help mijn valkje is toegetakeld door een sperwer

Gestart door martijn, 18 februari 2011, 12:39:19

« vorige - volgende »

martijn

ja je hoort het goed mijn valkje zijn kuif is hellemaal weg :'( :'( :'( :'( :'( :'(
en heeft een klein gaatje in zijn hoofd wat moet ik doen help ....

HELP

Rianne

•=Bonnie=•

Hoi Martijn,

Ik zou de wond even ontsmetten, roofvogels slaan hun klauwen in hun prooi en dragen hierdoor veel bacteriën mee aan hun nagels/poten.

Als je valkje verder relaxed en monter is zou ik hem verder met rust laten. evt even wat extra vitamine door het water.

Is hij te rustig of maakt ie een zieke indruk dan is het beter hem warm te zetten. Nadeel is dat ie dan pas weer naar buiten kan wals de vorst eruit is.

Als hij een grote wond heeft zou ik hem sowieso appart en warm(er) zetten. Evt even naar de DA voor AB

martijn

hij bloed en is vrij rustig zit nu opmijn schouder

martijn

het is juist geberud want ik kwam thuis en heb de sperwa uit mijne hof weggejaagd

:'( :'(
ook een van mijn kakarikies is er slecht aan toe

Saar

Met de valkparkiet en kakarikie als de sodemieter naar een vogelarts gaan!!

Rianne

Als er veel sperwers en andere roofvogels in je buurt leven zou ik je voliere voorzien van dubbel gaas, uiteraard met ruimte tussen de 2 lagen. Hierdoor kan de roofvogel niet bij je valkparkieten komen.

martijn

We hebben het ontsmet en de sperwer was zodanig moe/ziek dat ik het natuurhulpcentrum heb gebeld die zijn afgekomen en hebben vastgesteld dat hij/vergiftigd was...
Ook zeiden dat zijn kans op overleven zeer klein was
Mijn valkje maakt het redelijk goed ook de kakarikie het wordt afwachten tot morgen

martijn

hallo,
mijn valkje maakt het al wat beter maar de kakarikie (pop) haar leven hangt op een zijde draadje ze zit in een doos langs de kachel. we denken dat ze een hersenbloeding heeft.
hopelijk redt ze het :(

Bello

Zoals Saar zei:

Met de valkparkiet en kakarikie als de sodemieter naar een vogelarts gaan!!

Het diertje is misschien onnodig aan het lijden.
Dat is nu eenmaal de keerzijde als je dieren hebt.
Dan moet je er gewoon mee naar de vogelarts gaan, de diertjes zelf kunnen dit niet
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

martijn

20 februari 2011, 08:42:53 #10 Last Edit: 20 februari 2011, 17:57:36 by martijn
Hallo,
Helaas is de kakarikie overledenhet valkje maakt het goed ondertussen

Larissa

waarom ben je niet met je kakari naar de vogelarts gegaan

smiley

Hallo Martijn

Jij vraagt om hulp omdat je vogels zijn aangevallen .
iedereen die reageerde zei dat je direct een dieren/vogel arts moest opzoeken .
Jij praat daar elke keer gewoon overheen en geeft wel steeds verslag hoe rot het met de vogels gaat .
Weer krijg je het advies om ze na te laten kijken vooral de kakarikie omdat deze er erg slecht aan toe is ,maar inplaats dat je er naar laat kijken vertel je ons hoe hij er aan toe is ,en dat hij bij de kachel staat met waarschijnlijk een hersenbloeding .
Voor ons vogel liefhebbers is dit maar moeilijk te verkroppen .
Ik kan natuurlijk niet weten of jij een dieren /vogel arts wel kan betalen .
Maar ook dat is al een keer gezegd dit is de andere kant van de hobby .
En een dier onnodig laten lijden is voor mij helemaal niet te begrijpen .
Raad vragen is altijd goed maar het niet opvolgen daarvan en niet eens een dierenarts bellen voor hulp .
Dat vind ik niet kunnen hoor !!! sorry maar zo denk ik er over .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*~Romilda~*

Ik geloof niet dat wij dat allemaal hoeven te zien en smiley heeft gelijk,dit vind ik ook een soort van dierenleed..kan echt niet en ik denk dat het aan de moderators is om dit af te handelen..:S

Jeroenw

Martijn

Wat ga je doen om dit drama in de toekomst te voorkomen ?

En als er iets aan je dieren mankeert  altijd naar de va ( dieren arts)
Zet er een aparte pot voor opzij

En als er een dier niet in orde is is moet het rust hebben en moet er niet mee gespeeld worden .

Je ziet het meer als een interesant project lijk het
In plaats de ernst van de situatie .

Spuit met water geven wohla . Hij heb antibiotica nodig die wond kan gaan  onsteken de infectie kan naar zijn hersenen gaan en dood gaan

Je moet nog veel leren je bent maar 14 maar ik ken jongens van 14 die dat wel begrijpen .

Dus hou op met dat gespeel en ga naar een dieren arts
Ga naar je ouders hiermee

Gr. Jeroen