7 mei 2025, 00:44:32

Eitjes

Gestart door Overseer, 5 april 2011, 18:04:05

« vorige - volgende »

Overseer

Hallo,

Ik heb hier momenteel een nesje met 7 eitjes, maar nu vroeg ik me af sommige zouden al uit kunnen zijn.
Als ik kijk bij de eitjes en gewoon daglicht valt erop zie ik wel wat donkere plekken binnenin de eitjes zeg maar.

Is dit nou juis goed of niet?

Alvast bedankt

Larissa

Je zult toch echt met een schouwlampje moeten kijken of het bevrucht is en of het jong dan nog leeft, en wanneer zijn de eitjes gelegt ?

groetjes

Overseer

De eerste is op 13 april gelegd en zou dus een paardagen geleden uitgekomen moeten zijn, ik heb ze wel zien paren.

Maar ik wacht het nog ff af, het ziet er een beetje uit of er soort luchtbel zit een beetje zeg maar

Cherro

13 maart mag ik dan hopen? ;)

Je kunt idd met een klein zaklampje kijken, als het goed is zie je adertjes e.d. lopen, ik heb van de 3 eitjes 1 bevruchte, de rest is gelig van binnen en dus niet bevrucht.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Raf

Citaat van: Overseer op  5 april 2011, 22:18:02
De eerste is op 13 april gelegd en zou dus een paardagen geleden uitgekomen moeten zijn, ik heb ze wel zien paren.

Maar ik wacht het nog ff af, het ziet er een beetje uit of er soort luchtbel zit een beetje zeg maar

Een en ander hangt natuurlijk ook af vanaf wanneer je valkjes zijn begonnen met broeden. Zo heb ik 1 koppel dat pas begint met vast broeden vanaf het 2e of 3e ei. Vanaf die dag begin ik dan ook met tellen!

Overseer

Ja 13 maart bedoelde ik, vandaag maar weer eens gekeken niet geschouwd, er ligt nog steeds niks maar ze broeden gelukkig wel constant ze zijn ook pas vanaf het 3e ei begonnen ongeveer ja.

Maar ik wacht wel af je ziet zeg maar wel kleurverschil in de eieren van binnen.