13 mei 2025, 01:13:01

wil de hele dag op mijn hoofd

Gestart door luukluuk, 29 januari 2004, 18:00:49

« vorige - volgende »

luukluuk

een van mijn valkjes die wil echt de hele dag op mijn hoofd zitten ? hoe komt dit ?
zoekt hij gewoon gezelschap ? ,hij zit ook aan mijn haar te trekken ,net als hij zijn eigen veren poetst !
nu is het niet zo erg ,maar in de zomer ,als de deur vaak open is oeps ,nu heb ik al zo vaak dat ik goed moet uitkijken met hem dat hij er niet net aan komt vliegen !
wie heeft ook zo valkje ! ?
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Ik heb er hier verschillende die op mijn hoofd of schouder gaan zitten maar niet de hele tijd.
Stan moet wel altijd bij me in de buurt zitten als ik de kamer uitloop komt hij me ook achterna.
ALs je er echt even genoeg van hebt kan je hem altijd even in de kooi zetten toch?
Je kan wel proberen of je hem kan aanleren wat meer op je schouders te gaan zitten.

Groetjes, Paul

luukluuk

Ja ik kan hem wel in zijn kooi doen hoor ,maar ik dacht mischien weten jullie hoe het komt dat hij het de hele tijd doet ,mischien aangewend ? van vroeger ?,omdat we hem als 3e eigenaar hebben !
alleen in de zomer zal ik hem echt moeten kortwieken denk ik ,omdat ik  een zoontje heb van 3 en ik anders echt bang ben dat hij weg vliegt ,ik twijfel hier eigelijk nog over ,of hij moet gewoon de hele dag in de kooi en dan in de avond er pas uit !
of kortwieken ?
best moeilijk hoor ! mijn andere valkjes zijn ook gekortwiekt ,
groetjes Margot

sabrina

Hi!

Wat een leuke foto bij jouw berichtje!
Nog even over het 'op het hoofd zitten'. Valkjes willen graag zitten bij degene aan wie ze gehecht zijn én ze zitten graag op het hoogste punt zodat ze een goed overzicht hebben op de dingen om hun heen. Dus is jouw hoofd de meest logische plek!
Ik denk dat het ook heel moeilijk is om het af te leren, want het is een instinct. En met kortwieken kan je valk nog steeds een beetje fladderen, dus ook dan zal hij het blijven doen. Maar je loopt dan wel minder risico dat 'ie de deur uitvliegt. Denk wel goed na over het kortwieken, verderop op het forum staat meer info hierover!

Groetjes, Sabrina

sabrina

hi,

oh ja, je andere valken zijn ook gekortwiekt, dus je weet er al alles van! Sorry!
Sabrina

luukluuk

Ja mijn andere valkjes heb ik niet meer ,we hebben ze naar iemand gedaan met nog 5 in een voliere ik heb nu alleen deze nog maar ,het was een beetje druk 3 en ik kon ze niet de aandacht geven die ik zou willen ,omdat deze zie foto ,heel veel aandacht vraagt ,en ik heb ook 3 kinderen ,maar ik mis mijn valkjes eigelijk wel hoor  :-[
over het kortwieken mischien doe ik het alleen in de zomer ,omdat mijn zoon van drie dan vaak de deur laat open staan ,en ik wil deze ook niet kwijt ,hij is al eens gevonden door iemand ,dus weggevlogen ,we hebben deze gehad van die mensen die hem gevonden hebben ,
gr Margot

Henry

beste margot

nou ze hebben het echt naar hun zin hoor heel de dag samen met de andere valkjes ravotte :D
maar als ik een dagboek open kan je de valkjes bewonderen hoor en als ik ze op mijn digi heb staan stuur ik ze wel even naar je toe he de foto van je lieve valkjes.

henry van ellinkhuizen

luukluuk

he wat leuk !
dat je ook hier komt zeg ! wist ik helemaal niet ?
moet ik bij dagboeken kijken ? ga ik meteen zoeken hoor !
gelukkig hebben ze het naar hun zin zeg !
ik had je al willen terug mailen ,maar als ik afz beantwoorden doe bij je mail ,dan krijg ik hem steeds terug !
gr Margot

luukluuk

ik kan je dagboek niet vinden  :-[
welke pag staat het ?
gr Margot

Henry

BESTE MARGOT

IK WACHT EVEN MET EEN DAGBOEK HE MAAR ALSIK TIJD HEB GA IK ZEKER EEN DAGBOEK MAKEN HOOR.ALS HET ZO VER IS MAIL IK JE WEL HE.

HENRY VAN ELLINKHUIZEN