5 mei 2025, 03:32:41

Welk boek?

Gestart door Amersfoort, 10 april 2011, 14:39:09

« vorige - volgende »

Amersfoort

Hoi Hoi,

IK ben op zoek naar een boek over een Valkparket... het betreft een "verjaardags cadeautje"... dus ik zoek een "leuk" boekje...

De situatie is als volgt:
Mijn pa en zijn vriendin hebben sinds een paar maand, 2 valkparkieten... 1 er van is weg gedaan, omdat deze niet in de omgeving thuishoorde.... ( kort vertaald )...
Ze hebben daarom een "baby" valkparkietje erbij genomen, en die was al hand tam.

Sinds dat het "kleine" parkiertje in de kooi zit, en buiten de kooi komt, komt ook de 2de parkiet uit de kooi, maar is nog niet tam te krijgen ( moeizaam ).. deze is ooit is gekocht in de dierenwinkel ( het was hun eerste parkiet )...
Dat kleintje is gehaald bij iemand die "kweekt" en heeft die al vanaf begin af aan dus tam gemaakt.

Al met al, beide vogels vliegen dus nu in huis, hebben de streken van een parkiet ( leuke beesten! ), maar ik zoek nu dus een boekje, dat dus voor "beginners" is, maar ook eventueel informatie geeft over valkparkieten en eventueel het tam maken van "iets oudere" parkieten...

Hebben jullie suggesties voor een boek? of boeken?

Ik ben een leek...dus vraag het maar aan de kenners op deze website :)

allygreg

Ik weet niet of dit op tijd komt, of dat ik te laat ben. Ook ben ik geen kenner op het gebied van Valkparkieten, sterker nog, ik ben helemaal nieuw!

Zelf heb ik dit boekje laatst gelezen:

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/cockatiel/1001004002663006/index.html

Ik vind er goede informatie in staan! (Met een beetje zoeken kan je hem trouwens ook downloaden.)