17 mei 2024, 09:36:47

Witte dons?

Gestart door Andy, 13 april 2011, 18:46:51

« vorige - volgende »

Andy

13 april 2011, 18:46:51 Last Edit: 13 april 2011, 18:58:44 by Andy
Hallo,

Vandaag is het 2e en laatste ei uit m'n nest uitgekomen, 1 of 2 dagen na het vorige. Nu heeft het jong precies witte donsveren, terwijl z'n oudere broer/zus gele donsveren heeft. Wat betekent dit?

Ben niet zo goed in mutaties uitpluizen, maar de ouders zijn vermoedelijk bont en bont-gepareld.

Mvg,

Andy

Even verder gekeken op de site, blijkbaar kan er nog vanalles uit voortkomen... :)

Ludo

Als de dons echt sneeuwwit is, dan is het een witmasker.
Als er ook nog rode ogen zijn dan is het een albino (lutinowitmasker)
Zitten ze afzonderlijk dan zouden beide ouders minstens split witmasker moeten zijn, of je hebt al je vogels bij elkaar zitten en er is een witmasker of split witmasker vreemd gegaan met je pop en dan is je pop ook minstens split witmasker, of er kan er ook eentje een ei in het blok gelegd hebben.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Andy

Een albino is het al niet, geen rode ogen.  :P

Ook een verloren gelegd ei is uitgesloten, want ik heb maar 2 valkparkieten. De man heb ik een jaar of 3 geleden gevangen in de tuin. Die zat dan een tijdje alleen in een kooi, maar omdat ik dat zo zielig vond (hij is niet tam), heb ik 'm een pop gekocht in mei vorig jaar. Ik vroeg de verkoper een lutinopop, maar eigenlijk is ze bont (vast erop gelegd omdat ik er niks van kende of mss toch een kruising?). Ze zitten nu samen met 4 grasparkieten in een kleine volière. :)

Hier ook een foto van het jong.

Cherro

Precies ons donsje :)
Dat is ook een witmaskertje :)

Heb je ook een foto van de ouders?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Andy

Ok, hier de ouders eens.

Andy

Oh ja, ook een foto van de 2 jongen samen.
Het zorgt toch voor een zeker contrast moet ik zeggen. :)

Larissa

mooi ouder koppel, maar daar zit bij beide split witmasker in omdat je anders geen wit donsje krijgt

Spannend hoor, dat wordt straks pennnetjes kijken

groetjeS Larissa

Andy

Update na kleine 4 weken: 2 totaal verschillende vogels. :) Kijk zelf maar.

Manouk

8 mei 2011, 12:30:01 #9 Last Edit: 8 mei 2011, 12:55:49 by Coco88
Mooie valkjes hoor....

Zoals ik kan zien een cinnamon bonte witmasker..
en de tweede een cinnamon bonte geparelde...

Ze zien er super uit ;)

Groetjes
Manouk

hilde

ja een cinnamon bonte witmasker en een cinnamon  bont geparelde

Andy

Tof, bedankt voor de 'officiële determinatie'. Nu kan ik er een type mutatie op kleven. :)

Nu uitkijken naar het moment van uitvliegen!

Jel

Hej,

mag ik vragen wat je met de jongen volgels gaat doen?
Hou je deze of verkoop je ze?
Ik zelf ben namelijk op zoek naar een Cinnamon Bont Geparelde POP vandaar mijn vraag.

Grtz
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Andy

Beste Jel,

Normaal probeer ik ze te verkopen ja, m'n volière is niet echt zo groot, vandaar. :)

Maar ik moet wel zeggen dat ik geen flauw benul heb of het een pop of een man is... Kan je dat nu al met zekerheid zeggen? Ze zijn nog maar een 10tal dagen uitgevlogen en eten nog maar pas zelfstandig (of toch beginnend althans).

:)

Jaimy

prachtige ouder vogels en ook prachtige jongen! Ik zoek inderdaad ook een bont geparelde cinnamon pop..ze blijken dus gewild ;)

Groetjes Jaimy