15 juli 2025, 10:48:54

donker vlek

Gestart door elyesa96, 17 april 2011, 15:54:43

« vorige - volgende »

elyesa96

hoi  vandaag zag ik een ei die beetje donkervlek had ik dacht aan de onderkant de andere eieren kon ik niet zien omdat ze aan het broeden waren,

kan dat donkere vlek kwaad of is het een goede teken?

alvastbedankt,
elyesa

elyesa96

het is een beetje doorzichtig niet echt heel erg maar denk is aan een natte keukenpapier zoiets

elyesa96

weet iemand iets over dit ??

Larissa

Hey

Hoe lang liggen de eitjes al en weet je of het eitje bevrucht is?
Het kan zijn dat hij verkleurd door dat er iets mis is met het eitje maar kan ook zijn dat het gewoon normaal ontwikkeld het is moeilijk te zeggen naar aanleiding van tekst

groetjes Larissa

elyesa96

de eitsjes zijn al over 21 dagen :( en ik heb nooit geshouwd

Larissa

Al ze al over de 21 dagen zijn dan denk ik (zeker weten doe ik het nie) dat er niks meer uit kan komen, je hoort niets piepen of ene barst in het eitje ?

groetjes

elyesa96

nee jammer genoeg niet nee maar ik had vanaf de eerste ei gelijk geteltd en ze gingen broeden bij 3e ei en die is wat later uitgekomen

elyesa96

ik bedoel erbij gekomen

Larissa

als je vanaf het derde ei, 21 dagen verder telt ben je dan al over de datum heen of moet die nog komen ?

Ik vrees met grote vrees dat het namelijk niets meer wordt

groetjes Larissa

elyesa96

ik was 1 week er niet toen de 3e en de 4 ei er bij kwamen de buren zorgden er voor en hadden niet gekeken dus ik weet het niet. ik hoop dat ze gezond uitkomen

elyesa96

ik heb net aan de buren gevraagt ze zagen het op 31 maart volgens hun de 4e ei dus die zou eigenlijk vandaag uitmoeten komen maar het piept niet
als ik de eitje breek kan er dan mischien een donsje in zitten???? die niet eruit kon ofso?.

Manouk

Zeker niet het eitje open maken  :o :o

Als je het eitje open maakt kan het zijn dat het donsje er nog niet aan toe was om eruit te komen..... dan gaat hij zowiezo het niet halen...
Je moet echt het donsje het werk laten doen,
Ik heb hier een donsje gehad die niet uit het eitje kwam, wel piepen en tikken, maar ik denk maar bij mijzelf, hij heeft het niet mogen halen omdat hij te zwak was...

De andere eitjes bij mij zijn wel gewoon uitgekomen..
Je moet er vertrouwen in hebben...
Het is erg moeilijk om niets te doen, maar vaak wel het beste.. succes....

groetjes
Manouk

Larissa

Hoi

Manouk heeft gelijk niet open maken want mocht er toch een donsje in zitten wat nog leeft dan gaat hij het echt niet halen
Zoals Manouk al aangeeft het donsje moet zelf het werk doen,

s6 met afwachten

groetjes Laris

elyesa96

bedankt voor het tip en het is hun eerste nest mischien dat ze niet genoeg ervaren zijn??

Larissa

Ja dat zeker door onervarenheid gaat vaak het eerste nestje mis, maar hierdoor leren ze wel veel

Hoe oud zijn jou valkjes,

groetjes