7 mei 2025, 00:42:40

Aaien

Gestart door mandy9770, 28 maart 2011, 21:25:31

« vorige - volgende »

mandy9770

Hey allemaal,

Ik heb 2 hele leuke geweldige valkjes.
Ze zijn alle 2 tam en zitten graag bij je, en ze reageren als je hun naam roept enz.
Alleen kan ik ze niet aaien. Of ze pikken na je of ze stappen op je vinger heel vreemd.
Hebben jullie wat tips?

Groetjes
Mandy

Jaimy

hey mandy, je bedoel aaien echt over de rug? De meeste valkjes vinden dit niet fijn. Als je kroelen met je vinger bedoeld, moet je rustig bij ze gaan staan..eerst even kletsen als je ziet dat ze ontspannen zijn..hou je je vinger vlakbij zijn hoofdje (schuin erboven) zodat hij je vinger kan zien..soms blazen ze even en happen ze, maar hou dan gewoon je vinger stil, doet hij zijn hoofdje naar beneden, is dat het teken dat hij gekroelt wilt worden..en dan kriebel je met je vingertop in zijn nekje. Rustig en geduldig. succes!

Groetjes Jaimy

Rissiejjj

Ja ik heb makkelijk praten denk ik.
Maar geduld hebben is een schone zaak.
De grote van mij, tja heel veel geduld gehad, maar ze is niet tam en wil het ook niet worden.

De kleine heb ik vanaf het begin gelijk rustig laten wennen aan aanrakingen. Dit deed ik tijdens voeding geven. Ze is een handopfokje. Doordat ze dat zo lekker vond keek ze niet op of om van mijn aanrakingen. Dus misschien vind jou valkje trosgierst of iets wel erg lekker, dan daarmee oefenen.
De kleine van mij kan ik nu alles mee, kan haar overal aaien, en kan zelfs haar vleugeltjes strekken zonder dat ze boos word, ze werkt zelfs mee, als ik dr vleugeltje aanraak strekt ze hem. Weet niet waarvoor het nuttig is, haha. Maar wel handig misschien ooit.

Zo met lekkers laten wennen aan dingen, lijkt mij.

Rocko

Citaat van: Jaimy op  8 april 2011, 13:07:45
hey mandy, je bedoel aaien echt over de rug? De meeste valkjes vinden dit niet fijn. Als je kroelen met je vinger bedoeld, moet je rustig bij ze gaan staan..eerst even kletsen als je ziet dat ze ontspannen zijn..hou je je vinger vlakbij zijn hoofdje (schuin erboven) zodat hij je vinger kan zien..soms blazen ze even en happen ze, maar hou dan gewoon je vinger stil, doet hij zijn hoofdje naar beneden, is dat het teken dat hij gekroelt wilt worden..en dan kriebel je met je vingertop in zijn nekje. Rustig en geduldig. succes!

Groetjes Jaimy

Wanneer het je lukt om hem te kroelen, praat dan heel lief/vriendelijk tegen je valkje bijv: "goedzo of lekker he!''

Wil je dat je valkje het woordje ''aaien'' snapt..? dan moet je tijdens het kroelen heel vriendelijk ''aaien'' zeggen.. een paar keer.
Heb ik bij de mijne ook gedaan.. dus als ik nu het woordje ''aaien'' zeg.. gaat hij al helemaal klaar staan met zijn kopje omlaag   :) suc6