6 mei 2025, 09:25:59

Valkje uit kooi gevlogen

Gestart door Valerie, 1 februari 2004, 12:16:40

« vorige - volgende »

Valerie

Goedemorgen iedereen,

nu we onze vogels twee weken hebben én ze al gewend zijn aan hun kooi, hebben we de kooi opengelaten.  Vandaag, de vierde dag is er eentje die uiteindelijk de sprong gewaagd heeft, die vliegt hier nu rond in de huiskamer.  Natuurlijk eerst tegen het raam, dan op het gordijnstokje, de kamer weer rond enzoverder.

Nu zit hij in een hoek op de grond, waarschijnlijk erg bang.

Moeten we hem terugleiden naar de kooi of moeten we hem zelf laten begaan?

Dank!

Speedy

Hoi Valerie,

Je moet hem op je hand laten stappen en zo breng je hem weer terug naar de kooi, niet erin maar erop.
Zo weet hij dat hij niet altijd de kooi in hoeft als ie een keer gevallen is en hij wendt ook meteen aan je.

Succes,
   Trudie

Valerie

Ondertussen had de tweede ook al de sprong gewaagd en was onze huiskamer vol en de kooi leeg.

Gelukkig, door enkele reacties te lezen, hebben we het met een stokje geprobeerd.

Nu zitten ze weer alle twee in hun kooi maar blijkbaar kunnen ze niet wachten tot ze er weer es uit mogen!

Dat belooft!

Nu enkel nog tam maken en dan zijn we er!

Karin

Eh, misschien handiger om ze eerst tam te maken en dan pas uit de kooi te laten i.p.v. andersom  ;D Dus eerst in de kooi op de vinger leren zitten en lekker kroelen. Sluit wel de volgende keer de gordijnen, want tegen het raam opvliegen is al menig valkje fataal geworden !  :o

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

BIRDIE

2 februari 2004, 14:10:39 #4 Last Edit: 2 februari 2004, 14:14:01 by BIRDIE
Hoi Valerie,

Ik heb het bij mijn valkjes ook altijd andersom gedaan, net zoals Karin zegt. Eerst proberen ze tam te maken en dan pas loslaten. Ik heb namelijk de ervaring dat als je het andersom probeert het niet altijd even goed gaat.
En het is moeilijk om ze weer terug in de kooi te doen als ze jou nog niet helemaal vertrouwen. Dus nog niet tam zijn. Het is al heel erg spannend voor ze als ze er voor het eerst uit zijn, dus moet het allemaal niet te stressvol zijn.

En let ook op voor spiegels als je die in je woonkamer hebt! Daar vliegen ze ook zo tegenaan.

Nou succes ermee!

Groetjes,

Annemarie