27 april 2024, 19:21:02

Middelste staartpen kwijt

Gestart door Sindicate, 29 maart 2011, 00:14:29

« vorige - volgende »

Sindicate

Beste mensen,

Onlangs was ik wat met mijn valkparkietje aan het stoeien toen per ongeluk zijn middelste staartpen tussen mijn elleboog en de bank terecht kwam. Er volgde een harde schreeuw waarnaar hij snel weg vloog. Tijdens de vlucht zag ik dat precies de middelste en langste staartpen ontbrak. Deze bleek op de grond te liggen.

Hij had er naar 30 seconden al geen last meer van en deed weer vrolijk mee, maar er ontbreekt nu toch een vrij belangrijke staartpen.

Mijn vermoeden is dat het na een goede rui vanzelf weer terug groeit, maar dit zou ik toch even graag bevestigd willen hebben. Het is wel jammer want hij is zo mooi met die lange staartpen.

Ik vind het zelf een heel vervelend incident maar mocht het een troost zijn voor sommige mensen. Hij heeft me flink in m'n lip gebeten toen het gebeurde dus hij heeft z'n wraak wel gehad :P. Maargoed dat had ik natuurlijk ook wel een beetje verdiend ;)

Alvast bedankt

Grt Geert

Rianne

Hoi Geert,

zoals je al zei, deze veren zullen gewoon weer aangroeien. Tijdens de rui kunnen ze ook uitvallen, elke veer wordt wel een keer vervangen. :)