Dilemma! Wie helpt??? Advies gevraagd!!!

Gestart door Marl1, 22 maart 2011, 23:32:30

« vorige - volgende »

Marl1

22 maart 2011, 23:32:30 Last Edit: 23 maart 2011, 21:07:38 by Marl1
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma. Ik heb een grote papegaaienkooi waar 3 valkjes inzitten. Dit zijn 2 mannetjes en 1 vrouwtje. Dit zijn 'zeg maar' de vrijgezellen. En nu is het zo dat Ariel (man) telkens toenadering zoekt bij Tjoepie (pop). Dit gebeurt nu al bijna een half jaar. Tjoepie wil echter niks van hem weten. Als Tjoepie aan het eten is, gaat Ariel er bij zitten en legt zijn koppie tegen Tjoepie aan. Als Tjoepie dan omhoog komt word ze boos en jaagt Ariel weg. Terwijl ze verder eet, komt Ariel er weer aan om zijn koppie weer tegen Tjoepie aan te leggen. Dit herhaalt zich vaak per dag. Ook gaat Ariel vaak naar Tjoepie als ze niet eet, en wil graag gekroeld worden door haar. En zoals ik al eerder schreef, Tjoepie word boos en jaagt hem weg. Omdat dit al zo lang duurt krijg ik medelijden met mijn Arielletje. Hij heeft een tijdje aan zelfbevrediging gedaan, toen heb ik de kooi veranderd en deed hij het een tijd niet meer. Sinds enkele weken is weer raak. Ik heb het idee dat hij toch wel 'iets' mist. Wat kan ik hiermee het beste doen? Een ander valkje erbij doen en dan maar hopen dat het wat wordt of moet ik het zo laten? Ik heb geen mogelijkheid om evt. Ariel met een ander valkje samen in een kooi te doen.

Ik hoop dat jullie raad weten!

Alvast bedankt.

Groetjes Marleen.

Ps. Ik weet niet waar dit topic eigenlijk hoort. Dus staat het hier misschien wel fout?

Gerda

Het staat hier prima hoor.

Misschien inderdaad een popje er bij zetten voor Ariel en misschien tijdelijk opsplitsen in twee kooien, zodat hij dan naar het nieuwe popje trekt en niet meer naar Tjoepie.
Het blijft lastig dit soort zaken. Maar misschien werkt het op die manier.
Misschien hebben anderen nog afvies.
Ik heb zelf bij een mannetje van 6 jaar een jong popje gezet. Er zat nog een valkje bij, een ventje die denkt dat hij een mens is. Dus die vond de anderen helemaal niets. Dus de twee trokken met elkaar op. Maar vormden pas een echt koppel toen het popje een maand of 6 oud was (begin van volwassenheid).

Groetjes, Gerda

Marl1

Hoi Gerda,

Bedankt voor je reactie!

Wat bedoel je met opsplitsen? Dat ik die kooi in tweeen moet delen ofzo? Ik heb geen mogelijkheid om een andere kooi aan te schaffen en hier te plaatsen. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik ermee moet. Charly die ook in de kooi zit, is zeg maar een 'mensenvalkje'. Die heeft het niet echt op de andere valkjes. Denk je dat als ik een ander valkje aanschaf voor Ariel, en dat ik die gewoon bij hun in de kooi zet, dat het dan wat word? Daar twijfel ik aan. Maar moet ik er wat mee? Voor Ariel? Is het niet zielig als hij alleen blijft? Ik wil graag het beste voor m'n valkjes, maar het moet wel haalbaar zijn.
Ik weet nu niet wat het beste is, heb jij (nog) een idee?

Alvast bedankt!

Groetjes Marleen.

Cherro

Het is moeilijk dit.
Want stel je haalt idd een popje erbij, het is geen garantie dat hij naar haar gaat trekken, of de pop misschien ook niets van hem moet.
Je weet het niet van te voren, en dat is dan een risico wat je moet willen/gaan/kunnen nemen.

Dat hij wipt op iets anders zou ik me niet te druk maken, hier ook 1 die de stok wipt, met zn poot op de voerbak en verder is hij reuze happy ;)

Als je de mogelijkheid hebt, en je hebt een grote kooi en je wilt toch een popje erbij zou je de kooi op kunnen splitsen.
Misschien helpt het, misschien ook niet, het is dan toch uitproberen..

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Marl1

Hallo,

Cherro, ook jij bedankt voor je reactie! :D

Ik zou echt niet weten hoe ik die kooi in tweeen moet delen. En niemand kan mij natuurlijk de garantie geven dat als ik er een popje bij doe, zij naar Ariel gaat trekken en andersom. Dat maakt dit ook zo moeilijk, denk ik.

En is het zielig voor Ariel dat hij alleen blijft?

Wat zouden jullie in mijn plaats doen???

Groetjes Marleen.