11 mei 2025, 11:10:28

joepie

Gestart door kerbie, 20 april 2011, 17:25:40

« vorige - volgende »

kerbie

Hoera we hebben ons 2 eerste donsje in de bak gezien Ze hebben reeds gele donsjes en zo piep klein.Een van  andere  koppeltjes was ook aan het kweken maar helaas zaten er in de eitjes alleen dode donsjes die nog niet echt volgroeid waren.Was wel een koppeltje die verleden jaar is geboren.Ik geef opfokvoer is dat dan voldoende voor de kleintjes?

Larissa

Hoi Kerbie

Nee alleen opfokvoer is nie voldoende,
De ouders hebben nu veel nodig
* sepia (moet al standaard in de kooi zijn)
* maagkiezel (ook dit standaart in de kooi)
* grit (ook standaart in de kooi)
* extra eivoer (droog of rul)
* bruin brood
* rijst
* macaronie
* spagehti
* andijvie
* grasparkietenzaad
* valkenparkieten zaad (maar pas op met te grof voeren)
* kiemzaad

dit is wat ik ze allemaal geef tijdens de kweek en voeren van de jongen
Elke morgen Rijst,Macaroni, spagehti, andijvie, kiemzaad, bruin brood, vers water (3 x per dag) elke dag alles vers achter in de avond geef ik ze dan hun eigen zaad, zodat ze de jongen niet te grof voeren

groetjes Larissa

kerbie

Moet wel zeggen dat het koppel samen zit met nog 6 andere valkparkieten..Kan hen wel kiemzaad geven en rijst maar eten de andere er ook van.Kan dat geen kwaad voor de vogels die op  hun broed zitten?

Blondje010

30 april 2011, 21:23:16 #3 Last Edit: 1 mei 2011, 00:13:10 by Blondje010
Ik heb zelf ook 2 bevruchten eieren ;D Niet van mn eigen parkieten maar via een vriend die een voliere heeft, en een tuin ernaast zijn ze lekker aan het verbouwen dus ouders gingen er niet meer op :-[. Dus nu mogen mijn 2 dames het over nemen:) ik schat dat mn ene pleegkind nog max 1 week moet en de ander 2 :D vind het nu al super spannend ;D hoop dat alles goed gaat en er een Don Juan tussen zit ;D

Het is het eerste nest van mn valkjes dus ben benieuwd hoe ze gaan reageren als het maar wel goed gaat :) Die van mij zijn helaas nogal kieskeurig het enigste wat ze echt eten is appel en sla! Aardbei, mandarijn, sinaasappel, banaan etc hoeven ze niet. Maar stukken gewoon -en geroosterd brood ,en volgens mn moeder vinden ze de vulling van een tompoes ook wel erg lekker ::) Heb ze een keer een klein beetje rijs aangeboden maar nee hoor daar hadden ze even geen zin in.

Maar toch een vraagje:
Gaat de macaronie etc niet opzetten en hard worden, of moet het dan al verteerd zijn.
En wat als ze het jong nou wel gelijk gaan voeren ??? ::)

Hahah nu wete ik hoe sommige zich hier voelen:P met al de vragen in je hoofd WAT ALS ::) :P

Blondje010

Verdorie ik denk dat 1 ei die er echt BIJNA was is afgestorven :-\ Gelukkig ziet het andere ei er nog goed uit :)