mijn popje zit steeds op haar nest, maar zie geen ei!

Gestart door birdie84, 9 maart 2011, 11:04:09

« vorige - volgende »

birdie84

hallo,

ik heb een koppeltje valkjes, en sinds een paar weken zijn ze constant plekken aan het zoeken om een nestje te beginnen.
nu heeft ze een plekje gevonden en zit daar zoveel mogelijk, en jaagt steeds het mannetje weg.
ze blijft van de sepia eten en heb echt het idee dat ze een nestje wil beginnen, maar zie nog steeds geen eieren.
ze is ook vrij jong, we hebben haar nu 11 maanden dus ze zal tussen de 14 en 16 maanden zijn denk ik want ze was niet zo klein meer.
mannetje is nu 1,5 jaar ongeveer.
heb niet het idee dat ze legnood heeft want ze is nog heel fit, maar heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
of duurt het gewoon lang.
wilde liever geen nestje maar hoorde dat als ze 1x keen nestje heeft gehad en je daarna de daglengte verkort het waarschijnlijk niet meer gebeurt, is dat waar?

liefs anja.

elyesa96

dat was bij mij ook maar plotseling had ik eitjes.
dus ik zou zeggen geduld hebben.

Larissa

Hoi Birdie

Als je liever geen nestje wilt dan zou ik toch zorgen voor nepeitjes  in huis, zo kan je pop toch haar eitjes leggen maar krijg je geen jongen
Naar mijn weten is het niet dat als ze 1 keer een nestje hebben gehad dat ze het nooit weer doen, ook niet als je daglicht gaat verkorten, want hoe wou je dat doen van het zomer als het savonds tot laat in de avond licht blijft ?

Waar je wel voor kunt zorgen is dat ze geen nestel mogelijkheid krijgen en dat je ze tijdens het kippetje zitten (broedsheid) niet gaat stimuleren met een douche/badder gelegenheid of veel verse groente.

s6 met het koppeltje