Loekie misdraagt zich verschrikkelijk!

Gestart door Landiej, 29 maart 2011, 14:50:53

« vorige - volgende »

Landiej

Hallo allemaal!

Hoewel ik al enige tijd niet meer actief ben geweest heb ik nu een probleem waar ik jullie advies/hulp bij nodig heb. Zoals enkele van jullie wel weten hebben wij hier een bonte man: Loekie.
Toen zijn broertje Oy overleed hebben wij Lola erbij gehaald, een popje. Hoewel ze in het begin niets van elkaar moesten hebben zijn ze tegenwoordig toch aan het wipwappen gegaan (verder geen liefde te bespeuren, maar blijkbaar gaat het toch goed genoeg ;) ).

Sinds een half jaar heeft Loekie vervelende buien. Hij doet naar tegen Lola en jaagt haar de kooi door, terwijl ze zich van geen kwaad bewust is. Dat gedrag gaat meestal met wat streng toespreken wel over.

Buiten de kooi daarentegen is het een ander verhaal. Als ze gewoon samen zijn en er niemand in de buurt is is er niets aan de hand, maar zodra ik of Laurens te dichtbij kom duikt Loekie op Lola, dreigend en met open snavel, en jaagt haar de kamer door.

Zoals je wel kan begrijpen is het hierdoor érg lastig, zo niet onmogelijk, om de twee weer in de kooi te krijgen. In het begin dachten we dat Loekie in een vervelende fase zat, en dat dit gedrag wel over zou gaan, maar helaas wordt het voor ons gevoel alleen maar erger.

Zojuist nog heb ik een klein gevecht gehad met Loekie om hem weer terug de kooi in te krijgen, wat niet alleen voor hem maar ook voor Lola veel onrust en stress met zich meebrengt.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En hebben jullie er misschien een oplossing voor kunnen vinden? We zijn inmiddels zo wanhopig dat we steeds vaker met het idee spelen om ze naar een grote gezelschapsvolière te brengen, waar ze het terug-in-de-kooi-gevecht niet meer hoeven aan te gaan.

Help!