mijn eerste donsjes!lizzy de mams plots overleden...

Gestart door wiesje73, 20 april 2011, 20:19:35

« vorige - volgende »

wiesje73

23 april 2011, 14:25:14 #16 Last Edit: 23 april 2011, 14:38:22 by wiesje73
ik heb de oudste 2 de vleugeltjes,rugje en kuifje met een beetje vaseline ingesmeerd ik hoop dat lizzy daardoor ophoud met plukken. aan het vleugeltje en het kuifje was geplukt en volgens mij ook op het ruggetje want daar zat een puntje oud bloed dus heb de ruggetjes ook ingesmeerd.
hoe vaak moet ik dat insmeren? ze zien er nu zo vettig uit  ;)
volgens mij hebben ze het nu warm in het broedhokje normaal zaten ze als een kluitje opelkaar maar nu waren ze volgens mij even aan het luchten want ze zaten lekker uitelkaar.
heb het dekseltje even een poosje opengelaten dat het even wat kon luchten want hier in huis word het nu ook wel benauwd met dit weertje ;)
voor de rest gaat het super met ze ze groeien goed,4 hebben de oogjes al open en het kleintje word ook goed gevoerd gelukkig.
nog even kiekjes van vandaag  ;D

ik probeerde ze even netjes naast elkaar te zetten maar ze blijven niet netjes zitten  ;D

nog een poging

het kleinste ukkie 6 dagen oud   :-*

9 daagjes oud

en inmiddels zijn er 2 valkjes gereserveerd  en dat is tocht superleuk dat er 2 bij elkaar kunnen blijven bij hun toekomstige eigenaar  ;D

iedereen een hele fijne pasen geniet lekker van het mooie weer :)

Larissa

ziet er super uit hoor, vervelend he als ze niet willen blijven zitten  :P :P

Fijn dat er twee bij elkaar blijven,

fijn weekend

Palomino

We zijn nu al blij met de twee donsjes die over een paar weekjes bij ons komen wonen. Ik vind het zo leuk om ze hier te zien groeien van kleine hoopjes vogel naar prachtige valkjes. Welke twee het worden weten we nog niet, maar ze gaan Kiwi en Mango heten.  :)
Groetjes Audrey

wiesje73

Hey Audrey

Ik vind de namen kiwi en mango echt grappig en leuk  ;D heb je dat zelf bedacht? Of je dochter?  :)
Hier kun je het idd mooi volgen en zien hoe ze groeien van kleine donsjes tot mooie valkjes ;)
Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig hoe de eerste donsjes van cookie en lizzy er uiteindelijk uit komen te zien als ze helemaal in de veren zitten  ;)
Groetjes Wiesje

Larissa

Hoi Audrey

Gefeliciteerd met deze twee mooie aanwinsten en vindt de bedachte namen super hoor, kiwi en mango.

Groetjes Larissa

TheaV

Live foto's.... En   Gefeliciteerd met donsjes. Super, ook al reserveringen!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Palomino

Dochter Fran had al een aantal namen bedacht voor een nieuw valkje, maar toen vroeg ze ineens of ik niet ook een valkje wilde, want twee is beter dan één. Nu hebben we heel veel huisdieren en alles heeft een maatje, dus was het gauw beslist, het zouden er twee worden. Fran vond Kiwi de leukste naam uit haar lijstje en toen wist ik het gelijk; "Dan noem ik de mijne Mango".  :)
Groetjes Audrey

wiesje73

en ik vind de namen echt super hoor  ;D.

maar even weer een update over de kleintjes , het was het weekend zo warm dat ik niet echt binnen achter de pc heb gezeten ;)
maar alles gaat nog steeds heel goed.
alleen de mams mag graag de oudste even plukken ,bij de anderen doet ze het (nog?) niet, alleen bij de oudste gelukkig niet heel erg hoor maar wat op het hoofdje en het wangetje en halsje dus maar weer op die plekjes vaseline smeren hoop dat het werkt anders moet ik maar even kijken naar een pikspray maar ook daarover lees ik dat het bij de een helpt en de ander niet.
de jongste is nu 9 dagen en de oudste alweer 15 dagen en wat een verschil kun je zien tussen die 2 zeg en dan is het maar een paar daagies
de jongste net vers van de pers  ;D

en de oudste 15 dagen ;)

wat een verschil maken die paar dagen he!

en het afgelopen weekend hadden ze het behoorlijk warm volgens mij, in de kamer hier was het al 23,5 gr dus in zo'n broedhokje nog warmer denk ik dus heb regelmatig het dekseltje opengehad dat ze lekker konden luchten en ook de ouders zaten er overdag niet veel in alleen om te voeren maar daarna waren ze er weer uit.

om even lekker te poetsen of te eten  ;)

zo en wat kunnen de kleintjes al blazen geweldig haha als ik nestcontrole doe en ze zien mij dan gaan al die koppies omhoog en maar blazen maar ga ik ze dan lekker even aaien dat vinden ze heerlijk.

lekker bij denise in de hand vind t leuk maar dan moet je me wel aaien want dat vind ik lekker hoor mmmmm ga door

en weer lekker in het hok bij de ouders.

groetjes wiesje

wiesje73

voor de kenners die dit zien zijn dit beginnende pareltjes???
t linker jong op z'n ruggetje   ;)

☺ Pita ☺

wiesje73

☺ Pita ☺

Hahahaha die wildkleurtjes zijn ook mooi hoor :P

wiesje73

die zijn zekers ook heel mooi ;D  vooral de oudste die is heel erg mooi donker van kleur  :-* maar was erg nieuwsgierig omdat de vader wildkleur is met een pareltje in zijn nekje of er ook een jong zou komen met pareltjes ;)

☺ Pita ☺

Plekje in de nek kan nog veel meer betekenen hoor.
Kan split bont ook zijn of nog veel andere dingen :D