10 mei 2025, 22:50:13

Uitsluiten van kweek?

Gestart door Lian02, 5 mei 2011, 15:20:35

« vorige - volgende »

Lian02

Sinds een paar maanden heb ik een lief albinopopje wat ik over een tijdje in wilde zetten voor de kweek, nu nog niet want ze is nu nog maar een maand of 7 oud. Ze zit echter heel lelijk in de veren sinds ik haar heb, (ong 3 maanden nu) en ze heeft spreidpootjes. Nu zit ik er hevig aan te twijfelen of ik met dit popje wel kan kweken, is het beter dat niet te doen of heeft het hebben van spreidpootjes en lelijke veren geen nadelige gevolgen voor de kweek?

Landiej

Het feit dat ze niet goed in de veren zit zou kunnen betekenen dat ze niet goed in haar vel zit, en dus niet sterk genoeg is om mee te kweken. Is ze verder wel gewoon actief e.d.?

Lian02

Ja hoor ze doet hetzelfde als de andere valkjes is flink actief en eet goed en ze heeft wel intresse in het broedblok van een ander koppeltje,  dat heb ik vandaag opgehangen in de kamervoliere  en dat koppeltje heeft het gelijk geaccepteerd. Ik zie wel wat nieuwe pennetjes bij haar, zou het de jeugdrui kunnen zijn anders en zitten ze dan altijd zo lelijk in de veren? Ze heeft 1 klein bloedpennetje in in haar vleugel maar lijkt er geen last van te hebben,kan ik die gewoon laten zitten?

Landiej

Het zou heel goed de rui kunnen zijn inderdaad.
Wat bedoel je met een bloedpen? Nieuwe verenschachten zijn altijd gevuld met bloed, daar hoef je niets aan te doen.

Lian02

Omdat ze helemaal wit is kan je het goed zien dat dat pennetje helemaal met bloed gevuld is, de andere pennetjes zijn gewoon wit.

carco

In hoeverre heeft ze spreidpootjes? Hoe zit het met haar evenwicht?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lian02

De teentjes staan in een vreemde stand maar ze kan er goed mee uit de voeten, klimt goed, loopt goed, kan ook normaal op de stok of op mijn vinger zitten. Eigenlijk doet ze het zelfde wat mijn andere valkjes ook doen alleen zit ze slecht in de veren en heeft rare pootjes, haha Gister heb ik het broedblok opgehangen en dat vindt ze wel erg interessant. Maar dat blok is voor mijn kweekkoppeltje en die zijn er alweer druk mee in de weer en er wordt weer flink gewipwapt. Ze heeft ook interesse in het vrijgezelle mannetje wat n de voliere zit maar dat is nog niet wederzijds dus ik laat ze voorlopig gewoon bij elkaar zitten