2 mei 2025, 08:11:01

Baby-geluidje?

Gestart door MaaikeMilo, 27 maart 2011, 21:07:52

« vorige - volgende »

MaaikeMilo

Mijn valkje is nu 11 weekjes oud.
Hij is 2 weken bij mij en al echt een enorme knuffel!
Gelukkig kan hij ook heel goed dingen voor zichzelf doen en hoef ik hem niet de héle tijd bezig te houden ;).

Maar als ik naar hem toe loop of op hem reageer maakt hij geluidjes.
Dit klinkt heel erg als bedelgeluidjes, maar dan heel zacht en kort.
Hij doet het echt alleen maar als hij contact met mij maakt (niet als hij gewoon in zijn kooi zit e.d).
Zijn dit nog baby geluidjes? Of toch een soort zeurtjes om aandacht?
Want tijdens het kroelen doet hij het ook.

Sanna

Hoi Maaike,

Ik denk dat het allebei is, zowel bedelen als vragen om aandacht. Is je valkje met pap grootgebracht? Want dan kunnen ze vrij lang bedelgeluidjes blijven maken.

Groetjes, Sanna

MaaikeMilo

Nee hij is gewoon bij paps en mams grootgebracht.
Hij heeft nog nooit het harde bedelgeluid gemaakt zoals ze dat doen als ze voer willen.
Soms zit hij me aan te kijken vanuit de kooi en de geluidjes te maken. ;)

Sanna

Als het niet zo hard is, dan is het inderdaad een babygeluidje. Dat zal helaas over een tijd verdwijnen. Ik vond het tenminste altijd jammer, want ik vind het wel vreselijk schattig ;).

Groetjes, Sanna

MaaikeMilo

Haha ja het is inderdaad heel schattig.
Vooral omdat hij vaak tegelijkertijd zijn kopje naar beneden doet van : "kroel mij, ik ben schattig!". ;D

Sarah79

Dat doet de mijne ook, afgewisseld met af en toe hard geroep. Ze doet het op het moment dat ze geaaid wordt of wil worden  :D
Of het dus echt baby-gedrag is weet ik niet zeker...
Lief is het zeker wel  :)

*~Romilda~*

Jaa sparky doet het nu ook en dan vooral als meneer los is en wij series aan het kijken zijn op tv:Phele verhalen en gefluit begint nu al..
Maar af en toe ook hele zachte babygeluidjes..ik heb gelezen dat volwassen valkparkieten dat ook doen ..bv een koppeltje..die geluiden maken ze om contact met elkaar te houden..
Echt heel schattig..

MaaikeMilo

Even update...
Meneer maakt sinds vandaag echte bedelgeluidjes.
Hij maakt ook echt de bedelbewegingen erbij haha.

Fotooo:

Haha.
Als ik hem kroel is het goed:

En als ik wegloop stopt hij ermee en gaat hij weer iets voor zichzelf doen.