Valkparkiet wil haar kooi niet in..

Gestart door Rivka, 22 maart 2011, 08:47:56

« vorige - volgende »

Rivka

Mijn valkparkiet,
wil haar kooi niet meer in..
ze is ongeveer 10 maanden
en een paar weken geleden is het begonnen..
eerst ging ze gewoon haar hok nog in maar nu niet meer
en wij hebben dan ook een best ruim huis waar
ze overal kan gaan zitten, en als je haar dan probeert te vangen dan vliegt ze naar een ander plekje.. na een tijdje heb ik haar wel te pakken maar dat is dan ook met twee handen, want normaal zit ze op mijn vinger als ik haar in de kooi doe.
En volgens mij is ze het vertrouwen in mij een beetje kwijt want steeds als ik met mijn hand naar haar toe ga dan rent of vliegt ze snel weg. Maar het rare hiervan is dat ze 's avonds juist heel rustig en dan kan ik haar zo in de kooi zetten.

Heeft er iemand tips want het is nogal vervelend als ik elke morgen zolang bezig ben om haar te vangen.. En haar er niet meer uitlaten vind ik geen optie  ; ::)

Alvast bedankt

Rivka

Rivka

Sorry, dit hoort bij gedrag maar ik weet niet hoe je het moet verplaatsen

christel

mijn valkje heeft dat ook een tijdje gedaan. Eerst denk ik dat je terug vertrouwen moet gaan opbouwen. En ze niet meer vangen met je handen dan ;). Ik heb dit opgelost met als ze op mijn vinger zat ze af te lijden met trosgierst en voor ze het wist zat ze in de kooi. maar ik heb dit niet enkel gedaan om haar op te sluiten maar ook gewoon tussendoor en gewoon de kooi opgelaten dat ze er zelf weer uitkon. Als je dit met veeeeeeeeeeeeel geduld blijft doen komt het weer goed  ;D

Havic2006

Hallo,

Je zal inderdaad eerst haar vertrouwen terug moeten winnen. Daarna kan je het ook proberen met clickertraining. Dit is zeer eenvoudig en ze leren het zeer snel.

Ik kreeg mijn valkje ook nooit in haar kooi. Sinds ik dit met clickertraining probeer, is het geen enkel probleem meer... :p

Groetjes

Rivka

Bedankt voor de reacties :)

Het gaat alweer beter heb haar vandaag er gewoon een paar keer ingekregen, ik leid haar gewoon af door als ze op mijn hand zit haar te knuffelen. en ze doet het zonder knuffelen ook  :D

Het was waarschijnlijk een (best lang)  puberbuitje  ;)

Nogmaals bedankt.

Groetjes Rivka