27 april 2024, 12:00:07

help!

Gestart door Rissiejjj, 18 maart 2011, 00:06:05

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik de valkjes bij elkaar gezet.
Op zich, ze accepteren elkaar.
MAAR, de kleine krijgt pap, en tja, niet geheel onlogisch blijft er wel is iets achter rondom het snaveltje, die verwijder ik, maar het blijft toch wat. Nu valt het me dus op dat de kleine wat geplukt is op precies die plekken, waarschijnlijk vind de grote valk de pap ook wel erg interessant dus.

Heb nu de kleine apart gezet, maar hoe nu verder? wat om dit te voorkomen?
De kleine is echt tot bloedens toe geplukt, zijn wangetje is rauw.

Moet ik ze nu toch bij elkaar laten, of apart houden?
Als ze apart moeten blijven moet ik hard op zoek naar kooien, want de kooi waar ik de kleine nu in apart heb gezet is te klein, 2de grote kooi is kapot.

christel

Ik zou hem toch appart gaan zetten hoor anders gaat hij verder geplukt worden door het oudere valkje. dan kan je later nog kijken of ze samen kunnen ;)

Rissiejjj

Ja heb ze nu apart zitten, alleen de kleine zit nu in een parkietenkooi. Een kleine parkietenkooi, dus eventjes gauw een grotere kooi opzoeken.

Het is niet heel ernstig geplukt, maar toch wel zo dat ik hem niet meer terug wou zetten bij de grote.

Je ziet het van boven de veren niet dat er wat kapot is, het was meer dat ik een veer los zag hangen en dus even verder op onderzoek ging, toen zag ik dus dat hij het wat rood heeft onder de veren. Dus of het bloed of gewoon rauw is weet ik niet. De kleine vind alles goed, maar niet dat ik zijn koppie inspecteer.