17 mei 2025, 00:10:51

heen en weer lopen

Gestart door regima, 21 maart 2011, 10:30:38

« vorige - volgende »

heen en weer lopen van valkje

1
0 (0%)
2
0 (0%)
3
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

regima

Hallo,

Wij hebben sinds een week een jong valkje in huis van het vogelopvangcentrum in Breda. Hij/zij begint aardig gewend aan ons te geraken. We laten hem overdag in de kooi en 's avonds mag hij er uit. Alleen nadat we gegeten hebben. de kooi staat in de woonkamer en als wij gaan eten, eten we meestal op de bank. Hij/zij krijgt dat dan in de gaten en gaat op de bodem van de kooi snel heen en weer lopen, de onderbak is vrij diep en is doorzichtig maar toch gaat hij met zijn kopje omhoog en wilt dan klimmen op de tralies meestal kan hij er niet goed bij de tralies maar soms lukt het hem/haar om toch omhoog te klimmen. Is dit normaal gedrag of is dit aandacht trekken? Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken.
en ik heb nog een vraag of ik al stokken in de kooi mag doen en mag hij al uit een etensbakje eten?

Jeroenw

Ja is normaal wil met jullie mee eten hij wil eruit en stokken erin kan altijd
Kan hij zelf bepalen wanneer hij erop wil gaan zitten hoe jong is hij?

Etennsbakje altijd handig als je heb klaar staan voor hem ???
Geef je hem papvoeding?
Ook een bakje water is handig kan hij er vast aan wennen en drinken
zaad voor grasparkietjes gebruiken
Gr. Jeroen

regima

Hallo Jeroen,

het valkparkietje hebben wij zelf nu 12 dagen en hij is opgevoed door de eigenaar van het vogelopvangcentrum. Toen we zijn gaan kijken zat ons valkje nog in het nestblok en dat is nu ongeveer 4 of 5 weken geleden. IK denk dat hij ongeveer 2 maanden is. Het etensbakje en het waterbakje heb ik inmiddels aan de buitenkant opgehangen en hij weet deze wel te vinden hij eet al zelfstandig. Moet ik dan ook nog voer los op de grond gooien?
groetjes Rene

Jeroenw

Als hij de eetbakje weet te vinden dan is dat niet nodig. Maar als je het een goed gevoel  bij u geef dan mag je ook voer als extra op de grond gooien  voor de zekerheid
Bij 2  maanden kunnen ze  meestal al op de stok zitten .
Zit stokken is nodig . Die van mij deet het al  op de stok zitten toen ze 5.5 week oud was . Mijn oudste was 4 weken . Ik had ook niet gedacht dat het kon   ;D
En ik deet ook voor de zekerheid eten op de grond strooien
Kan geen kwaad

Gr. Jeroen