4 mei 2025, 21:19:28

Melodietjes fluiten

Gestart door ErikNAnn, 14 maart 2011, 21:55:46

« vorige - volgende »

ErikNAnn

Wij hebben twee valkjes van ongeveer 10 maanden. Ze zullen waarschijnlijk nooit leren spreken (ze zitten met hun twee in één kooi maar zullen ze melodietjes fluiten? Nu is er enkel (heel luid) gepiep.

Lian02

Misschien heb je 2 popjes, die fluiten meestal niet, enkele uitzonderingen daargelaten. Heb je een foto van je valkjes?

Rene

Hey die van mij floot in het begin constant het bekende bouwvakkersfluitje maar doet ie nu niet meer.

Wel zegt ie koppiekrauw, tico gek (tico heet ie) op van het op laten stappen, of een combinatie van die 3 en volgens mij probeert hij het deuntje van radio538 te "fluiten"

oja en soms ook krijsen als n dolle, maar dat hoort erbij.

grtz

ErikNAnn

16 maart 2011, 13:49:51 #3 Last Edit: 17 maart 2011, 19:13:31 by ErikNAnn

Dit zijn Gimli (links) en Frodo (rechts) volgens de kweker allebei mannetjes.

dimi859

bij mij is het ook vooral krijsen dat hij doet  ( enorm veel als ik inde dezelfde kamer ben maar heb daar nie echt last van omdat hij omtenduur toch stopt of als ik hem uitlaat natuurlijk) :)
en wat piepen als em uit de kooi of alleen is maar nie enorm veel hoor
ik zou hem ook wat graag melodietjes aanleren weet iemand hoe?
spreken kan hij niet al veel geprobeerd maar niet echt gelukt ofwel deed ik het verkeerd :p
of het mannetjes of meisjes zijn weet ik niet ben niet zo ervaren in het zien van geslacht :p

ErikNAnn

Bij mij is het andersom. Als ik of mijn vriendin de kamer uitgaan beginnen ze lawaai te maken. Als mijn vriendin en ik tegelijk in de kamer zijn (en ze kunnen ons zien) zijn ze relatief rustig.

Hoelang zou het duren vooraleer ze een melodietje fluiten? Komt dat vanzelf of moet ik ze dat aanleren?

dimi859

Citaat van: ErikNAnn op 19 maart 2011, 17:50:22
Bij mij is het andersom. Als ik of mijn vriendin de kamer uitgaan beginnen ze lawaai te maken. Als mijn vriendin en ik tegelijk in de kamer zijn (en ze kunnen ons zien) zijn ze relatief rustig.

Hoelang zou het duren vooraleer ze een melodietje fluiten? Komt dat vanzelf of moet ik ze dat aanleren?

ik bedoelde eigenlijk bij het binnenkomen van de kamer dan schreewt hij om aandacht foutje van mij ;)
en als ik rechtsta ook want dan denkt hij dat ik weg ga en dan begint hij ook weer :p

ErikNAnn

Citaat van: dimi859 op 19 maart 2011, 21:34:39
ik bedoelde eigenlijk bij het binnenkomen van de kamer dan schreewt hij om aandacht foutje van mij ;)
en als ik rechtsta ook want dan denkt hij dat ik weg ga en dan begint hij ook weer :p

Misverstandje. Maar inderdaad, die situatie is zo herkenbaar  ;D

Rocko

Hmm is idd moeilijk te zien.

Maar als ze nu (na 10 maanden) nogsteeds alleen ''piepen'' zou je in eerste instantie zeggen dat het popjes zijn.

Mannetjes brabbelen meer.. fluiten "mooier"

Heb je nog andere foto's.. van de zijkant bijvoorbeeld, of dat ze in een normale positie staan?

Of ga eens naar een andere dierenwinkel met ze.. misschien kunnen die je meteen zeggen van welk geslacht ze beide zijn.

Suc6  :)

ErikNAnn

Ik heb nog veel foto's hoor. Maar Gimli begint nu als ik hem aai 'kippetje te zitten' dus ben vrij zeker dat hij ... eu ... zij een pop is. Frodo maakt wreed veel lawaai (en is jonger) dus dat is waarschijnlijk een man. Zullen eigenlijk eens moeten wachten tot hij helemaal doorheen de rui is.

Landiej

30 maart 2011, 11:41:11 #10 Last Edit: 30 maart 2011, 11:43:53 by Landiej
Van de foto af te zien leek Gimli mij ook een mannetje, maar het blijft lastig te zien bij deze mutaties. Wij hebben onze Loekie (die overigens veel op Gimli lijkt) melodietjes geleerd door gewoon zelf veel te fluiten.
Ook op filmpjes van andere valkparkieten, bijvoorbeeld van YouTube, reageert hij heel sterk.

Gewoon het goede voorbeeld geven en lekker tegen hem kletsen en fluiten, dan kopieert hij het vast vanzelf!
Dit zijn Loekie en Lola: klik!

ErikNAnn

Leuke vogels. Deden de mijne dat ook al maar. Maja ze zijn nog jong zeg ik altijd maar.

Volgens de kweker is Gimli ook een man.

Hier nog een foto:

Cherro

Citaat van: Landiej op 30 maart 2011, 11:41:11
Van de foto af te zien leek Gimli mij ook een mannetje, maar het blijft lastig te zien bij deze mutaties. Wij hebben onze Loekie (die overigens veel op Gimli lijkt) melodietjes geleerd door gewoon zelf veel te fluiten.
Ook op filmpjes van andere valkparkieten, bijvoorbeeld van YouTube, reageert hij heel sterk.

Gewoon het goede voorbeeld geven en lekker tegen hem kletsen en fluiten, dan kopieert hij het vast vanzelf!

Geweldig :D
En hoe zij hem ook nog ff aantikt van: Joh, doe ff zeg! Macho!  ;D

Ericknann, ik zou gewoon de deuntjes die je wilt leren vaak gaan fluiten.
Stel er zit een mannetje bij en die heeft aanleg om het te willen en kunnen dan zouden ze het op den duur moeten gaan proberen.

Ook poppen kunnen fluiten trouwens, hier ook een dame die wat meer kan dan standaard poppenpiepen ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

MaaikeMilo

Citaat van: Landiej op 30 maart 2011, 11:41:11

Haha wat gaaf!
Ik moest echt heel hard lachen om wat hij vanaf 1:26 doet ;D.
Eerst een paar keer tikken, en dan he-le-maal los ;)

ErikNAnn

Zal mij met hen moeten bezighouden en afwachten ...