7 mei 2025, 23:01:48

Warmtelamp

Gestart door Marcieboy007, 8 mei 2011, 17:39:33

« vorige - volgende »

Marcieboy007

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een valkparkiet. Hij(denk ik) heet Rico.
De eerste dagen zat hij de heletijd op de grond, en at of dronk volgens mij niks/heel weinig. We hadden een warmtelamp aangezet s'nachts, omdat ik de eerste dag toen ik wakker werd hij helemaal aan het rillen zat, met hele rode neusgaten. We dachten dat hij een verkoudheid had opgelopen, omdat hij ook nog maar 8-9 weken oud is en volgens mij heel kwetsbaar is. Kan dat?
De warmtelamp is heel fel, en daardoor denk ik dat hij niet goed kan slapen. Hij zit namelijk heel stil, wel op een stokje maar beweegt heel weinig.
Hij wil ook geen fruit of groente.

Nu een paar dagen later eet hij heel veel en is wel weer een beetje actiever.
Moet ik de warmtelamp nog gebruiken, omdat het al warmer wordt s'nachts?
Hij speelt ook niet met belletjes of zo, of met een wiegelstokje. Het spiegeltje kijkt hij ook amper na.
Is dat normaal? Of moet ik iets anders voor hem kopen?

Gr. Marc

Jeroenw

Hallo Marc

Mijn eerste uitleg is

1 je heb hem een paardagen moet wennen aan de omgeving en aan de nieuwe eigenaar

2 warmtelamp ja infrarood lamp beter als hij inderdaad een verkoud heidje heb opgelopen . Bij ziekte raad pleegt de va vogelarts hij kan nog veel meer onder zijn leden hebben is zijn ontlasting goed?

3 fell licht is slecht voor nacht rust je heb ook warmte straal donker strales

4 ga naar een vogel arts

5 hij speel nog niet met speelgoed hij ken dat nog niet en moet nog wennen aan je omgeving nieuw speel goed wordt eerst als eng gezien kan een tijdje duren als hij het wil aanraken .

6 en het niet willen spelen kan zijn dat hij nog niet echt lekker in haar/hem vel zit

Ik raad je echt aan om hem na te laten kijken om alles uit te kunnen stellen

Gr. Jeroen

foatum

nog beter is het om een donkerstraler te kopen, die word veel in terraria gebruikt. Dan is het 's nachts tenminste donker, ook een infrarood lamp geeft licht af

Jeroenw

Infra rood geeft ander soort warmte af gaat dieper in je lichaam word vaak gebruikt bij spierpijn  en ja donkerstralers geven een goede nacht rust maar wel ander soort warmte  rood licht is niet echt fel zoals een warmtelamp maar wel licht

Gr. Jeroen

Marcieboy007

Bedankt voor alle reacties, het wordt natuurlijk ook zomer en het wordt steeds warmer, dus denk dat een warmtelamp nog nodig is. Gebruiken jullie ook warmtelampen?

Wat voor kleur is een goede ontlasting, hij poept namelijk een tijdje al alleen groene met een klein beetje witte ontlasting.

Ik denk dat ik me verder geen zorgen hoef te maken, hij eet en drinkt alweer stukken meer, en is meer actiever.

Hermien

Volgens mij is er niets met je valkje aan de hand en hoef je helemaal geen lamp te gebruiken. Valkjes rillen wel vaker en zeker in een nieuwe omgeving moet het nog wennen. Dat kan soms een tijdje duren, net als spelen met speeltjes. Als je je valkje binnen houdt is het voldoende om een klein lampje aan te houden, zodat hij bij eventuele schrik zich niet bezeert. Zoals jij de ontlasting beschrijft is die gewoon dik in orde. Zo horen poepjes te zijn. Als je valkje straks gaat vliegen (in de kamer of zo) kan het wel eens dun poepen, maar ook dat is heel normaal. Voor nu zou ik me dus geen zorgen maken. Ga maar lekker genieten van je nieuwe vriendje.

Jeroenw

Lijk mij ook niks aan de hand met uw valkje .
Maar kijk wel uit met de uitspraak niks aan de hand .
Want wij zijn geen artsen en we lezen een klein stuk ervan .om tot een oordeel te kunnen komen.

Het is gevaarlijk daarom altijdt laten oordelen door een va arts
Bij twijfel bij zijn gezondheid . Want we kunnen zeggen dat hij niks heeft . En de volgende dag valkparkiet je dood nee daarom naar de va gaan bij twijfel

Hier op de forum kan je raad vragen  en raad  krijgen wat je moet doen 
De gene die hem beter of tot een utstelsel kan komen is bij de va arts