweede donsje :)
Het is inderdaad handig om het controleren van het blok in het begin te beperken zolang je geen reden hebt om ongerust te zijn (als ze dus netjes gevoerd worden).

mieke_06

Hallo Allemaal,

hier weer een update:

Vanmorgen vond ik het jongste donsje dood :'( :'(

RUST ZACHT LIEF DONSJE.

met de andere gaat het erg goed. hij weegt nu 10 gram (even een check of hij goed gevoerd word)

Ik ben nu even wat verslagen.

groetjes, Mieke

Larissa

Hoi Mieke

WAt onzettend sneu dat je een dood donsje hebt gevonden, soms kom je niet achter de reden.
De ouders voelen vaak meer als wij zien

Heel veel sterkte,

groetjes Larissa