9 mei 2025, 00:53:23

Agressieve valk

Gestart door lisakizz, 1 maart 2011, 12:16:15

« vorige - volgende »

lisakizz

1 maart 2011, 12:16:15 Last Edit: 1 maart 2011, 12:48:13 by lisakizz
hoi allemaal
ik heb een valkparkiet hij woord dit jaar 3
maar hij is wel dik 2 jaar erg agressief
ik heb hem gekregen en nog met een spuitje gevoed
hij bijt naar vingers en hij heeft een keer dwars door mijn moeder haar neusvlugel gebeten  maar tegen mijn broer doet hij heel lief mijn broer kan alles met hem doen verder praat hij ook tegen sokken en schoenen dat vind ik vreemd
ik wil graag zijn agressiefe gedrag afleren
heeft iemand tips?
(alvast bedankt)
groetjes Lisa

carpy

ik herken dit gedrag... ben zelf ook niet meer te genieten door dat beest... hij is ook zo een 1,5 a 2 jaar.. in het begin was hij lief, zei hij ook Jakootje lief hij heet jacco... en hele lieve geluidjes... met de tijd kon alleen mijn dochtertje nog hem aaien daar doet hij niets tegen, maar naar mij toe en andere... een verschrikking, hij vliegt ons aan zelfs... ik hoef maar naar de kooi te gaan dan staat hij al te blazen met zijn snavel open.. en hij krijst ook de hele dag door... houd maar niet op... het liefst doe ik hem weg maar vind ik weer zo zielig voor mijn dochter, die is 5 en die is helemaal dol op hem... ons bijt hij tot bloedens toe... wie weet raar

Landiej

Mijn man is de laatste tijd ook wat agressief, maar gelukkig niet zo extreem als bij jullie. Ik denk dat het een hormoonkwestie is.
Zijn jullie valkparkieten mannen? Zitten ze alleen of hebben ze een popje?
Hebben ze genoeg afleiding in en om de kooi, zoals speeltjes e.d.?