26 april 2024, 03:16:01

ontlasitng vrouwtjes valkparkiet

Gestart door aart, 10 maart 2011, 21:41:33

« vorige - volgende »

aart


Ik heb twee vaklparkietjes, een mannetje en een vrouwtje. Ze zitten apart in een kooi omdat het mannetje niets van het vrouwtje moet hebben.
Het vrouwtje legt vaak eitjes, normaal heeft ze al veel dunnere ontlasting dan het mannetje. Als ze echter eitjes heeft is de ontlasting heel veel in een keer en erg dun. Ik kan haar dan bijna niet uit de kooi laten omdat ze werkelijk alles vies maakt. Ook haar kooi ziet er vreselijk uit.

Kan iemand mij zeggen of dit normaal is, voor de rest is ze niet ziek, ze is heel aktief en eet goed.
Is hier misschien wat aan te doen?

Larissa

Hoi aart

Dit is heel normaal, het popje houdt der ontlasting op om het nest niet te bevuilen
Daardoor is het veel meer als normaal en stinkt het ook erger
dat het wat dunner is heb ik hier ook

Je kunt hier niks aan doen, als ze niet op de eitjes zit moet ze echter normale ontlasting hebben dus niet extreem dun
maar gewoon stevig groen met een wit sliertje er in

groetjes larissa

Sanna

Hallo Aart,

Ik heb hier nu ook een broedende pop zitten. Wat ik doe wanneer ik haar eruit laat, is een flink stuk keukenpapier onder haar kont houden zodra ze eruit gaat. Want het eerste dat ze gaat doen is die vreselijk drol laten vallen. Eenmaal opgevangen kan ze een tijd rondvliegen. De volgende komt pas weer wanneer ze weer op haar eieren gezeten heeft.

Groetjes, Sanna

Hermien

In vroeger dagen droegen mannen broeken die tot op de knie wijd uit stonden en vanaf de knie strak langs de benen. Die broeken werden 'drollenvangers' genoemd. Misschien kun je zo'n broek aanschaffen.......   ;D