1 mei 2025, 20:24:14

eitjes maar dan

Gestart door mellanie, 1 mei 2011, 21:35:23

« vorige - volgende »

mellanie

Mijn valkjes hebben nu de laatste 2 eitjes eindelijk in het broedhok gelegt. Ze zijn beide ook nog heel en ze zitten er wel bij en beschermen het hok heel erg maar ze gaan absoluut niet op de eitjes zitten. Ze komen wel in het hok en verplaatsen ze dan mar gaan er daarna gelijk weer uit.
Hoe kan dit? Ik heb ook hier ergens gelezen dat geelwangen niet broeden. Nu weet ik niet zeker of die van mij geelwangen zijn want ik heb er niet veel verstand van maar ze hebben beide wel mooie gele ronde wangen.
Kan het echt hierdoor komen of is het toch onervarenheid. Het is het eerste nestje al zijn dus nu eitje 5 en 6 goed gelegt

Larissa

Hoi Melanie

Met geel wangen wordt bedoelt de oranje stip die de meeste valkjes hebben is dan geel, deze staan er bekend om niet te willen broeden,
Het kan inderdaad onervarenheid zijn,
Kun je een foto plaatsen, en hoe oud zijn ze

groetjes Larissa

mellanie

1 mei 2011, 21:50:35 #2 Last Edit: 1 mei 2011, 21:52:12 by mellanie
Nee de wangen zijn inderdaad oranje. Ik zal proberen van de week een foto te maken. Ze zijn nu allebij 14 maanden. We hadden dit ook nog niet verwacht. We zagen wel dat de pop broeds was maar het mannetje moest niks van haar hebben en beet haar steeds weg. Maar sinds we het eerste eitje hebben gevonden betrappen we ze er steeds meer op dat ze toch druk samen bezig zijn. zal even de gegevens van ze opzoeken. Daarin staat geloof ik ook wat ze zijn.

mellanie

dit zijn hun stamboom gegevens.

pop geboren op 19-02-2010 mutatie opaline split kanssplit bont en witmasker

vader opaline slit lutino moeder cinnamon split bont witmasker.

man geboren op 19-02-2010 mutatie wildkleur split (x1) lutino en (x2) opaline kansslit witmasker bleekmasker

vader lutino bleekmasker (witmasker split bleekmasker)
moeder opaline slit wimasker.

hoop dat dit genoeg info is hahaha

Larissa

Hey hey

Ze zijn dus ruim 1 jaar geweest en ik denk inderdaad dat dit meer onervarenheid is.
Laat ze maar gewoon even aan modderen, wat heb je trouwens met de rest van de eitjes gedaan ?
Anders gewoon bij in het blok leggen, dan gewoon de eitjes 30 dagen laten liggen en alles daarna weg halen in 1 keer.

Kans dat de volgende keer alles goed gaat

groetjes Larissa

mellanie

De rest van de eitjes zijn dus verdwenen. We zagen de man ermee bezig en ik denk dat hij ze toch echt opgegeten heeft. We kunnen we namelijk helemaal niets meer van vinden. We hebben hem 1x aan een eitje zien knagen dat de pop vanaf de stok heeft gelegt dus vandaar onze verdenkingen. Hij is alleen juist nu heel erg beschermend zelf tegenover de pop. Als hij bij het hok is mag zei dus absoluut niet in de buurt komen. We wachten het inderdaad maar af. Is het wel verstandig om volgende week een poging te wagen om te geen schouwen of moeten we het maar helemaal met rust laten?

Larissa

Als ze regelmatig broeden, dus pop/man overdag en snachts dan kun je na 4 dagen een poging wagen om te gaan schouwen.
Het beschermen van het nest is normaal hoor, ze kunnen veranderen in pitbulls...dus pas op met je handen

Ik neem aan dat je sepia, grit,maagkiezel, standaard in de kooi hebt hangen, ik heb nog niet mee gemaakt dat de man of pop de eitjes op at....

mellanie

We hebben dat inderdaad standaard in de kooi. Er is weer 1 eitje weg maar alleen de kapotte eitjes verdwijnen. Het eitje dat wel heel is ligt er nog steeds. Misschien dat ze snappen dat de kapotte toch niks doen en ze ze daarom verwijderen. We wachten het maar gewoon af. Ze zijn trouwens nu weer druk bezig haha

mellanie

Er ligt nog een eitje bij. De pop hebben we vanmorgen erop zien zitten maar die is er nu af. Er heeft een half uurtje niemand op gezeten maar de man gaat er nu wel steeds naartoe maar er echt opzitten doet hij (nog) niet