8 mei 2025, 13:41:53

wat vraagjes

Gestart door kimmie261, 29 april 2011, 22:33:38

« vorige - volgende »

kimmie261

wat een super mooie link trouwens!

Rianne

Een gewoon lampje geeft teveel warmte af, wil je dus met een gewone lamp schouwen, doe dit dan heel snel en niet te vaak.

kimmie261

nee bedoel meer zaklampje met een gewoon lampje (geel lampje),zo'n ledlampje geeft een blauwig licht ook erom heen..en echt meer als zwart wolkje zag ik niet...

Akkie

Ja het lampje moet niet te groot zijn. Misschien dat als de baby valkjes uitkomen dat de ouders er meer interesse in hebben. Is dit het eerste nest? Want het eerste nest gaat bijna altijd fout.

NL is een foutje: Valkenwereld.tk

Akkie

Je zal wel een lampje moeten hebben dat niet te groot is. Maar ik heb een vraag. Is dit het eerste nest van je valkjes? Want het eerste nest gaat bijna altijd fout omdat ze te jong zijn of geen ervaring hebben.

foatum

9 mei 2011, 20:21:30 #20 Last Edit: 10 mei 2011, 07:09:37 by foatum
Citaat van: Akkie op  9 mei 2011, 17:15:56
Je zal wel een lampje moeten hebben dat niet te groot is. Maar ik heb een vraag. Is dit het eerste nest van je valkjes? Want het eerste nest gaat bijna altijd fout omdat ze te jong zijn of geen ervaring hebben.

2x deze tekst, die ook nog eens nergens op slaat  >:( hoe kom je erop
Ik krijg steeds maar weer het idee dat jij maar wat schrijft omdat je graag iets WILT schrijven
Oke het is natuurlijk wel zo dat je bij een eerste nestje meer kans hebt dat het misgaat omdat de ouders nog geen ervaring hebben, maar het gaat ook heel vaak wel goed dus waar jij dat bijna altijd vandaan hebt is mij een raadsel.

Rianne

Zullen we niet TE persoonlijk worden?

Rianne, moderator kweken

kimmie261

10 mei 2011, 00:20:43 #22 Last Edit: 10 mei 2011, 00:26:21 by kimmie261
ja tis de eerste keer dat er 'serieus'gebroed wordt ..

het vrouwtje zal nu een jaar of 7 zijn denk ik en ik heb haar nu 5 jaar,en ze heeft in al die jaren eitjes gelegd,maar gewoon op de grond en daar werd of 1 dag op gebroed of helemaal niet...

nu is het voor het eerst dat ze samen met het mannetje echt om en om broeden,alleen ik denk dat de eitjes leeg zijn,met het eerste mannetje wat ik had deed ze ook paren,met het mannetje wat er nu bij zit heb ik echt niets gezien,sterker nog,echt leuk vinden ze elkaar niet geloof ik...

maar omdat ook het mannetje zit te broeden en ze zo netjes broeden ( en langer als 1 dag, gaat nu naar de 3 weken broeden) ga je toch twijfelen...

nou ja,ik vermoed dat er niets gaat komen,maar geoefend hebben ze vast  ;D

oja de kweker waar ik het (2de)mannetje vandaan heb,die vertelde dat tamme valkparkieten slecht jongen groot brengen,nu is het vrouwtje met de hand groot gebracht,dus heel erg  tam (geweest,ze woont inmiddels 3 jaar buiten),hebben jullie deze ervaring ook?

foatum

Ik mag toch aannemen dat ik mijn mening hier mag geven
En als er dan zoveel nonsens door 1 persoon geschreven word, zoals broedmachine ??? krijg ik echt de indruk dat er geschreven word om het schrijven.
Iemand die hier een vraag stelt zit niet te wachten op informatie die onjuist is.
Ik zal de tekst tussen ( ) weghalen want dat doet idd niet ter zake.

Akkie

10 mei 2011, 07:40:58 #24 Last Edit: 10 mei 2011, 07:42:59 by Akkie
Foatum ik schreef twee keer dezelfde tekst omdat ik toen ik de eerste tekst schreef ik niet wist dat er nieuwe pagina van deze topic was en dus schreef ik het opnieuw ik wist niet dat mijn bericht er al stond. Daarom dus. Waar ik dit allemaal heb gelezen : op andere sites over VALKPARKIETEN. Misschien dat zij het fout hebben want ik schrijf wat ik weet.

Rianne

Hoi Kim,

tam valkje of niet, ze kunnen even goed een nestje groot brengen. Hier heb ik zelf ervaring mee. Maar het gedrag van je tamme valkje kan wel iets veranderen, zo zal hij/zij erg waakzaam zijn als hij/zij op de eieren zit. Ik moest mijn tamme pop opzij schuiven met een schouwlampje, wilde ik de eieren schouwen of bij de jonkies kijken. Anders beet ze volop in mijn vingers.
Ik las iets over de eerste oudervoeding, deze is niet perse noodzakelijk om te overleven maar het is wel zo dat oudervoeding wel het beste is. Een jong grootbrengen vanaf het moment van uitkomen is ten eerste erg zwaar en zal ten tweede vaak uitlopen tot een nachtmerrie.
Ja, een eerste nest KAN misgaan, maar een vijfde of tiende nest net zo goed. Om dit tegen elke beginnende kweker of iedereen die eens een nestje wil te zeggen, lijkt mij overbodig, en om deze info wordt ook nooit gevraagd.

kimmie261

fijn om te weten dat tamme valkjes dus wel gewoon nestjes groot kunnen brengen...

ik heb de eitjes bij de valkjes weggehaald.

vandaag keken ze er beide niet meer naar om,dus tja...maar weggehaald,en ze open gemaakt...2 waren leeg,2 waren een soort van gevult (waterig) eigeel ,maar die hadden wel een stukje met bloedvaatjes,dus ik denk dat ze dan toch wel bevrucht waren..

nou ja...wie weet doen ze nog een keer een poging,het popje legt normaal gesproken het hele jaar door wel eitjes...

en ze hebben kunnen oefenen met broedden... :)

de parkietjes zitten nog steeds te broedden dus wie weet komen daar nog wel kleintjes van...

foatum

Jammer joh dat het niets geworden is, maar daar had je volgens mij ook niet meer op gerekend.
En inderdaad hopen dat het de volgende keer beter gaat

kimmie261

nee ik had het niet meer verwacht zeker niet omdat de eitjes toch serieus een paar keer echt koud waren geworden..

maar ja,het was toch even spannend... ;D

volgende keer misschien beter...

ws zullen ze toch nog wel een keer eitjes leggen de komende maanden??

foatum

Ik denk inderdaad dat ze over niet al te lange tijd opnieuw eitjes zal leggen.
En alle begin is moeilijk dus ook broeden  ;) 
Ik ben al lang blij dat mijn man ervaring heeft ook al heeft de pop het nog niet.