27 april 2024, 10:01:52

Bij Elkaar

Gestart door Rissiejjj, 16 maart 2011, 11:09:58

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Hallo Allemaal,
Zoals in mijn andere topic geschreven staat eet mijn jongste valk nog niet zelfstandig, hij heeft natuurlijk ook niemand om het van af te kijken.
Nu heb ik gisteren dus mijn oudere valk bij hem/haar in de kooi gezet.
De kleine is op afstand erg nieuwsgierig naar de grote, maar verder doet hij er weinig op.
Gisteren toen de grote valk ging eten keek hij wel heel erg naar haar, zou dit de manier zijn om hem wat sneller te leren hoe het werkt om een valkje te zijn?

Hij let wel heel erg op haar, maar doen valken ook aan dingen kopieren van anderen? weet wel dat honden gedrag kopieren van andere honden, maar doen valkjes dit ook?

En kan het kwaad dat hij/zij nu bij een niet tamme valk in de kooi zit? Heb de kleine wel geleerd dat hij uitsluitend via het onderste deurtje eruit mag, omdat ik weet dat de grote voor het andere deurtje op stok zit vaak. Maar kan het kwaad dat de grote niet tam is en mijn super tamme kleine erbij in zit?

Rianne

Als je elke dag aandacht geeft aan de tamme valk, blijft hij wel tam. Soms wordt de niet tamme valk wat rustiger, maar het kan ook zijn dat de tamme wat wilder wordt.
Valken kopiƫren ook van elkaar, denk aan fluit deuntjes die ze van elkaar nadoen. :) Je valkje zal er zeker wat aan hebben als hij ziet hoe hij moet eten.