7 mei 2025, 23:37:47

Welke kooi ?

Gestart door BrentValkje, 4 april 2011, 03:18:31

« vorige - volgende »

BrentValkje

4 april 2011, 03:18:31 Last Edit: 4 april 2011, 04:13:09 by BrentValkje
Zou dit een goede kooi zijn voor m'n valkje ? ?

Is mijn kooi goed genoeg anders koop ik geen nieuwe omdat deze kooi nog maar 1 dag oud it
MIJN KOOI IS : L 66, Diepte 37, H 60 

Kooi 1 : L 74,9 x B 38,1 x H 92,7 cm

Kooi 2 : L 56 x B 43 x H 154 cm

Kooi 3 : L 56 x B 43 x H 143 cm

welke is het beste ?
<3 AniMals ;D

Rianne

De kooien zouden wel wat dieper mogen, ze moeten hun vleugels wel kunnen spreiden zonder de tralies te raken. Nummer 2 en 3 zijn praktisch hetzelfde, de hoogte maakt niet super veel uit aangezien ze toch nooit loodrecht omhoog vliegen.

BrentValkje

is deze goed ?

L 47 x D 54 x H 98 cm

<3 AniMals ;D

Wendy..

Hoi,

Het is handig om te kijken naar de zitstokken en de afstand tussen de tralies. Dit moet voor grote parkieten zijn en niet voor grasparkieten. Volgens mij is de foto welke je als laatste plaatst niet geschikt voor een valkparkietje.
De tralies moeten ook horizontaal zijn.

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

BrentValkje

De kooi is juist bedoelt voor valkjes
<3 AniMals ;D

Rissiejjj

De kooi op de laatste foto heb ik zo ongeveer.
Ze kunnen hier prima hun vleugeltjes in strekken.
Wel vinden ze het irritant dat er aan 2 zijden verticale tralies zijn. Maar de kooi is nog eventjes, 15 Mei mogen ze in hun nieuwe buitenvoliere. (moet nog gemaakt worden).
Je moet ze sowieso voldoende buiten de kooi hebben, tenminste, mijn jongste is de halve dag sowieso uit de kooi. Ook wel is als ik er niet ben. De oudste wil er niet uit :'(

biene

Ik heb deze kooi :
http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaaien-2/rhr-quality-papegaaienkooien-239/max-zwart-103.html

Hier zitten ook aan 2 kanten verticale spijlen, maar ze hebben er totaal geen last van. ze klimmen er net zo gemakkelijk naar boven als bij horizontale.
daar zou ik me niet door laten tegenhouden.

Landiej

Hier ook aan twee kanten verticale spijlen, vinden ze niet erg.
Dat houdt ze een beetje creatief in hun klimgedrag ;)

Ik zou vooral voor een duurzame kooi gaan. Montana en RHR zijn van stevige kwaliteit met een goede coating op de tralies. Nadeel is dat ze weer wat duurder zijn.

Ik kocht mijn eerste kooi via Marktplaats. Kan je een mooie kwaliteitskooi kopen voor weinig geld. Enige nadeel is dat je hem dan eerst even grondig moet schoonmaken.