28 april 2024, 01:59:41

Flevovalkenhof 2011

Gestart door *Esther*, 31 maart 2011, 15:54:50

« vorige - volgende »

Wendy..


Ja hij is best groot hoor m,n voliére. Hij is 2.50 breed, 2.20 hoog en rond de 2.20 diep denk ik. Net niet helemaal vierkant.
Er zit dan nog een sluis in en een nachthok waar Armani nu lekker zit te keuvelen. Hij knabbelt maar door aan het trosgierst en zit rustig naast de andere valkjes te eten.
Deze hebben minder moeite met de nieuwkomers dan ik dacht  ;D/ Je mooie bonte Gianni is ondertussen uit het hok gevlogen en zit ook tussen de rest.
Hij lijkt echt heel erg op mijn Puck. Is alleen net even iets anders getekend, maar de kleuren komen ontzettend overeen.
Hij heeft een hele mooie rug zag ik en een erg knap smoeltje  :-*

Die boomschors mat is niet zwaar hoor.Ik kan zo,n hele mat makkelijk tillen met m,n buikje en dan doe ik niet gek.
Volgens mij kan het makkelijk op je dakje liggen voor een deel. Anders kijk je even bij het tuincentrum en kan je het gewicht voelen  :D

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

11 juli 2011, 13:12:27 #286 Last Edit: 11 juli 2011, 14:25:03 by *Esther*
Citaat van: Caroline op 10 juli 2011, 18:26:04
Gaaf, een geel donsje met rode oogjes ... kan ook nog een dominant pastel (enkele factor) bont lutino split voor witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) POP worden .. stoer, wat moet ik me daar nu weer bij voorstellen.  :P

Ik duim voor een mooie bonte bleekmasker.  :P

Gefeliciteerd met je donsjes.

FIjne avond nog, groetjes van Caroline



Ik denk een behoorlijk gele, lutino bleekmasker waarbij het dompastel niet te zien is door het lutino en het bont.
Mijn Loenatik is ook bont, zij is een prachtige gele valk.


Citaat van: Wendy.. op 10 juli 2011, 22:48:05

Ja hij is best groot hoor m,n voliére. Hij is 2.50 breed, 2.20 hoog en rond de 2.20 diep denk ik. Net niet helemaal vierkant.
Er zit dan nog een sluis in en een nachthok waar Armani nu lekker zit te keuvelen. Hij knabbelt maar door aan het trosgierst en zit rustig naast de andere valkjes te eten.
Deze hebben minder moeite met de nieuwkomers dan ik dacht  ;D/ Je mooie bonte Gianni is ondertussen uit het hok gevlogen en zit ook tussen de rest.
Hij lijkt echt heel erg op mijn Puck. Is alleen net even iets anders getekend, maar de kleuren komen ontzettend overeen.
Hij heeft een hele mooie rug zag ik en een erg knap smoeltje  :-*

Die boomschors mat is niet zwaar hoor.Ik kan zo,n hele mat makkelijk tillen met m,n buikje en dan doe ik niet gek.
Volgens mij kan het makkelijk op je dakje liggen voor een deel. Anders kijk je even bij het tuincentrum en kan je het gewicht voelen  :D




Fijn dat A en G het goed oppakken. Ik vindt dat altijd spannend, het verhuizen en afwachten hoe het zal gaan.

We moeten maar eens langs wat bouwmarkten of tuincentra dus.

Wendy..


G floot vanmiddag een leuk melodietje!!! Dus zeker een mannetje en hij is LEUK!!!!
A zit op een stok en scharreld over de bodem met de rest van de valkjes opzoek naar iets te knabbelen  :D.
Hij vliegt nog niet maar klimt via het gaas omhoog.
Een aantal van mijn valkjes en G vliegen en klimmen dan bezorgd om hem heen als hij een plekje zoekt.
Ze lijken het best naar hun zin te hebben in huize weltevree  ;)
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

Een kleine update:

De geparelde valkjes van Twinboy en Sterre zijn de afgelopen dagen uitgevlogen. :D Alleen nr13, de oudste vd twee, bleef steeds op de grond. Ik heb dit twee dagen aangekeken en nu kon ik het niet meer aanzien.
Het lijkt wel of hij iets aan zijn poot of vleugel heeft. :-\ Hij komt niet vd grond omhoog en gebruikt zijn vleugels  evenwijdig niet hetzelfde.
Hij zit nu binnen. Heeft een papje gehad, slokjes water en een korstje brood. Beetje in shock zit hij nu in zijn kooitje.

De ander nr 14 vliegt vrolijk rond. :D

De valkjes van Picasso en Loenatik zijn met blok en al, naar binnen in de blokhut verhuisd. Het blok was buiten zo vochtig, terwijl de blokken binnen daar geen last van hebben.
De jongste die toch wat achter lijkt in zijn ontwikkeling, lijkt nu ook wat bij te trekken. Het lijkt wel of ze twee valkjes genoeg vinden om groot te brengen.
Uit de sectie is niks gekomen, helaas denk ik bijna. Want wat is het nu geweest?

Er lag net buiten op de grond een vers ei, kapot. Helaas, maar even geen nieuwe nestjes meer.
In de blokhut hangt nog 1 leeg blok dus als ze echt willen is er een mogelijkheid. Dit blok hangt er zodat ze niet in de bestaande nesten gaan plukken. En kan ik de eitjes vervangen voor neppers.

Mellow, Tais en Mell hebben in totaal 4 of 5 eitjes liggen. Een verrassingsnestje, want ik weet niet wie met wie iets heeft gedaan. (Bleekmaskers of witmaksers)

Bij Tycoon en Eywa liggen nu 5 donsjes waarvan ik nr5 heb geholpen om uit het eitje te kruipen. Het was aan twee kanten kapot, maar het dopje lukte er niet af. Er stak een donker oogje door het gleufje. :o Het donsje had de dooier goed opgenomen en het dons was al wat opgedroogd.
T&E zijn erg beschermend, zodra ik bij de deur van de blokhut sta vliegen ze het blok al weer in. Dus of alle donsjes het goed doen weet ik niet. Als ik spiek zie ik zeker 3 donsjes. En ook het gele donsje met rode lensjes stak het koppie in de lucht. :-*

En dan als laatste; hebben ook Onyx en Zippo een aantal eitjes gelegd. Ook hier kijk ik niet te veel. Bij dit koppel zijn twee donsjes door water gebrek overleden. Ik ben dus extra voorzichtig en ben ook op zoek naar grotere flesjes. Geen bakjes want dat vind ik vies.
Het punt is, dat de tralies verticaal zijn met 1 horizontale spijl. Hierop rust dus ook de zitstok. Dus alles wat ik aan de horizontale spijl hang, komt lager te hangen dan de zitstok, waardoor ze er niet meer goed bij kunnen.


Ricky en Beauty


gr Esther


patty_dordtse valkjes

hey,

ik heb dat pas ook gehad met een valkje die ook eerst niks kon.

ben toen extra calcium gaan gebruiken en zit en loopt weer op zijn voetjes...


succes  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Manon*

Hopelijk komt het snel goed met Nr 13... hij heeft zijn naam ook niet mee hé....  :-\ :-\
Inderdaad, je kunt extra calcium geven.... wie weet wordt hij dan sterker en komt het goed...

Leuke update verder  ;D

Groetjes Manon

TheaV

 ;)
Hoe kun je hem dan ook nr. 13 noemen....???
Had ik overgeslagen als naam.... ;D


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*

Tja, en iets veranderen aan zijn naam lukt ook niet.
Zijn ringnr is nr 13. ;)
Hij zit nog steeds binnen, wat hem goed lijkt te bevallen.

Ik heb wel calcilux dus dat zal ik ook even bij de anderen in het water doen.

gr Esther

TheaV

Citaat van: *Esther* op 15 juli 2011, 08:58:08
Tja, en iets veranderen aan zijn naam lukt ook niet.
Zijn ringnr is nr 13. ;)
Hij zit nog steeds binnen, wat hem goed lijkt te bevallen.

Ik heb wel calcilux dus dat zal ik ook even bij de anderen in het water doen.

gr Esther


Grappig...... Dante die hier blijft, heeft ook ringnr. 13....


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Je kunt die calcilux altijd proberen, wie weet! Laten we t hopen.
En nummer 13 is niet zo erg, als het maar niet op een vrijdag geboren is ;D ;)

Een kruiper zou t niet zijn lijkt me? Die schijnen ook wel zo te doen, maar dan zou je zeggen dat er meerdere moesten zijn.

Over die waterflesjes, als je nu met een ijzerdraadje een soort tralietje maakt, en daarop het onderste tuutje laat rusten, en dan het bovenste tuutje ook met een ijzerdraadje aan het horizontale tralie daarboven vast maakt zou wel moeten lukken ;)
Dan maak je zelf een extra horizontaal tralietje zeg maar.

Ik zal even zien of ik ergens nog een slag grotere drinkflesjes kan vinden. Heb ze laatst namelijk ergens gezien, die waren een slag groter als dat jij hebt hangen.
Zodra ik ze gevonden heb of weet waar ze te krijgen, doe ik ff een berichtje ok?

En mooie foto!


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Esther*

Nr13 zit nu weer in de voliere. Toch maar weer proberen.
Alle valkjes krijgen nu calcilux door het water.

Ook heb ik de 5 donsjes van Tycoon en Eywa kunnen bekijken. Pa&ma waren uit het blok en bleven er dit keer ook uit.
Ze hebben alle 5 goed gevulde kropjes. Maar ook hier vind ik de pootjes klein. Hopelijk gaat calcilux hier verandering in brengen.
Er zit 1 jong bij met rode lenzen/ogen de rest donker. Bij de oudste is zelfs al een grijs kuifje te ontdekken.

De drie bonte jongen van Picasso en Loenatik ook weer eens even op de foto gezet.
Ze worden erg mooi! Behalve de kleinste dus. Die lijkt clearpied te worden of heel weinig grijs, maar omdat deze zo achter blijft is het niet goed te zien. Dus ook deze een paar drupjes calcilux gegeven.

Foto's komen nog!

gr Esther

*Esther*

Nestje van Picasso en Loenatik


Jong 17
Blijft erg achter







Jong nr 16
Opaline bont




Jong nr 15
Opaline bont


patty_dordtse valkjes

mooierdjes


hopelijk komt die kleine straks weer wat bij...


:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Yvon

Hoi hoi

Even een late reaktie over het kleintje waar je sectie op hebt laten doen:
Ik ben toch wel blij dat daar niks is uitgekomen.  ;D
Al wis ik wel dat Manchito&Fenna niks hebben,maar you knever know.  ;)
En eigenlijk zat ik ook terug te denken aan het feit dat ook een paar jongen van hun eerverleden jaar last hadden van verdrogingsverschijnselen in de berging.
Het lijkt er trouwens op dat Picasso geen split geelwang heeft mee gekregen.   ???
Hij en Loenatik hebben wel weer voor mooie jongen gezorgd.
Nrtje 16 lijkt wel cinnamon.  :)
Hopelijk gaat het kleintje er goed door heen komen.
Het heeft nog wel erg weinig pennetjes.
Ik zou ze ook wat extra pitamientjes bij geven.  ;)

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wendy..


nr. 15  :-*wordt steeds mooier Esther!!!!
Het is dat het een nest zusje van mijn Gianni is anders had het lastig voor mij geworden !!! Dan had ik deze ws ook nog komen ophalen haha

Is het mss een idee om drinkflesjes voor knaagdieren uit te proberen. Mijn valkjes dronken er hier ook wel eens uit toen ik nog konijnen had. Je kan zo een grote fles ophangen.
Ik heb op het moment gewone drinkbakjes in de voliére staan. Elke dag omspoelen en verversen geblazen want inderdaad het wordt sneller vies.

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten