Tami´s valkjes, fotooooooossssss :-D

Gestart door Tamireya, 20 april 2011, 21:23:50

« vorige - volgende »

Tamireya

Ik heb een lege kooi met nestblok staan....je ziet ze niet en je hoort ze bijna niet maar ik weet gelukkig wel dat ze er zijn  ;D

Ze zijn echt heeeel rustig geworden en zitten overdag samen in het blok. Controle ervan is nu ontzettend moeilijk en ik heb geen idee hoe ik dit straks ga doen als er donsjes komen  ???

Of ze zitten er samen in of ze wisselen zo goed en vooral zo snel dat ik niet even kan kijken hoe of wat.
Daar moet dus even een oplossing voor bedacht/gezocht worden, want dat moet wel gedaan worden als de kleintjes er zijn.

Yin is een echt gek beest....daar staat een bad voor hun maar daar gaat ze niet in...liever dan in het drinkbakje waar je niet eens goed in kunt badderen  ::)

Buiten de kooi even lekker vliegen wil niemand meer....´k snap er gewoon niks meer van....ik vind het heel leuk dat ze er echt goed mee bezig zijn, maar ze hebben alleen nog de eitjes blijkbaar in hun hoofd...eten, drinken, poepen en dat doen ze alles keurig (geen waterpoep of iets anders) gewoon alles zoals het hoort...

Maar ik zou het wel leuk vinden om gewoon weer te merken dat er huisdieren zijn die lekker lawaaierig kunnen zijn hahahaha   

Misschien heeft iemand nog een paar tips voor mij vanwege de nestcontrole?

Nog 6 dagen wachten en dan hooop ik dat wij het eerste donsje kunnen verwelkomen op aarde  ;D

animallovertje

waarom kan je het nest niet controleren dan??? bijten ze als je er in de buurt komt.. die van mij zitten er ook continu op.. maar als ik ze met mijn vinger iets weg duw, kan ik toch even nkijken of alles goed gaat...
ik weet alleen niet wat er gebeurt als de donsjes er zijn, maar met alleen de eitjes gaat dit in ieder geval prima. ik ben nog geen 1 x gebeten
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Tamireya

Ik denk dat ik echt heel erg gemassacreerd ga worden als ik ze probeer met mijn vinger weg te duwen ;D.

Ze zijn helaas niet echt handtam ook al gaan wij nog steeds goede stapjes vooruit  ;)

Tamireya

Volgens de kweekkalender zou vandaag het eerste donsje uit kunnen komen....het is zoo spannend maar ik wil natuurlijk ook niet heel vaak in het blok gaan kijken (vanochtend vroeg gekeken en toen was er nog niks)....tot nu toe hoor ik tenminste nog niks piepen dus ik zal nog even moeten wachten denk ik...

Wat mij wel opviel was dat een eitje een iets andere kleur gekregen heeft...een helft wit de andere helft een klein beetje donker achtig....moeilijk te beschrijven.....ben bang dat daar dus een donsje in zit wat niet meer leeft :'(

Tamireya

Vanmiddag de nieuwe binnen voliere afgehaald (1,65 hoog, 55 diep, 55 breed) en wat is die lekker groot....daar past noch wel een valkje bij  ;D

Bij de valkjes in het nest is het nog steeds rustig....geen piep, geen tik, dus maar verder afwachten wat daar gaat gebeuren.

Yang is vanavond weer lekker door de woonkamer gevlogen daar geniet ik iedere keer van als hij uit de kooi komt. Lekker fluiten, krijsen en vliegen...heerlijk  :D

Tamireya

Net controle gemaakt in het nest en nu ben ik erg onzeker.

Een eitje ziet er volgens mij niet goed uit.
Het is aan de ovale kant naar binnen gedrukt alsof Yin vannacht erin gepikt heeft.

Ik hoor niks piepen en niks tikken dus dat zal niet goed zijn denk ik.

Gisteren was dat met zekerheid nog niet toen zagen ze er alle nog netjes uit.

Zal ik het nu gewoon liggen laten en nog afwachten of liever eruit halen?

Cherro

En je ziet ook helemaal geen beweging meer in het eitje?

Ik zou het denk ik toch nog ff laten liggen, als het vliesje nog heel is, en t eitje verder niet heel erg stuk is, kan t nog goed gaan

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Tamireya

Al te veel zie ik helaas niet zien want Yin en Yang verdedigen de eitjes tot het uiterste  8)

Ik zag alleen de eitjes heel kort en dan dat het dus aan de ene kant ingedrukt is.
Het is alleen ingedrukt, niet echt stuk geen gaatje te zien alleen hele lichte schuurtjes dus de kans is er wel dat het vliesje nog heel is.

Volgens mij heb ik ongeveer een half uur geleden iets heeel zacht tikken gehoord....piepen ook maar dat kan Yin ook erg goed zo zachtjes en of het dan van dat ene ei komt weet ik dus niet.

Cherro

Het zou zomaar van t ei kunnen zijn hoor. Hier zat er toen ook wat een deukje in. Maar als t echt stuk stuk is, dan kunnen de ouders te gedaan hebben.

Ik zou t lekker ff  laten liggen ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Tamireya

Nieuws in zicht bij ons  ;D

Zoals gisteren in een ander topic van mij geschreven waren er van de 4 eitjes, 2 bevrucht.

Een kleintje heeft het helaas niet gered (het was het gedeukte ei) maar daarvoor mocht ik dus gisteren het wonder beleven dat een donsje leefde.

Dit kon ik duidelijk voelen bewegen en ging er van uit dat dit dus het 4de eitje was.

Vandaag hebben wij een erg drukke dag gehad met hockey toernooi en een dagje naar de Holle bolle boom.
Een uur geleden pas weer thuis aangekomen, kids in bed gebracht dus ook laat pas terug geweest.

Ik had ook geen tijd om even te kijken in het nestblok en zoals de toeval wil ging net, toen ik wilde kijken, de lamp stück dus is het te donker om daar goed te kijken  :-\

Nou ja, dacht dan ga ik maar morgen kijken....heeft toch geen haast  ;)
Maar tijdens dat ik dus op internet hier en daar aan het snuffelen ben hoor ik Yin in het blok aan (zo klonk het in ieder geval) het knabbelen van de eitjes.....alle hoop van dat ene eitje waren in een slag weg maar tegen houden kan ik dat ook niet dus dan is het niet anders.

Maar een paar minuten later opeens nog twee geluiden erbij.....PIEP en TIK  ;D

Ik dacht ik hoor niet goed en ging dus toch nog even met mijn oor naast het blok om te luisteren en ja hoor, ik had gelijk....het piept en tikt over duidelijk  :D

Nu heb ik wel geen idee meer van wanneer dit ei is maar goed....het is blijkbaar op weg naar buiten en ik hoop dat alles goed komt met dit kleine ukkie. ;)

Misschien (als) ze nog een nestje krijgen dat ik dan op de een of andere manier de eitjes maar ga markeren....zou wel even handiger zijn  :D

Nu eerst maar duimen dat het donsje goed uit het ei komt en Yin en Yang het dan ook liefdevol verzorgen  ;)

Tamireya

Nou, niet verwacht dat ik binnen no time hier weer reageer maar

HET DONSJE IS GEBOREN

Nou hoorde ik net een soort (moeilijk uit te leggen) krak/ploep geen idee geluid en nu heeel veel piep piep piep geroep achter elkaar  ;D
Harder als hard, nou ja wat je tenminste kunt verwachten van zo´n klein ukkie  ;)

Handig als je geen geluiden verder aan hebt in de kamer dan kan je echt alles heel goed horen dan hoef je er niet eens naast te zitten haha.

Ben eeerrrg benieuwt hoe het donsje het gaat maken en vooral hoe het er uit ziet....even geen licht in de hoek dus kan ik ook moeilijk kijken maar dat is ook beter zo.....´k laat mama en papa eerst maar even aan dat kleintje wennen  ;)

Manouk

Gefeliciteerd met je kleintje, ik denk dat het geluid wat je hoort voeren is van de kleine....

leuk geluid he.... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=hTNilAIjuWE

klinkt het een beetje zo???

filmpje is even van youtube geleent ;)
zijn niet mijn eigen valkjes...

liefss
Manouk

Tamireya

Dank je wel.

Ja precies dat geluid hoor ik en het is zo ontzettend schattig...ik heb het donsje nog niet eens gezien maar ik ben nu al totaal verliefd  ;D

Maar ik dacht dat ze het pas vanaf dag 2 zouden gaan voeren?
Want gisteren avond toen ik de laatste keer controleerde zat het met zekerheid nog in het ei en vanmiddag tot 12 uur hoorde ik ook nog geen enkel geluid uit het nest.

Tamireya

Vanochtend waren Yin en Yang even samen buiten dus kans gepakt en gekeken. :)

Een klein geel levend donsje met alles erop en eraan   ;D

animallovertje

Gefeliciteerd met het donsj!!!! ;)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------