16 mei 2025, 20:00:37

warmtekooi

Gestart door Targetta, 29 januari 2004, 11:21:55

« vorige - volgende »

Targetta

Hallo,

Hoe warm moet de temperatuur zijn van een warmtekooi voor een valkparkietje van 2 weken oud dat door de ouders verstoten is?

Ik heb hier nog geen ervaring mee.

Wel met handopfok valkparkietjes, dat is geen probleem.

Mvg Targetta

Speedy

Goedemorgen  Targetta,

Ik lees net in een boekje, dat pasgeboren jongen 37 graden moeten hebben en als het jongste kuiken 2 weken is, mag het naar de 27 graden.
Dus je zal kunnen proberen om er een beetje tussenin te gaan zitten, dan zit je wel goed lijkt mij.
Wacht nog even andere racties af.
Het kan ook zo zijn, omdat kuikens elkaar warm houden, dat je de temp. lager moet zeggen, dus als ie alleen is, zou ik toch tegen die 37 graden aan blijven zitten.

Groetjes,
    Trudie

Targetta

Bedankt voor de informatie, weet ik toch al wat meer, zaterdag ga ik een warmtekooi kopen,(tweedehands) dus als ik nog eens van die piep babytjes heb dan kan ik ze daar in doen, hebben ze toch meer kans van slagen. :)

mvg Targetta

Paul

Hoi Targetta,

Als de jongen inderdaad nog onder de ouders warm gehouden worden zal de temperatuur hoog zijn want de lichaamstemperatuur van een valkje is ook rond de 42 graden ongeveer.
Dus dan is die 37 graden wel ongeveer kloppend denk ik wat Trudie zegt.
Als de jongen al wat ouder zijn en de ouders zitten er niet meer regelmatig op moet het ongeveer 29 graden zijn.
Dan zeker niet te warm maken dan krijgen de jongen het veels te heet als je dan 37 graden zou instellen.

Groetjes, Paul

Targetta

Bedankt voor de info, dan weet ik in iedergeval hoe warm het moet zijn in zo'n warmtekooi.
Toen ik het kuiken nog kon redden was die al onderkoeld, heb het gelijk bij de ouders weggehaald en wat nutribird gegeven heel weinig en niet te dik,