27 april 2024, 20:15:44

Flevovalkenhof 2011

Gestart door *Esther*, 31 maart 2011, 15:54:50

« vorige - volgende »

*Esther*

Bedankt!

# 15 en 16 lijken inderdaad op cinnamon, maar dan weer vrij donker. En te licht voor wildkleur.

# die knaagdieren flessen heb ik wel aan de buitenvoliere hangen.
Maar in de kweekkooien kan dat niet. Die spijlen zijn verticaal. Daar zal ik eerst met kunst en vliegwerk wat moeten maken.

Wendy..



Mijn vader heeft toen een constructie gemaakt in het buitenhok waar geen tralies inzat bij mijn Franse Hangoor.
Zo had deze toch een drinkflesje ook in het hok.

Ik zal eens kijken of ik hier een voorbeeldje/ foto van heb.
Hij had een soort van rechthoekig hokje getimmert waarin het drinkflesje inkon, daar gaas voor gespannen en aan de muur van het hok een stukje hout met een spijkertje bevestigd zodat het hokje vast gedraaid kon worden aan de wand. ANYWAY je moet het zien whahahahaha

Beetje lastig uitleggen  ???           ;)
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*


Twinboy en Sterre laten aan pareltje nr 13 zien hoe hij/zij omhoog kan klimmen.




Gelukt!

*Esther*


Picasso


Picasso volgt Loenatik


Loenatik


Loenatik

Zyra

Leuke foto's Esther. Mooi he hoe ouder zulk soort dingen even voordoen aan hun kleintjes.
En wat is Picasso toch ontzettend mooi met zijn verschillende kleuren veertjes. Al een idee hoe het komt?

*Yvon

Hoi hoi

Leuk om Picasso weer eens tezien.  ;D
Jammer dat de eerste foto zo fel is en hierdoor zijn rugvlekken niet goed tezien is.
Zo tezien zit zijn koppie wel onder de broedvelkjes.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

leuke foto's van je knapzakjes!!

Leuk idee ook, die bloempot met die opening erin  :D

Groetjes Manon

*Esther*

Citaat van: Zyra op 18 juli 2011, 12:59:40
Leuke foto's Esther. Mooi he hoe ouder zulk soort dingen even voordoen aan hun kleintjes.
En wat is Picasso toch ontzettend mooi met zijn verschillende kleuren veertjes. Al een idee hoe het komt?

Hoi Desire,
Nee, ik weet niet hoe het komt. Wrs een halfsider oid.
Gelukkig doet het kleintje het nu wel goed, al betwijfel ik of hij ooit echt goed gaat vliegen.  :-\

Citaat van: *Yvon op 18 juli 2011, 13:25:43
Hoi hoi

Leuk om Picasso weer eens tezien.  ;D
Jammer dat de eerste foto zo fel is en hierdoor zijn rugvlekken niet goed tezien is.
Zo tezien zit zijn koppie wel onder de broedvelkjes.  :D

Groetjesssss Yvon


Het Yvon,
Hij zat echt helemaal onder de oranje vlekjes! Meer dan ik bij andere gezien heb.
Ik zal tzt proberen een betere foto van zijn veren te maken.


Citaat van: *Manon* op 18 juli 2011, 20:58:22
leuke foto's van je knapzakjes!!

Leuk idee ook, die bloempot met die opening erin  :D

Groetjes Manon


Die pot was voor de kwartels maar ze gingen er maar zelden in. Ik had twee knaagdieren hokjes voor hamsters of kleine konijntjes, daar zaten ze wel veel in.
Maar de pot is gebleven, de rest niet.  ;)

*Esther*

19 juli 2011, 17:22:59 #308 Last Edit: 6 augustus 2011, 09:06:23 by *Esther*
Veel te vertellen!

Picasso en Loenatik:
nr 17 een bijna clearpied bontje :o, blijft nog steeds ernstig achter. Hij krijgt nu dagelijks een drupje kalk en vitaminen in de bek. Zijn poepert zat dicht geplakt en ik kon de poep zien zitten door z'n velletje. Ik heb hem onder de warme kraan gehouden en alles er af geweekt en ingesmeerd. Daarna heeft ie 2x lekker gepoept.  ;D
Nu maar hopen dat alles wat ik doe, ook helpt. En anders heb ik mijn uiterste best gedaan. En hij lijkt zo mooi te worden. :-\
Hij ligt nu even bij Tycoon en Eywa in het blok, hopelijk krijgt hij daar wat meer gevoerd. Maar misschien heeft hij ook niet zo'n trek omdat zijn lijfje zo vol zit.
Nrs 15 en 16 doen het prima. De eerste zit al in de veren, bij de laatste moeten de laatste pennen nog veertjes worden. Ze zijn zwaar bont, niet getekend. nr16 is net uitgevlogen!

Mellow, Mell en Taïs:
Hier liggen veel eitjes van meerdere popjes. Het eerste eitje is uitgekomen, een wit donsje. Eenmaal weer in huis dacht ik; verrek volgens mij had het rode lensjes dus nog een keer gekeken en ja hoor het is een albinootje!
Het stinkt wel mega in het blok alsof er een rottend ei open ligt. Maar de ouders willen er niet af dus laat ik het maar even zo. *

=> beide waren er af dus ik gauw er in!! Bleeeeeeeh :censuur Er lag een eitje met een stukje snavel en poot er uit, met poep en zaagsel. het was dus een dood donsje wat lag te stinken. Ik was al in het zaagsel aan het 'roeren' om te kijken of daar een dood donsje lag. Helaas, maar het gebeurd.

* Wel, kon ik er twee donsjes bij in leggen. Namelijk de twee kleinsten van Tycoon en Eywa. (de lutino? met heeeeele lichte rode ogen (veel lichter dan vd albino) en tatataaaaa! een bonte bleekmasker met weinig geel/veel grijs (aan de vleugelpennetjes te zien).  Want; Er lagen 5 donsjes waarvan de middelste er tussenuit is gepiept. Het verschil leek vrij groot met de oudtse twee.
Het verschil is ook groot met het pasgeboren albinootje maar misschien leg ik ze later wel weer ergens anders.
Ik kan dit stel dus goed uit elkaar houden.  ;D

Tycoon en Eywa:
Hadden dus 5 donsjes waarvan de middelste is dood gegaan.
De twee oudste heb ik geringd met nr 18 en nr1=de bonte  ;)
De twee jongste liggen tijdelijk bij Mell(ow) en Taïs.
Ook zij krijgen kalk want ook deze pootjes lijken wat achter te blijven.

Zippo en Onyx:
1e ronde niks bevrucht, 2e ronde uitgedroogde donsjes van 10 dagen oud, 3e ronde zijn ze mee bezig. Ik hoop dus op een goede ronde dit keer en anders is het klaar voor dit jaar. Onyx heeft geen nestjes grootgebracht maar wel 3x een eierronde dus dat lijkt me wel genoeg.
Deze komen binnen nu en een weekje uit.


Alle lege blokken heb ik weggehaald; dus de bovenste vier, is wat er nog is.
Overal zit kalk in het water en extra flessen met vitaminen. Ik zie verschillende valkjes uit de verschillende flessen drinken. Dus dat zit goed.


Oja mijn flessen probleem is tijdelijk goed opgelost. Gewoon een paar kleinere dezelfde flesjes erbij  gehangen.  ::)

groetjes Esther

*Manon*

Leuke update  ;D

Woont er niemand van het forum in de buurt die zolang je beestjes kan verzorgen!
Ik kan me voorstellen dat je je er wat zorgen over maakt..

Groetjes Manon

*Esther*

Paar fotootjes....


Nr 16 net uitgevlogen!


En vloog zo hup door het gat naar buiten ::) :o


Nr 17 nog niet helemaal in de veren.
En is dus nu alleen.


Zomaar effe uitprobeerseltje


*Esther*

Citaat van: *Manon* op 19 juli 2011, 19:07:30
Leuke update  ;D

Woont er niemand van het forum in de buurt die zolang je beestjes kan verzorgen!
Ik kan me voorstellen dat je je er wat zorgen over maakt..

Groetjes Manon


Wordt aan gewerkt! :D

Landiej

Kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt over de nestjes als jullie straks weg zijn. Helaas is het vanuit het Hilversumse niet écht naast de deur :-\
Maar ik begrijp dat je iemand anders in de buurt hebt gevonden? Zou wel prettig zijn, want je hebt een hoop grut zitten :)

Wendy..


Vervelend hoor dat gevoel je jongen achter te laten.
Ik had vorig jaar hetzelfde toen ik een nestje had zitten.
Gelukkig zijn ze goed verzorgd en heb ik een vriendin vlakbij wonen die ook een voliére in de tuin heeft.
Maar dan nog is het naar.

Ik durf mijn hulp nu niet zo goed aan te bieden omdat ik me op het moment wisselend voel met mijn zwangere buikje  >:(. Het ene moment kan ik de wereld aan en het andere moment ben ik hartstikke moe.
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

21 juli 2011, 08:29:04 #314 Last Edit: 6 augustus 2011, 09:05:07 by *Esther*


Van Desire heb ik een kafblazer overgenomen, die ik ga uitproberen. Er blijft altijd zoveel zaad achter. Ik doe wel aan recycle op mijn manier.  ;D Het gaat dan naar de grasjes toe en die eten het op.

Zo, nu weer even werken. Zit nog in mijn slaapdienst en ga zo een rondje bij de kamers langs.

gr Esther