mijn eerste donsjes!lizzy de mams plots overleden...

Gestart door wiesje73, 20 april 2011, 20:19:35

« vorige - volgende »

*Esther*

Leuke foto's!
Ik heb ook een paar plukkers zitten.  >:(
Balen is dat he.

Gelukkig komt het weer goed  :)

gr Esther

Gerdy

wat een heerlijke foto's...en tja die plukkers..ik heb er nu ook weer een koppeltje bij wat plukt...balen hoor

gr Gerdy

wiesje73

ja het begon allemaal zo leuk maar toen dat gepluk en weinig voeren grrrrr was best boos hoor op de ouders maar ja daar schieten we niks mee op.
Vind t alleen zo jammer als de valkjes want die zijn bijna zelfstandig dat ze dan half kaal naar de nieuwe baasjes gaan.
Er komen wel her en der wat pennetjes weer door.
misty begint nu ook goed met eten die had t kropje zelf vol heb ik niet bijgepapt 90 gr.
Mango ook het zelfde verhaal als misty 98 gr.
Kiwi nog 1 keer bijgepapt 95 gr
En pearl derde dag zelfstandig 90 Gr.
Het schiet op nu  ;D

wiesje73

En mams heeft zojuist weer een eitje gelegd op de bodem van de kooi! T broedhokje had ik al weggehaald want ik wil echt voorlopig geen nieuw nestje hoor en ze moeten nu zelf ook rust hebben dus ik heb t eitje verwisseld voor een nep ei en dan maar kijken hoeveel eitjes er volgen die verwisselen voor nepperds en dan als er niks uitkomt stopt het broeden vast vanzelf en hoop ik maar dat ze niet weer eitjes legt ;)
voor de rest gaat t hier goed.

@Audrey : mango eet zelfstandig. ;)
Kiwi eet wel maar nog steeds niet genoeg zal een dezer dagen ook vast komen ;)

Palomino

Ik ga even stuiteren hoor!  :D De laatste keer dat ik Mango zag was het zo'n zielig propje, nu een zelfstandig valkje.  :) De rest zal nu ook vast niet lang meer duren.

En weer een eitje dus... Ik kan me voorstellen dat je niet direct weer een nestje wil hoor. Even rust voor iedereen.
Groetjes Audrey

wiesje73

de vader zit mooi te broeden op t nepeitje haha hij moest 's weten... Wist niet of ze er op gingen zitten want het nepeitje is best groter maar ze broeden er dus gewoon op ;)

Rissiejjj

Het is toch wat met die valkjes, haha.

Met lucky gaat het super goed nou!. Overal kwamen de veertjes al wat terug, maar nu op de borst, naja op de hals zitten ook allemaal nieuwe veertjes!.
Maar heel apart, hele borst en buikje is wat lichtgrijs, maar de nieuwe veertjes zijn bijna bij zwart af:O.
Maar luck is prachtig net als zijn/haar Familie!.

wiesje73

das appart nieuwe veertjes bij zwart af??haha dat word dus een apparte gekleurde vogel haha maar super hoor dat het zo goed gaat ;D
maar mijn wildkleurtjes zijn ook zo zwart de vader is echt grijs zeg maar maar de kindjes dus zwarte wildkleur?? ;)
ben erg benieuwd hoe lucky eruit ziet straks als alles teruggegroeid is ;D

wiesje73

mango eet nog goed ;D blijft mooi op gewicht  ;)
Pearl ook das een echt vreetzakje ;)
kiwi eet nog steeds wel wat zaadjes maar nog steeds niet voldoende heb haar/hem? ???  ;) 2 keer bijgepapt vandaag ze speelt meer nog met de zaadjes als eten.
Misty was ook al zelfstandig die is inmiddels naar mijn nicht toe en at daar ook goed, die heeft een grasparkietje al vriendje gekregen en het was eerst even aftasten maar dat ging nu hartstikke goed en leuk.

Rissiejjj

Super zeg!.
Dus jij krijgt ook wat rust in huis?:P haha.
Hoe gaat het met paps en mams tegenover Pearl?

wiesje73

Het word rustiger  ;D alleen kiwi krijgt dus nog pap erbij.
Nu de ouders inmiddels al weer 2 eitjes hebben houden ze zich daar meer mee bezig.
omdat de andere 3 nu in een best kleine kooi zitten maar ja dat is even niet anders natuurlijk heb ik ze nu af en toe in de grote kamervolliere bij de ouders ook pearl en dat gaat goed want de ouders zitten bij de eitjes op de bodem en kijken niet om naar de kleintjes en die hebben vervolgens dan even wat meer ruimte en kunnen lekker spelen en fladderen
gaan de kleintjes uit nieuwsgierigheid kijken wat pap en mam daar nu op de bodem doen dan word er gauw een veertje geplukt maar dan gaan de kleintjes gauw weg en de ouders gaan er niet meer achteraan.
dit doe ik alleen als ik thuis ben , moet ik werken of weg die ik ze wel in t andere kooitje

wiesje73

@Audrey mango weegde net 110 Gr.!!! ;D zelf gegeten weer!!
kiwi 1 keer gepapt zojuist en die weegt 95 Gr.
Kiwi had vandaag al ietsjes meer gegeten.
weet nog niet hoe lang het duurt hoor met kiwi maar komt vast gauw, de een is net wat sneller als de ander. ;)
maar voor de rest gaat het goed met ze hoor , ik had ze vandaag even in de grote kooi de ouders waren even aan het eten en toen ging mango wel even met de nep eitjes spelen haha maar goed dat ze niet echt zijn ;)
zal morgen even weer een foto van ze plaatsen ;D

doeggggg

Larissa

Hey hey

Ook ik loop weer mega achter hier, maar super dat de eerste al verhuisd is, en met kiwi komt het ook wel goed hoor
Zoals je zelf al zegt het ene valkje heeft meer tijd nodig dan het andere

Groetjes Larissa

Palomino

Super joh, dat het zo goed gaat! En Kiwi komt vast ook helemaal goed. Die heeft gewoon wat meer tijd nodig.  :) Ik ben benieuwd naar de fotootjes, ze veranderen zo snel nu. We blijven gewoon nog even afwachten, maar de weken gaan supersnel, dus dat scheelt.  ;)
Groetjes Audrey

Landiej

Dat is een flink gewicht, Mango eet blijkbaar graag :D
Zo zie je maar dat het ene jong het andere niet is. Maar Kiwi gaat de zaadjes vast ook lekker vinden! Tot die tijd ben je gewoon nog even lekker zijn papmama ;)