14 mei 2025, 21:32:05

problemen met de buren

Gestart door junior, 18 maart 2011, 12:41:27

« vorige - volgende »

junior

hoi,
ik lees hier al een heel tijdje maar heb nog nooit een bericht geplaatst. Ik heb een vrij grote voliere buiten en had hier 5 koppels in, door het overlijden van 2 poppen is er veel onrust in mijn voliere gekomen. Met als gevolg dat mijn valken veel schreeuwde en onrustig waren. In middels heb ik al wat klachten gehad van de buren, we wonen namelijk midden in een woonwijk. Ik heb nu nog maar twee koppels de rest heb ik al herplaatst. Mijn vraag aan jullie is, heeft er iemand ervaring met alleen maar poppen in de voliere? Ik hoop dat iemand mij hierin advies kan geven.
groetjes Junior

Sanna

Hallo Junior,

Ik heb geen ervaring met een voliere, maar alleen met meerdere poppen in een kooi binnen. Die zijn vrij rustig. Als ik mensen vertel dat ik 4 valkjes heb, is hun eerste reactie altijd: "O, maar schreewen die niet vreselijk?". Ze doen altijd alleen maar even een beetje schreeuwen als ik thuiskom, omdat ze dan weten dat ze eruit mogen. Verder hoor ik ze eigenlijk nauwelijks.

Groetjes, Sanna

jeroen

Je moet tegen je buren zeggen,hoor je de vogels buiten niet..  de mussen spreeuwen kraaien meeuwen enzo en andere geluiden van buiten, gelukkig komen mij buren gezellig op visite en genieten mee van mij valken

de omgeving maakt meer lawaai dan je valken
denk maar aan auto,s / brommer/bladblassers enzo

jeroen

Erwin

Hoi,

Ik woon ook in een woonwijk met direkt rondom buren om mij heen. Ik kreeg vorig jaar toen het net stond ook de vraag of ik ze s ochtends niet in het nachthok kon houden.

Want ja als het licht wordt gaan ze lekker naar buiten en maken ze wat lawaai.