27 april 2024, 16:54:22

Flevovalkenhof 2011

Gestart door *Esther*, 31 maart 2011, 15:54:50

« vorige - volgende »

*Esther*

29 april 2011, 16:31:45 #75 Last Edit: 1 mei 2011, 13:56:27 by *Esther*
Citaat van: Gerdy op 29 april 2011, 11:12:21
gefeliciteerd met de eerste donsjes..


Thanks, vergeleken bij jou een peuleschil. Hoe doet de bonte witmasker het die hier vandaan komt?

gr Esther

☺ Pita ☺

Oooow leuk ook hier de eerste donsjes :D

*Esther*

Even een kleine update:

Bij de grasjes liggen nu drie jongen en één ei. Wat klein zeg!

Bij de valkjes tot nu toe nog steeds twee donsjes.
Een derde donsje is bezig geweest met uitkomen maar heeft het niet gehaald.

Waarom toch jaar na jaar de kweek wat tegen lijkt te vallen....
Ik denk dat de voliere op de verkeerde plek in de tuin staat. :-\
De wind, regen en zon staan er precies op. het is geen beschutte plek. We zitten er nu over te denken om er iets voor te maken. Eigenlijk wil ik dit niet want dat belemmerd ook het zicht op de valkjes en dat vind ik erg jammer.
Nog even denken dus.

gr Esther

Landiej

Lastig, je volière plaatsen is immers niet 1, 2, 3 gedaan! Heb je altijd al last gehad van tegenvallende kweekresultaten met deze volière?

Gerdy

Vorig jaar waren er twee valkjes ontsnapt toen de hond opeens naast me in de voliere stond..en helaas is toen de bonte witmasker bij jou vandaan ontsnapt..ben er nog ziek van..

maar ik heb wel een hele mooie nazaad van hem.

ik heb nu mijn voliere op een andere plek staan in de tuin en dat heeft tot nu toe tot een donsjes regen gezorgt.

wat sneu dat de derde het niet heeft gehaald en wat daar precies de reden van is..tja moeilijk te zeggen.

gr gerdy

*Esther*

Citaat van: Landiej op  3 mei 2011, 20:45:41
Lastig, je volière plaatsen is immers niet 1, 2, 3 gedaan! Heb je altijd al last gehad van tegenvallende kweekresultaten met deze volière?


Hey,

Nee onze voliere staat waar die staat.  ;) Tja wat is tegenvallend. In vergelijking met wat anderen kweken in een seizoen wel. Het gaat mij echt niet om de hoeveelheid jongen, maar kweken is naast het kijken naar de valkjes in de voliere wel een doel.



Citaat van: Gerdy op  3 mei 2011, 20:52:15
Vorig jaar waren er twee valkjes ontsnapt toen de hond opeens naast me in de voliere stond..en helaas is toen de bonte witmasker bij jou vandaan ontsnapt..ben er nog ziek van..

maar ik heb wel een hele mooie nazaad van hem.

ik heb nu mijn voliere op een andere plek staan in de tuin en dat heeft tot nu toe tot een donsjes regen gezorgt.

wat sneu dat de derde het niet heeft gehaald en wat daar precies de reden van is..tja moeilijk te zeggen.

gr gerdy


Ja, ik weet nog dat er toen valkjes zijn weggevlogen. Jij hebt je voliere toch tussen twee muren in gebouwd? ik herinner me foto's maar ik weet niet zeker of dat die van jou waren.  ;)

Ik ben wel nieuwsgierig naar die nazaad!

gr Esther

Cherro

Is het geen optie om een soort luifel aan je voliere te maken? Dat creeert toch schaduw, je zou plexiglasplaten kunnen plaatsen om wind en regen buiten te houden, die je er zo af kan halen en wegzetten wanneer het juist warm is.

Het kan zoveel redenen hebben, erg jammer, ik hoop dat dit kweekseizoen toch nog een onverwachte goede wending mag gaan krijgen :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Esther*





Zo ligt de tuin er bij.
Tussen de blokhut en de kippen/konijneren ligt een stukje tuin van 1 meter breed en een stuk terras van 3 meter breed.
Verplaatsen is geen optie.  

carco

Echt balen joh dat het weer niet lekker lijkt te gaan  :-\

Jou tuin staat volgens mij net als de onze? Op het zuidwesten?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

De achtertuin ligt op Noord West.
De blokhut kijkt als het ware op het zuiden/oosten. De zon schijnt er 's middags pal in.
Als het echt bloed heet is, hang ik er witte lakens voor.

Ik wil zeker iets op het dak gaan leggen waar ze niet doorheen kunnen kijken en wat de zon tegenhoudt. Dat geeft ze meer een beschut gevoel.
Nu zien ze elke grotere vogel als gevaar.

Het toeval wil dat we dit voorjaar twee eksters in de hoge denneboom bij de buren hebben, met een nest. Prachtig natuurlijk, maar echt rustig is het niet.

De eksters zaten al bij het konijn in de kont te pikken voor pluisjes of territorium drang! Konijn schrok zich wild en sprong een meter in de lucht. ;D

Ze hebben nu denk ik eieren want ze zijn een stuk minder actief.
Ik zal eens kijken of ik kan inzoomen met de camara, want het nest kun je zien vanuit onze achtertuin.


Gerdy







dit is de mooie nazaad dame.

gr gerdy

Larissa

Hoi hoi

Is het misschien een optie om te gaan kweken in de kweekkooien ?
Ook ik heb een tuin die op het oosten ligt en de voliere staat hier dus ook pal in de zon, wind,regen...het wordt nu al gemakkelijk 30 graden in de voliere....
Daarom heb ik gekozen voor kweekkooien in de schuur..daar is het gelukkig nog niet zo warm als in de voliere.

En inderdaad anders iets van een luifeltje er voor maken zodat je wel de schaduw er in krijgt maar niet direct geen zicht meer hebt.

Hoop dat het kweekseizoen toch nog een beetje op gang komt bij je

groetjes Larissa

*Esther*

Hey,

@ Larissa; Ik heb al drie kweekkooien waarin ik twee koppels heb zitten. De derde kooi is zo hoog dat ik het voor de kweek niet praktisch vind.

@ Cherro; Een luifel is wel een goed idee en platen er voor ook. Ik vind het wel jammer dat ik dan de valkjes niet goed meer kan zien, uit het huis vandaan.

@ Gerdy; je valkjes dame is erg mooi. Zo'n lekker vol koppie.

En, vandaag is er een donsje geboren bij Tycoon en Nanoek. Volgens de berekening zou dit een vd laatst gelegde eitjes moeten zijn van dit koppel. Maar ze zijn erg waaks dus kijken lukt niet. Ik heb het alleen horen piepen.  ;)


☺ Pita ☺

Hoi Eshter er bestaan ook van die witte kunstof platen is mss ook een idee.
Of trespa maar dat is wel duur gaat wel een leven lang mee.

Leuk je eerste donsje !!
Gefeliciteerd op naar de volgende :D
Groetjes Petra.

*Esther*