2 mei 2025, 13:28:06

Hallo!

Gestart door Hanneke1990, 24 april 2011, 10:35:12

« vorige - volgende »

Hanneke1990

Hallo,

Ik ben Hanneke, 21 jaar en woon sindskort samen met mijn vriend.
Al een tijdje zaten wij met het idee om 2 valkjes in huis te nemen.
Deze zijn er ook sinds afgelopen dinsdag!
Een koppeltje, een mannetje wildkleur en een vrouwtje die gepareld is, beide van oktober.
We hebben ze Harry en Daantje genoemd.
De foto komt nog! ;)
Ik heb al enige tijd op dit forum rondgekeken voor informatie en bedacht me vandaag maar eens om me ook daadwerkelijk aan te gaan melden! ;)

Ook omdat ik met een probleem zit, waar andere mensen misschien ook mee bekend zijn.
Ik heb nogal veel allergien, voor knaagdieren, honden, katten, pollen en voor koemelkeiwit.
Uit de bloedtest kwam dat ik geen allergie heb voor vogels.
Nu is het wel zo dat ik last heb van mijn luchtwegen en ogen sinds wij de vogels hebben.
Heeft er iemand ervaring met dit en misschien handige tips?
Ben me er uiteraard van bewust dat ik dit het beste met een huisarts kan bespreken en dit ga ik ook zo snel mogelijk doen na het weekend.
De vogels weer terug brengen is op het moment wel het laatste waar ik aan denk.
Wil eerst alle andere opties hebben geprobeerd!

Groetjes,
Hanneke

hilde

dit staat hier niet zo goed denk ik  ;)

hier volgen een paar tips

iedere dag stofzuigen maar met een stofzuiger die ook microdeeltjes opzuigt .

je valkjes besproeien.

luchtreiniger /ionisator  aanschaffen .

en natuurlijk aan je huisarts vragen wat je nog kan doen zodat je volop van je valkjes kan genieten .

groetjesssssssssss

Hanneke1990

Stofzuigen doen we zelfs 2 x per dag ongeveer
heb inderdaad ook gisteren een luchtreiniger aangeschaft en een sproeier.
En heb medicijnen tegen allergie
Maar heb verder ook hartproblemen waardoor ik niet alle medicijnen kan gebruiken en waar ik nog meer last heb wanneer mijn luchtwegen geirriteerd zijn.
Baal hier flink van, heb altijd stage gelopen met vogels tijdens mijn opleiding met name ook met papegaaien.
Nooit ergens last van gehad en nu ineens wel
Maar ga het een en ander toch maar uitproberen en overleggen met de huisarts
In ieder geval bedankt voor de tips al!

hilde

is het een gewone luchtreiniger of met ionisator ?

Rianne

Hoi!

Heb je ook koortsaanvallen? Mijn moeder heeft namelijk alveolitis, allergie voor het stof van oa valkjes. Ook al had ze de vogels buiten, tijdens het voeren en buiten zitten ademde ze het toch in, waarna ze al snel weer benauwd werd. Hier was niks aan te doen, ze heeft de voliere en valkjes aan mij gegeven, want als ze de vogels niet weg deed, zou er al meer littekenweefsel in de longen ontstaan, waardoor ze nog benauwder zou kunnen worden. Wel moet ik er bij vermelden dat mijn moeder ook reuma heeft, dus haar afweer werkt vaak ook wat minder.

Hanneke1990

neem aan een gewone luchtreiniger, zal eens opzoeken wat zo een ionisator precies inhoud.

heb geen last van koortsaanvallen, dat van je moeder is wel erg vervelend.
zal alveolitis ook even laten vallen bij de dokter dan.
geloof dat je waar je allergisch voor kan zijn ook nog verschillend is voor bijvoorbeeld de huidschilfers of voor de ontlasting, of het stof wat van de valkjes afkomt.

hartstikke bedankt voor jullie tips en meedenken! :)

animallovertje

ik ben ook voor bijna alles allergisch.. honden, katten, paarden, vogels, knaagdieren, stoffen, alle soorten bomen, planten enz..
en dan heb ik nog niet eens het eten genoemd.
toch hebben wij zelf 3 honden, 3 vogels, 2 gerbils en vroeger had ik altijd hamsters.
bij elk dier dat erbij kwam had ik minstens 3 weken heel veel last van allergieen . verkouden, rode ogen, keel die ging zitten opzetten enzo..
toch verdween dit altijd na een tijd. soms verdween het snel soms duurde het lang, maar hoe meer je die dingen op zoekt hoe beter je lichaam ermee leert omgaan. ik heb zelf gemerkt dat als je alles vermijd de allergieen alleen maar erger worden.
ik doe nu zelfs een dierenopleiding en dat gaat super. natuurlijk heb ik slechte dagen. dan is mijn weerstand minder en krijg ik opeens overal last van. ook zijn deze zomerdagen voor mij niet het fijnst met mijn allergieen, maar ik ben nou eenmaal gek op dieren en zou dat hiervoor niet op willen geven.

verder heb ik wel pilletjes die ik kan nemen als het heel erg wordt. deze zwakken de allergieen iets af, maar zorgen er wel voor dat ik erg moe owrdt. deze gebruik ik dus maar zelden.
ik heb ook zo'n adrenaline spuit, maar dat is vooral als ik iets verkeerd gegeten heb.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Hanneke1990

26 april 2011, 16:02:28 #7 Last Edit: 26 april 2011, 16:05:39 by Hanneke1990
Lijkt me wel erg vervelend.
Heb zelf ook een dieropleiding gevolgd, maar het gekke is dat het juist toen is begonnen eerst heel erg met knaagdieren, die wij altijd hebben gehad thuis.
Nooit last gehad.
En later ook honden en katten.
En nu vrees ik dus ook voor vogels.
Heb wel mijn opleiding afgemaakt en men diploma gehaald, maar werk vinden in de diersector valt niet mee.

Het blijven opzoeken is inderdaad wel een oplossing.
Maar dit is niet voor mij weggelegd gezien de conditie van mijn longen en hart.
Dit maakt het allemaal weer wat ingewikkelder.
Dus het is een beetje uitproberen
Ben vandaag bij de huisarts geweest die vind het verstandig om me door te gaan sturen naar een allergoloog en te kijken of het voor mij mogelijk is om een injectiekuur te krijgen.
Dan krijg je telkens beetje van die stoffen ingespoten en zo moet je lichaam zich langzaam gaan wapenen tegen de allergien en er niet meer zo heftig op reageren.
Maar daar kan je dan goed wel een paar jaar zoet mee zijn.