Gedrag Gizmo veranderd sinds dood Lizzy..wat nu..help!

Gestart door Dafrinja, 16 februari 2011, 17:58:38

« vorige - volgende »

Dafrinja

Hoi!

Zoals sommigen van jullie weten is een aantal maanden geleden 1 van mn 2 valkparkieten (Lizzy) overleden.
Nu is Gizmo overgebleven. En sinds het wegvallen van Lizzy is Gizmo's gedrag sterk veranderd. Hij kwam altijd lief bij ons zitten en liet zich kroelen door ons.
Nu is hij agressief geworden en vertoond hij rare gedragingen.
Voorheen deed ik t deurtje van de kooi open en kwam hij er uit en bleef rustig bovenop zitten of hij vloog naar de deur of t raamkozijn, maar daar bleef hij dan altijd rustig zitten, een beetje poetsen enzo.
Maar als hij nu uit de kooi komt blijft hij heen en weer vliegen tussen de kooi en de deur. Echt wel honderd keer, als het niet meer is.
Er hingen voorheen 3 spiegels naast elkaar in de buurt van de kooi. En in 1 daarvan kon hij kijken vanuit de kooi. Dit was nooit een probleem, maar sinds het wegvallen van Lizzy bleef hij maar schreeuwen tegen die spiegel. Met als resultaat dat mijn man Gizmo wel kan wurgen en dat de spiegel eraf gehaald is. En nu is dat schreeuwen wel voorbij, maar als hij uit de kooi is, moet en zal hij naar de spiegels, en daar kan hij niet bij dus blijft hij heen en weer vliegen.
En dus werd de spiegel weer opgehangen, maar dan schreeuwde hij weer zo; spiegel weer eraf.
En hij wil ook niet meer in de kooi (gedaan worden). Als we maar in de buurt van hem komen gaat zn bek al open en is het happen. Met meer dan eens een bloederig resultaat. Dus nu doen we onze mouw maar over de hand en dan voel je het gehap niet, en dan nog is het bijna onmogelijk omdat hij steeds weer wegvliegt.
Met als resultaat dat hij er nu niet zo vaak meer uit mag en mijn man hem niet echt meer mag, om het maar lief uit te drukken.

Wat o wat moet ik hier nou aan doen?
Alle spiegels weghalen? Of een kleintje in de kooi doen? En zijn de spiegels wel de oorzaak...
Ik weet t echt niet meer en mn man heeft al meer dan eens gedreigd dat ie de deur nog s open zet...  :'( :'( :'(
Het was zo'n lieffie en nu.....

Please help!
Groetjes Dafrinja

ps een ander valkje erbij zetten is geen optie. Mn man wil ABSOLUUT geen dieren meer....  :(

carco

Hoi

Helaas herken ik dit wel van Harry toen zijn popje is overleden. Geen land meer mee te bezeilen en hele dagen door gillen.
Omdat hij met zijn popje als enige binnen zaten vloog hij steeds naar het raam en terug om naar degene buiten te roepen. Iets wat hij eerder nog nooit gedaan had.
Dit is voor hem de 2e keer al dat hij een popje kwijt raakt en ook de eerste keer reageerde hij hier zo heftig op.
Nu heeft hij een ander popje en eindelijk na 2 maanden wordt hij weer een beetje zichzelf. Dus langzamerhand gaat het beter.
Als hij geen popje had gehad denk ik niet dat hij nu weer zou worden zoals hij was. Misschien na een lange tijd, maar dat weet ik niet omdat ik zelf vind dat hij niet alleen hoort te wezen. Hij is dit nog nooit geweest en kan dit ook niet.
Dus ja als je man geen pop erbij wil meer? Ik durf niet te zeggen of Gizmo echt weer de oude wordt zonder maatje. Misschien na een lange tijd, maar het is al een tijdje bezig bij je begrijp ik.

Echt advies kan ik je dus helaas niet geven hiermee.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

rianne_123

Ik denk dat ik je de tip kan geven een nieuw popje te zoeken voor hem. Het schreeuwen is voornamelijk omdat hij zich eenzaam voelt.