20 mei 2025, 02:12:11

valkparkiet

Gestart door fam.v.doesburg, 29 januari 2004, 01:08:15

« vorige - volgende »

fam.v.doesburg

hallo even een vraagje,we hebben een valkparkiet die zat in de dierenwinkel,niemand wist hoe oud hij was,kun je dat zien ergens aan.
groetjes ria van doesburg

Paul

Hoi Ria,

Als hij geen ring om heeft is het heel moeilijk te zien.
Als het een jong valkje is en zijn eerste rui nog niet gehad heeft kunnen de kleuren nog veranderen en dan weet je in elk geval na de rui dat het nog een jonge is.
Soms is het aan de hand van een foto wel iets in te schatten ik weet niet of je een foto van je valkje hebt?
Wat voor kleur heeft hij?
Als het bijvoorbeeld een grijze met een fel gele kop is dan is ie bijvoorbeeld al ouder dan een jaar.

Groetjes, Paul

luukluuk

Hoi Paul
de leefdtijd van mijn valk koppie die grijze die zal ik ook zo graag willen weten die hieronder op de foto zit bij mijn zoontje
ik denk zelf dat hij niet echt piep meer is en zelfs al best oud ,maar hoe kan je het zien als ze bv al 10 of 15 jaar zijn ?
we hebben hem gehad via deze site als vondeling van iemand
gr Margot

Rika

hallo margot,

ik denk dat je vondeling valk  zo,n rond 12 jaar ,want die gedrag rustig en mollig als mijne valk.
mag ik je vraagje.

heeft je valk veel slaap nodig  ?
mijne wel, bijv: als ik op bank zitten dan gaat hij al slapen.
als ik bezig keuken , dan is hij wakker ( slim van hem ) ok lekkernij te krijgen .hihi

algemeen slaapt hij wel veel , en graag bij spiegel geluid maken ( achter spiegel tegen zijn rug )

groetjes Rika.

luukluuk

Hoi Rika
mijn valkje slaapt meestal in de middag een poosje en als er niemand is denk ik ,lekker rustig ,
verder denk ik ook wel dat hij wat ouder is hoor ,
hoe zie je eigelijk bij een witkop of het een man is of een popje ????
gr Margot

Rika

5 februari 2004, 12:00:52 #5 Last Edit: 5 februari 2004, 12:02:59 by Rika
Hallo Margot,

o begrepen ,
ik heb hier foto van , ik weet niet of vergelijken is.
daar leer ik veel van je  ;)
Want het is mijn eerste valk .
Deze is gemaakt op 1997 ....is te oud foto he ?

groetjes Rika.

luukluuk

ik weet inmiddels het antwoord ,een witkop popje heeft geen witkop !
die valkjes die van jou op de foto ,zijn wildkleur valkjes en beide mannetjs geloof ik met dat gele kopje wat een lief hondje trouwens ,we hebben ook 2 honden ,jackrussels !
gr Margot

Rika

ojee nu begreep ik het .
het is leerzaam ...
mag ik je vraagje ?

over je honden jackrussell is vertrouwd bij vrije vogel zoals je zoon op schouder waar die honden ook erbij ?

Deze mijnn leve hond ( collie ) is heel zacht karakter en vondt iedereen geweldig dieren zoals ook ratjes . collie doet NIKS. helaas is overleden . pfff
nu heb wij jonge coliie , dus moet goed aanpakken voor alle dieren . maar gelukkig goed gegaan .behalve nu nog te vroeg omdat nog puppy ....

groetjes Rika.

luukluuk

Ja hoor het gaat prima hier met de jackrussels en de vogel ,
koppie is de hele dag los ! en ook alleen thuis met de hondjes ,alleen in de avond wil eentje van de honden wel eens proberen als de valk vliegt hem te pakken ,maar dat is meer spelen geloof ik ,maar op de dag kijken ze niet naar hem om hoor !
hoeveel valkjes heb jij ?
gr Margot

Rika

ja, wij hebben ééntje valk ( tommy ) gekocht op 1991,want mijn dochter houdt ook van vogel, daarom deed ik het .

dochter is 1 jaar oud toen ik tommy gekocht .

1991 tommy alleen in kooi (veel vrij heid )

1993 kwam 3 grasparkieten , en wilt bij tommy in kooi samen verder.

heel goed gegaan .

toen op 1996 kwam mishandelen Halsbandparkiet ( Jojo) van 24 jaar )

Jojo en tommy raken goed bevriend . toen heb ik besloten die 2 kooien van Jojo en tommy deuren openen .

ja, het is gelukt die tommy en jojo en 3 grasparkieten verder samen in jackkooi.

Toen grasparkieten in komende jaren overleden .......

Dan wordt 2 overgehouden Tommy en Jojo.

en toen Jojo onverwacht overleden toen ze 30 jaar ( 8 jaar samen met tommy )

en toen ben verrast dat ik zag. tommy is HEEL vrolijk geworden op stok gelopen met zo,n Gek bek , met dansen heen en weer en maken prachtige geluid en tegen spiegel praten en bewegen spiegel . zo blij is hij !!!

ik snap niet dat tommy GEEN verdriet heeft van verloren vrienden .

weet u soms meer van dit . die geen verdriet heeft ?

Groetjes Rika.

luukluuk

mijn valkje is nu ook weer alleen ,maar volgens mij mist hij ook helemaal niet ,hij is ook heel vrolijk en zit nu veel meer in zijn kooi ,hij was altijd het buitenbeentje ,mocht niet samen met ze eten en werd soms buitengesloten door ze
ik denk dat jou vogel het ook wel lekker vind zo alleen ,met alle aandacht !
gr Margot

Rika

dat klopt !!!!
heel duidelijk , want heb net met koek geven uit mijn hand ( lang niet gedaan ) omdat Jojo altijd eerst vooraan komen . daarom deed ik die koek voor tommy in bakje als ik eerst aan jojo gaf.
ojee wat ben ik oerdom dat zo,n jaren die tommy veel beheersen . ach zielig tommy ...........
maar voortaan nu extra op zijn laatste levenfase ''verwend geven ''
heb net foto,s gemaakt.
wat heerlijk voor tommy die weer vrolijk....
ben nu weer blij,
en jij hartelijk bedankt voor alle uitleggen .nu leer ik veel van !!!  ;)

groetjes Rika.