14 mei 2025, 21:32:05

problemen met de buren

Gestart door junior, 18 maart 2011, 12:41:27

« vorige - volgende »

junior

hoi,
ik lees hier al een heel tijdje maar heb nog nooit een bericht geplaatst. Ik heb een vrij grote voliere buiten en had hier 5 koppels in, door het overlijden van 2 poppen is er veel onrust in mijn voliere gekomen. Met als gevolg dat mijn valken veel schreeuwde en onrustig waren. In middels heb ik al wat klachten gehad van de buren, we wonen namelijk midden in een woonwijk. Ik heb nu nog maar twee koppels de rest heb ik al herplaatst. Mijn vraag aan jullie is, heeft er iemand ervaring met alleen maar poppen in de voliere? Ik hoop dat iemand mij hierin advies kan geven.
groetjes Junior

Sanna

Hallo Junior,

Ik heb geen ervaring met een voliere, maar alleen met meerdere poppen in een kooi binnen. Die zijn vrij rustig. Als ik mensen vertel dat ik 4 valkjes heb, is hun eerste reactie altijd: "O, maar schreewen die niet vreselijk?". Ze doen altijd alleen maar even een beetje schreeuwen als ik thuiskom, omdat ze dan weten dat ze eruit mogen. Verder hoor ik ze eigenlijk nauwelijks.

Groetjes, Sanna

jeroen

Je moet tegen je buren zeggen,hoor je de vogels buiten niet..  de mussen spreeuwen kraaien meeuwen enzo en andere geluiden van buiten, gelukkig komen mij buren gezellig op visite en genieten mee van mij valken

de omgeving maakt meer lawaai dan je valken
denk maar aan auto,s / brommer/bladblassers enzo

jeroen

Erwin

Hoi,

Ik woon ook in een woonwijk met direkt rondom buren om mij heen. Ik kreeg vorig jaar toen het net stond ook de vraag of ik ze s ochtends niet in het nachthok kon houden.

Want ja als het licht wordt gaan ze lekker naar buiten en maken ze wat lawaai.

Nou ken ik jou buren niet, ik ken ook jou persoonlijk niet maar ik heb ze wel vriendelijk medegedeeld dat de vogels blijven en er niks aan te doen is. De wilde halsbanden hier maken meer herrie. En vergeet niet wij nederlanders hebben graag wat te zeiken. Dus ik zou zeker niet zomaar even wat vogels gaan opruimen voor ze

gr Erwin

carco

Zelf probeer ik ook zoveel mogelijk rekening met de buren te houden.
's Nachts gaan ze allemaal een nachthok in, en inderdaad soms heb ik overdag wel eens dat ik vind dat ze zoveel herrie maken dat ik bang ben dat ze gaan klagen.
Gelukkig is dat nog nooit gebeurd.
Ik las dat er 2 poppen zijn overleden: hadden die partners?
Want het is dan helemaal niet zo gek dat ze zo te keer gaan.
Ook poppen kunnen heel hard krijsen en geelwangen spannen de kroon.
Geen idee of het dus een optie is om alleen poppen te gaan houden: ik betwijfel het.

Groetjes: Caroline.

En Erwin ik ben bang dat als ze zoveel overlast gaan veroorzaken en je buren gaan klagen je echt aan het kortste eind trekt en ze weg moeten.
Klik op het plaatje voor onze site!

Erwin

Hoi,

Tja das waar. Gelukkig voor mijn buren speelt het probleem hier niet. Er is ooit eens wat geroepen en heb toen gelijk wat duidleijk gemaakt, sindsdien hoor ik niks meer, beter voor ze
Maar het staat ze vrij om te verhuizen hoor als ze er echt last van hebben hahahaha

gr Erwin

Larissa

Hoi

Je inderdaad kunnen proberen de valkjes wat langer in het nachthok te houden, doe ik hier smorgens ook zodra ik naar me werk ga dan trek is het luik los en komen ze naar buiten
Gelukkig schreeuwen ze dan maar ff iets van een half uurtje buiten, het nadeel is dat ik er binnen  ook wat heb dus gaan ze roepen naar elkaar maar ook dit is maar kort.
Misschien anders ff met de buren rustig om tafel en een gesprekje aan gaan

groetjes Larissa

Alexandra

Hoi allemaal,

dit is dus bij ons ook het "discussiepunt"
Ik wil de valken graag naar buiten in een voliere (zodat ik er nog meer kan houden, heb nu 1 man en 2 vrouwen) maar vriendlief wil er niet aan omdat hij bang is voor ruzie met de buren .... ga kijken of er nog een oplossing voor te vinden is ... :)

grts

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

junior

hallo allemaal,
super bedankt voor jullie reacties. Mijn andere probleem is dat mijn achterburen en iemand bij mij in de straat ook een voliere gaan bouwen...bij de achterburen komen zangvogels erin maar voor in de straat waarschijnlijk edels, dus...
ik weet het allemaal nog niet...ik laat het nu maar even bij mijn twee koppels en dan wacht ik nog maar even af.
groetjes junior

Erwin

Hoi Junior,

Dan is het wat mij betreft heel simpel. Andere buren een voliere waarom jij dan niet. Er is dan totaal geen reden meer te bedenken waarom jij niet een paar valkjes buiten mag houden. Zangers kunnen behoorlik geluid maken om nog maar niet te praten over edels.
dus lekker doen en ga genieten van je vogeltjes

gr Erwin

carco

Ik ben het helemaal met Erwin eens.
Ik denk ook niet dat deze soorten naar elkaar gaan roepen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Erwin

Hoi,

Al zouden ze wel gaan roepen, hier geld als de 1 het mag dan de ander ook

gr Erwin

Jeffry83

Ga kippen houden, heb ik ook gedaan, met een mooie schreeuwende haan. :D

(dan zijn je valken geen probleem meer qua herrie ;) )
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007